Sign in to follow this  
Followers 0
iok

Pribrzduje mi prave predni kolo...

26 posts in this topic

Ahoj vsem vespolek :)

vim, ze s tim asi budu muset do servisu, ale chtel bych se zeptat na vas nazor. Dneska rano jedu do prace a celou cestu jsem mel pocit, ze stojim na brzde. Kdyz jsem dorazil, obesel jsem cele auto a osahal disky a prave predni kolo bylo uplne varici z cehoz jsem usoudil, ze mi pribrzduje. Navic cestou pri brzdeni, jsem mel takovy pocit jakoby to "chroupalo" pri seslapnuti brzdoveho pedalu. Vcera mi to nedelalo az dneska a navic mam pocit, ze to zacalo, kdyz jsem byl nucen trochu silneji pribrzdit na krizovatce...jako by se tam neco "zaseklo"...tak se chci zeptat, co by to asi tak orientacne mohlo byt nez pujdu do servisu. Je to P405 Break 1.6i.

Diky za kazdou radu :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Brzdič.

A co to je? Nejsem zase natolik zbehly, muzes mi to prosim vysvetlit? To je soucastka ktera se musi vymenit, nebo se to opravuje? Pokud se to meni, kolik to asi priblizne stoji?

Diky :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to, co je schované za kolem, a brzdí. Prostě ten třmen, co obsahuje brzdový váleček, který tlačí destičky ke kotouči. Ten pístek nebo vodící čepy (nebo oboje) bude zatuhlý (příp. zarezlý). Opravitelné to je, otázkou je rozsah poškození - někdy stačí váleček vyšlapat ven, vše očistit a přeleštit, nandat tam nové gumičky, a zase to funguje; někdy je potřeba repase celého třmenu (nebo výměna za jiný). Obecně, to rozebrání a hraní si s tím ti udělá spíš garážista, větší servisy budou spíš měnit. Nový třmen stojí pěkných pár tisíc, repasované jsou levnější (ale taky za tisíce). Pokud máš třmeny syst. Girling (větrané kotouče), tak na to tu dokonce pěkné třmeny ještě mám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

To je to, co je schované za kolem, a brzdí. Prostě ten třmen, co obsahuje brzdový váleček, který tlačí destičky ke kotouči. Ten pístek nebo vodící čepy (nebo oboje) bude zatuhlý (příp. zarezlý). Opravitelné to je, otázkou je rozsah poškození - někdy stačí váleček vyšlapat ven, vše očistit a přeleštit, nandat tam nové gumičky, a zase to funguje; někdy je potřeba repase celého třmenu (nebo výměna za jiný). Obecně, to rozebrání a hraní si s tím ti udělá spíš garážista, větší servisy budou spíš měnit. Nový třmen stojí pěkných pár tisíc, repasované jsou levnější (ale taky za tisíce). Pokud máš třmeny syst. Girling (větrané kotouče), tak na to tu dokonce pěkné třmeny ještě mám.

Aha, uz vim...no asi se objednam k Vasendum...dik za info...vetrane kotouce nemam, ale diky za nabidku...chjo

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono to jde kdyžtak i vyměnit, když se vymění i kotouče a destičky, vše ostatní je stejné. Ten druhý systém, co tam máš - Bendix (s plnými kotouči) se mi zdá na tohle zadírání nějak náchylnější, a hlavně víc trpí na urhávání odvzdušňováků...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ono to jde kdyžtak i vyměnit, když se vymění i kotouče a destičky, vše ostatní je stejné. Ten druhý systém, co tam máš - Bendix (s plnými kotouči) se mi zdá na tohle zadírání nějak náchylnější, a hlavně víc trpí na urhávání odvzdušňováků...

Jo, Bendix mam, nemohl jsem si vzpomenout na nazev :)

No jo, jenze ja sam si to vymenit nezvladnu...tedy ne ze bych byl manualne nemozny (prece jen leta jezdeni na motorce me leccos naucila), ale hlavne to nemam kde delat a nemam tu potrebnou praxi a trenovat to na brzdove soustave je trochu riziko...ale poptam se na to v servisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: iok

Původně zaslal: oddie

Ono to jde kdyžtak i vyměnit, když se vymění i kotouče a destičky, vše ostatní je stejné. Ten druhý systém, co tam máš - Bendix (s plnými kotouči) se mi zdá na tohle zadírání nějak náchylnější, a hlavně víc trpí na urhávání odvzdušňováků...

Jo, Bendix mam, nemohl jsem si vzpomenout na nazev :)

No jo, jenze ja sam si to vymenit nezvladnu...tedy ne ze bych byl manualne nemozny (prece jen leta jezdeni na motorce me leccos naucila), ale hlavne to nemam kde delat a nemam tu potrebnou praxi a trenovat to na brzdove soustave je trochu riziko...ale poptam se na to v servisu...

BTW: aby take ta sada kotoucu a desticek nebyla drazsi, nez cele auto...prece jen je to jiz starsi rocnik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přeju hodně štěstí. Doufám, že budeš u Vašendů úspěšnější, než já ...

Jinak já mám brzdiče Lucas. Cena celkové výměny brzdičů odhadnuta na 10tis ...:( Jen abys věděl, na kolik to zhruba vyjde ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MJSytic

Přeju hodně štěstí. Doufám, že budeš u Vašendů úspěšnější, než já ...

Jinak já mám brzdiče Lucas. Cena celkové výměny brzdičů odhadnuta na 10tis ...:( Jen abys věděl, na kolik to zhruba vyjde ...

