Sign in to follow this  
Followers 0
hribe

405 2.0 SRI s LPG - Magic 2 + 4 samostatne vstriky JET

16 posts in this topic

urceno predevsim M.a.R.i.-mu (zajimave mozna i pro ostatni) :

Takze uz mam ve 405-ce (2.0 SRI. '95) novy LPG, ma ridici jednotku Magic 2 (ceska vyroba), samostatny vstriky JET (ceska vyroba), reduktor je Italskej (Lovtec), nadrz mam v rezerve 40L, cena komplet 30 tis. presne, firma : HL Propan - Praha 4.

Vlastnosti :

- prepnuti benzin-LPG ? - clovek nepozna (krom toho, ze prestane blikat modra dioda a jenom tvale sviti)

- zpetne prepnuti LPG-benzin ? - taky clovek nepozna

- vykon/tocivej moment ? nepoznam, jestli jednu na plyn nebo na bengo ...

- spotreba ? zalezi na stylu jizdy ;) naposledy 185km za 233Kc (16.7litru v cene 13,90kc/litr), tedy priblizne 1.3Kc na Km - a to sem na nej celkem slapal ... ;) (pneu mam 205/60/15)

- kdyz je auto ohraty, treba jenom zastavim, koupim si noviny (je jenom priklad pro ilustraci, noviny totiz moc nectu ;) a pak sednu zaptky do auta a nastartuju, tak okamzite motor bezi na plyn, nemusim nijak proslapavat plyn, aby se zvysily otacky, nic takovyho neni potreba ...

takze zatim spokojenost, zadnej problem, casem si k tomu stahnut softy, udelam seriovej kabel, pripojim se notebookem a podivam se, jak je to vsechno nastaveny ...

zasem pridam par fotek, uz je mam, ale nemam tady kabel fotak-komp

zatim se mejte, hribe - LPG_sejk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, moc pěkné. Díky za popis. Určo bych do toho šel,kdybych ještě v autě LPG neměl nebo bych měl něco novějšího. Ale 30000,- je dost velká investice,když už tam LPG mám.

Jak píšeš,že nepoznáš na výkonu ani krouťáku jestli jedeš na LPG nebo benzín, není možný,že je to tím,že auto trošku přiškrtili i na benzín. A nebo auto jede na benzín stejně jako před montáží LPG? Pořád se zabývám tím,že auto jezdí přichcíple a přitom je na motoru děláno spoustu věcí,tak mě napadlo,že při montáži LPG nějak zasáhli do Elektroniky vstřiku benzínu. Když jedu na benzín,tak mi taky přijde,že to jede úplně stejně i měření zrychlení to potvrdilo.

S tima nákladama, já mám 1,47/km, nejspíš zaviněno pneu 215/40/16 a nejspíš lambda. Spotřebu mám 10,75l, ale nejspíš k tomu přispívají ALU a muzika v kufru (Dalších cca 50kg)

Ale to co máš by se mi moc líbilo. Třeba to seženu z nějaký bouračky. Určitě je to pro motor mnohem lepší a hospodárnější než to co tam mám já.

[upravil dne 16.7.2007 M.a.R.i]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc díky za info, aspoň to můžu s někým trochu srovnat. Ještě sem zapomněl dodat,že sem tankuju LPG za 13,8, odedneška tedy už bohužel za 14,40,takže náklady na KM budou o něco vyšší.

V zimě mám na pneu 185/65/14 spotřebu 8-9l LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vykon/kroutak - LPG vs. bengo ?

- mozna ze nakej rozdil tam je, prece jenom ten motor je navrhnutej na benzin, takze tezko muzes na LPG dosahnout stejnejch nebo snad lepsich parametru ... Nicmene jak rikam, clovek to temer nepozna, navic , nejsem zadnej zavodnik, obcas se sice trochu svezu, ale stejne 80% jezdim tempem s normalnim provozem ...