U vasendu? Hmm...no ja doufam, ze to cele brzdice nebudou...dival jsem se ted na ceny v autokelly a je to docela mazec, to je fakt :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destičky a kotouče pro tu větranou verzi: Sada destičky + kotouče 3.300,- (výrobce Bendix), samotné kotouče 2.500,- (výrobce Bendix), samotné destičky 900-1900 (výrobci různí) - zdroj - katalog Autobenex (jinde můžeš najít i další výrobce). Vyměnit se to dá i v domácích podmínkách. To jen abys kdyžtak věděl alternativu, kdyby to nešlo opravit (nebo se to nevyplatilo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mojí staré 205 mě taky přibržďovalo přední kolo a byla to srostlá gumová hadička mezi trubkou u podběhu a brzd. třenem. Auto brzdilo dobře, protože tlak prošel, ale špatně se to přes tu spuchřinu vracelo. Hadička pasovala s feldy a stala 50 kč (je to uz 7 let).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

no tak slava, brzdy jsou hotove, nakonec to zabralo dva dny :roll U vasendu meli plno na ctrnact dni, tak jsem to odvezl do retrocaru do podoli a celkem spokojenost. Nejdrive to rozebrali a volali, ze jsou v haji na jedne strane desticky, takze vymena sady a prace - cena 2000,- No pak volali pozdeji, ze jsou tam jeste v haji tesnici gumicky a hadice, ze to je cele nejake zarostle a zkorodovane, takze to musi vymenit, ale ze hadice nemaji a museji je objednat. Hadice prisly az odpoledne, tak ze to uz nestihnou, tak pry druhy den do 11-ti. No volam tam druhy den, kolem 10-te, ale ze pry hadice neprisly :o a ze na ne cekaji...no tak fajn, tak snad odpoledne...nebudu to natahovat...nakonec to stihli a konecna cena 4000,- Jinak pristup celkem v pohode, popovidali jsme si, ukazali mi, co vsechno vymenili a tak...Priste bych tam asi auto dal znova...

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: iok

Ahoj,

no tak slava, brzdy jsou hotove, nakonec to zabralo dva dny :roll U vasendu meli plno na ctrnact dni, tak jsem to odvezl do retrocaru do podoli a celkem spokojenost. Nejdrive to rozebrali a volali, ze jsou v haji na jedne strane desticky, takze vymena sady a prace - cena 2000,- No pak volali pozdeji, ze jsou tam jeste v haji tesnici gumicky a hadice, ze to je cele nejake zarostle a zkorodovane, takze to musi vymenit, ale ze hadice nemaji a museji je objednat. Hadice prisly az odpoledne, tak ze to uz nestihnou, tak pry druhy den do 11-ti. No volam tam druhy den, kolem 10-te, ale ze pry hadice neprisly :o a ze na ne cekaji...no tak fajn, tak snad odpoledne...nebudu to natahovat...nakonec to stihli a konecna cena 4000,- Jinak pristup celkem v pohode, popovidali jsme si, ukazali mi, co vsechno vymenili a tak...Priste bych tam asi auto dal znova...

:papa

Tak gratuluju:super Snad bude vše OK a nebudeš muset řešit žádnou reklamaci:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MJSytic

Původně zaslal: iok

Ahoj,

no tak slava, brzdy jsou hotove, nakonec to zabralo dva dny :roll U vasendu meli plno na ctrnact dni, tak jsem to odvezl do retrocaru do podoli a celkem spokojenost. Nejdrive to rozebrali a volali, ze jsou v haji na jedne strane desticky, takze vymena sady a prace - cena 2000,- No pak volali pozdeji, ze jsou tam jeste v haji tesnici gumicky a hadice, ze to je cele nejake zarostle a zkorodovane, takze to musi vymenit, ale ze hadice nemaji a museji je objednat. Hadice prisly az odpoledne, tak ze to uz nestihnou, tak pry druhy den do 11-ti. No volam tam druhy den, kolem 10-te, ale ze pry hadice neprisly :o a ze na ne cekaji...no tak fajn, tak snad odpoledne...nebudu to natahovat...nakonec to stihli a konecna cena 4000,- Jinak pristup celkem v pohode, popovidali jsme si, ukazali mi, co vsechno vymenili a tak...Priste bych tam asi auto dal znova...

:papa

Tak gratuluju:super Snad bude vše OK a nebudeš muset řešit žádnou reklamaci:papa

Dikes :)

no ted to brzdi pekne a tak jako "mekce" trosku si na to zvykam, ale jinak dobry...no a na podzim vymena celeho vyfuku :D joo, to je porad neco...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ty hadice a opravnou sadu mohli objednat dle těch příznaků rovnou...

asi jo...maji na webu ze jsou jako rychloservis take na brzdy, tak bych ocekaval, ze takove zakladni veci budou mit na sklade...ale je fakt, ze se specializuji na citrony, takze mozna na piskoty veci skladem nemaji...nevim, ale jednani bylo vstricne a byli ochotni, tak jsem smirlivy ;) hlavne ze to je hotove...pristi tyden valim do Bratislavy, tak bych na dalnici nekde nerad brzdil i ocima :o

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak na skladě určitě ne, takovéhle věci se skladem nedrží, když to vozí rozvoz, to spíš že to mohli objednat rovnou před rozebráním, když je v podstatě jasné, že to bude třeba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

chci se prosim zeptat jak dostanu ven ten pistek. mam ho celej zrezlej a brzdi mi to kolo. nevytece z toho kapalina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pístek normáně vyšlapeš, pomocník ti bude opatrně šlapat a ty si připravíš nějakou svěrku (třeba stolařskou) a až pístek vypadne tak tím hadici někde uprostřed zaškrtíš. Hadici moc netrap sevři jí co nejmíň a raději mezi 2. dřívka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.