- LPG je spis vo tom, ze clovek nemusi tolik setrit a koukat na spotrebu, jestli to zere 9 nebo 11 litru plynu s tim uz bych se moc netrapil, stejne kdyz si spocitas komplet vsechny prachy, co do auta nacpes (pojistka, servis, naplne, ztrata ceny, gumy ... a vsechny dalsi picoviny od miti auta, pres parkovny az po plysaky, co mas za voknem) tak dojdes k cislu kolem 5 kc/km ... (u novyho auta je to skoro 6kc/km) takze ve finale te 1-2 litry uz Te na spotrebe nevytrhnou ...

pneu 185 vs 205 ?

ja mam ted taky 205-ky : 205/60/15 - myslel sem, ze auto bude s temahle pneu vyrazne linejsi nezli na origo (185/65/14) - neni to zas tak hrozny ... 215/40 uz je ale fakt dost, sice to asi dobre sedi, ale musi to bejt peknej kostitras ;) ja sem nedavno taky moh koupit taky 16-ky, ale do Prahy by to byla silenost .... Navic jeste taky asi neni uplne zanedbatelny, jeky mas pneu - jakej je koeficient valivyho odporu ... Kazdopadne original pneu 185/65/14 mi pridou na tohle auto poddimenzovany, obzvlastne s motorem 2.0i si myslim, ze uz to chce neco sirsiho, idealne 195/55/15 - dobra kombinace sportu a pohodli ... moje pneu 205/60/15 mam jenom proto, ze sem je koupil i s elektronama, ale kola sou moc velky, zadni mi obcas drou v blatnicich, kdyz je nalozeny auto ...

cena LPG 13,30 vs 14,40 kc ?

pravda, ted ceny trochu stouply, ale v zimne sem tankoval i za 11,90 ;) kazdopadne furt lepsi nez bengo ... ;)

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drhne ti to vzadu,protože jsou ty gumy dost vysoký, probrouzdej net a najdi si nějakej prográmek,kde zadáš rozměr pneu a spočítá ti to výšku. Já když tam teď mám 215/40/16 oproti 185/65/14,tak jsou ty 215/40/16 o 1cm nižší než origo pneu. Předtím sem tam měl 205/55/16 a vzadu to šíleně drhlo a při plným rejdu se pálil vnitřní plastový podběh. Jinak kostitřas to zas takový není. Oproti rozměru 205/55/16 to mnohem lépe drží stopu a nechytá se to tolik vyjetých kolejí. Jel jsem s tím i po dost drsný polňaččce a dalo se to celkem v klidu projet. Když sem gumy nazouval,tak sem měl strach,že to bude šílené tvrdý,ale jak už sem zmíníl,tak mi to s tvrdostí přijde stejný jako při 205/55/16 ale s tou výhodou,že je o 1,4l menší spotřeba a auto tolik neplave.

Jinak k tý dynamice motoru, taky nejsem žádnej závodník,ale jsem dost puntičkář a chci aby auto jezdílo,tak jak jezdilo,když bylo nové. Myslíš,teda,že se do časování a množství vstřiku benzínu nijak nezasahovalo? A vstřikovací jednotka má stejný parametry jako před montáží LPG? Taky sem si všimnul,že máš v autě ten násos na vzduch co vede od levého světla k vzduchovému filtru. Když sem auto kupoval,tak sem ho tam neměl, dokoupil sem ho na vrakovišti,ale když sem ho tam dal,tak auto pořád chcípalo. Na revizi LPG mi bylo vysvětleno,že do motoru nesmí jít studený vzduch při jízdě na LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta vzdychova trubka od levyho svetla tam je origo a zustala tam i po namonotvani LPG tak jak tam byla ...

co se tyce te teorie o studenym vzduchu, tak ty bych moc neveril, protoze co je vlastne "studeny vzuch" - je to 20 st. C nebo snad -10 stC ??? Podle me zustava i pro LPG pohon kompletni sani jako je pro benzin, neni tam zadna zmena.

Jediny, co je potreba pro LPG je tepla voda, diky ktery se muze kapalnej plyn menit na plynnou fazi, proto se musi prerusit primarni okruh, voda se zavede do reduktoru a pak zase zpatky do okruhu ...

Jinak na rozmery kol sem si udelal v excelu takovou prevodni tabulku (muzu poslat mejlem), takze moc dobre vim, o kolik cm mam ted vetsi kola ;) (o 3cm coz dela 5 % ), takze timpadem i vim, ze mi tachomter ukazuje o 5% min, nez by mel ... ;) ale tyhle veci me netrapej ;) Spis me trapi, ze mi obcas vzadu drou gumy, takze to vidim asi tak, ze tam casem necham dat tvrdsi torzni tyc - pokud na 405-ky neco takovyho vubec bylo ??? stejne je to auto prehnane mekky, v jednom cloveku je to to jeste dobry a i prijemny, ale kdyz tam mas jeste 3 lidi, tak uz se to houpe jak korab a kolikrat si myslis, ze pudes na strechu .... vepredu to necham, tak jak to je, tam to neni kriticky ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tima rozměrama. Taky sem si to zkoušel přepočítat. bral sem v úvahu rozměr ráfku. 16 palců což je 16x 2,54 cm + profil pneu co sem tam

měl předtím, což byl profil 55 ze šířky 205, což je 55% z 205cm, to sem přičet k výšce ráfku,ale stejně mi vyšla blbost, ve skutečnosti bylo kolo vysoký úplně jinak. Taky ti guma zalejzá do ráfku, tím pádem se výška pneu o trochu sníží. Když sem pak zadal rozměry pneu do nějakýho internetovýho převodníku,tak už to souhlasilo. Možná sem to počítal špatně :myslim. Když sem tam měl 205/55/16,který byly taky o 3cm vyšší než origo,tak i když sem jel sám,tak při větším zhoupnutí kolo dřelo,když sem jel ve čtyřech lidech,tak se s tím nedalo jet. Takhle sem zažil cestu z Lipna (cca 60km)ve 4lidech a plnej kufr a jel sem průměrnou rychlostí 25km/h :).

To s tím tubusem k filtru, zkusím ho tam schválně znova dát,ale s ním mi auto vůbec netáhlo a chcípalo. Třeba tam mám něco špatně.

[upravil dne 17.7.2007 M.a.R.i]

Share this post


Link to post
Share on other sites

M.a.R.i: Ten tubus na nasávání tam dej a nech si v jiný firmě (než ti tvrdili tu blbost se vzduchem a LPG) seřídit motor.

Tomu motoru je relativně jedno, co má za palivo a právě teplej vzduch mu nedělá moc dobře (proto se odstiňujou sportovní filtry a i klasika je v samostatnym boxu s přívodem studenýho vzduchu). Na přívodu vzduchu do sání je klapka na předehřev nasávanýho vzduchu, která se zavírá/otvírá podle potřeby motoru (tušim od vody nebo podlakem)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Dundee: S tím seřízením mě to už taky napadlo. Nevíš kolik si za to řeknou v origo servise? Ale tam mi asi motor s LPG neseřídí ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak uz sem s tim najezdil par kilaku a trochu sem se zajimal o spotrebu :

- na celou nadrz 40L (33 litru vyuzitelnej objem) LPG sem najel 344 km, coz dela cca 9.3 litru/100km, jezdil sem dost po Praze, a byla v tom cesta Praha - Usti a zpet, po dalnici zadnej zavod max. 130 km/hod, vetsinou ale spis min 110 - 120 km/hod, vetsinou sam + naka ta zatez v kufru ...

- kdyz to honim, jezdim sportovnejsim stylem (dalnice 150-160km/hod) vezme si klidne i cca 13 litru ...

takze realne se s timhle autem na LPG da jezdit 9 - 13 litru, je to 2.0 SRI (89kW), za kolik sem s tim jezdil na beznin to nevim, pac to auto nemam zas tak dlouho, nikdy sem to nemeril (radsi ;)

mejte se, hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.