GROM Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 Zdravím, už dlouho nemůžu dobít baterku na nabíječce na nej,dokáže se dobít jen tak z poloviny.Mám jí tam asi 4roky,tak sem si říkal,že ji někdy vyměnim. Včera v noci,mi na cestě najednou začala slabě svítit kontrolka baterky,na přidání otáček se vypínala. Jelikož sem byl 130km daleko od domova,takže sem prostě musel jet dál. Domů sem dojel i když intenzita světel šla trochu dolů. Dneska ráno sem hned koupil novou baterku,i když jen 60Ah,jinou neměli NIcméně,dal sem tedy novou baterku a před nastartováním mi ukazuje kontrolka baterky jen velice slabě a po nastartování malinko svítí-skoro to není vidět. Měřil sem dobíjení-15,3 a při všem zapnutým(světla,vysílačka,rádio)-14,6-na měřáku sem dal DC V-snad správně nastavený. A při vypnutým motoru dává baterka 15,6. Prosím Vás,co může bý příčina jak svítí malinko kontrolka baterky před i po nastartování. Díkas moc,za každou radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 zrejme zlý alternátor(repektívne zlé diody v alternátore), pri vypnutí 15,6V po naštartovaní 15,3 - 14,6V auto nedobíja:( [upravil dne 14/7/07 MrVain] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GROM Odesláno 14. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 Myslíš,že 14,6 je málo? To sem nevěděl,někde sem četl,že má mít kolem 13,8 až 15v nebo tak nějak. Mno jo,budu ho tedy muset dát seřídit. Na tohle asi nebude recept na doma,že? To už musí být elektrikář Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 Původně zaslal: GROM A při vypnutým motoru dává baterka 15,6. Dost divné napětí. Provozní napětí (resp. napětí při běžícím motoru) je 14,5V (napěťový regulátor na alternátoru), ale baterie v klidu má mít jmenovitě 12V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 ak mas merak za 100korun by si sa divil ake nameraš hodnody ja vychádzam z toho že pri vypnutom motore ma vačšie napatie ako pri naštartovanom,čo by malo byť presne naopak:super menovité napatie baterie je 12,6 -12,8V po naštartovaní 14,6 -14,8V pri novších autách, pri starších cca 13V-14V:papa [upravil dne 14/7/07 MrVain] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GROM Odesláno 14. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 Jo jo,měřák je digitální tak za 200kč v té době. Myslíte teda,že by to špatně ukazovalo? Mno,ale ted to skvele startuje a vubec mi nekolísají otáčky,jako dřív při staré baterce,bylo by možné,že je to tím??? Mno a druhá věc,štve mě,proč ta kontrolka baterky malinkato mžourá i při běhu motoru a ještě podivnější je,že stejně mžourá i před startem,jen na ten první stupeň klíčku. Vždycky mi kontrolka svítila jasně.Před startem. Hele a nemám tu novou baterku zkusit nabít?Jak dlouho mohla ležet v obchodě,nikdo neví.Mno jo,ale startuje dobře:myslim Sákriš,tak já nevím. Stejně asi budu muset vyndat alternátor a dát ho nekomu zkontrolovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 U mě přesně tohle (kromě těch divných hodnot napětí) dělaly krátký uhlíky na altíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 Původně zaslal: GROM A při vypnutým motoru dává baterka 15,6. To ses asi přehlíd. Těsně po vypnutí by mohla mít (ještě "nažhavená") snad 13,6, později na 12,6 V. Jinak bych to viděl na opotřebované uhlíky v altíku, podle hesla že obvyklé závady se vyskytují obvykle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 skus vybrat ten alternator a pozriet tie uhliky sám za to nič nedáš [upravil dne 14/7/07 MrVain] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 14. červenec 2007 Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 K tomu měření napětí baterie... Je třeba ji měřit v zátěži, protože i skoro vyfluslá baterka bude ukazovat něco kolem 12V. Bohužel po připojení zátěže jde napětí rapidně dolů. Nová baterie z obchodu by měla být nabitá, ale tím, že ji píchneš na nabíječku nic nezkazíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GROM Odesláno 14. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 14. červenec 2007 zdárec, takže nejdřív musím všem poděkovat za rady. Už sem dal echo známému a vymění se uhlíky. A pro Oldu-člověče,kámoš se mi taky vysmál:roll a fakt to tem můj měřák ukazuje 15,6 evidentně skvělý měřák Zítra bude po ruce jiný a kvalitnější,takže no problem. Ale pořád nechápu,proč tak kontrolka na dobíjení svítí hrozně málo-PRED-nastartováním.To přeci nemá s dobíjením v té chvíli nic společného. Na tu kontrolku to jde v té chvíli rovnou od baterky a ta byla nabitá. Jinak všem díkas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Původně zaslal: GROM Ale pořád nechápu,proč tak kontrolka na dobíjení svítí hrozně málo-PRED-nastartováním.To přeci nemá s dobíjením v té chvíli nic společného. Na tu kontrolku to jde v té chvíli rovnou od baterky a ta byla nabitá. To taky nechápu. To by znamenalo vadný regulátor, nebo špatný kontakt (možná uzemnění). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 takže žiarovka dobíjania ma stále +12V a mínus sa napaja cez alternator(cez uhlíky,rotor = takmer nulový odpor)na - kostru = svieti,ak sa na alternatore po jeho roztočení objaví 12V,teda aj na druhej strane žiarovky12V,kontrolka zhasne:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Původně zaslal: Dundee U mě přesně tohle (kromě těch divných hodnot napětí) dělaly krátký uhlíky na altíku. mam naprosto stejnou zkusenost u 205tky btw i merak za 100Kc musi mit nejakou presnost a bude ukazovat dobre... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 podla ceny meraku aj presnost za 100kč zvyčajne presnosť 20% tj pri 12V +-2,4V a pri takychto meraniach je to dosť zavádzajúce ked nameráš namiesto 12,6V iba 10,2V alebo aj menej:myslim Ja teraz pužívam UNIT UT 70D za 4000Sk kde presnosť je DC napatie (0.05%+10) [upravil dne 15/7/07 MrVain] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Původně zaslal: MrVain podla ceny meraku aj presnost za 100kč zvyčajne presnosť 20% tj pri 12V +-2,4V a pri takychto meraniach je to dosť zavádzajúce ked nameráš namiesto 12,6V iba 10,2V alebo aj menej:myslim Ja teraz pužívam UNIT UT 70D za 4000Sk kde presnosť je DC napatie (0.05%+10) [upravil dne 15/7/07 MrVain] 20%?????? :o:o:o:o:o:o tak to jsi trochu ujel, ne? Merak za 130Kc: Displej 1999, výška 13mm DC V 0,2-2-20-200-600V AC V 200-600V DC A 2-20-200mA-10A Odpor 200-2k-20k-200k-2M Testy diod, tranzistorů Generátor obd. signálu výstup 50Hz 3V šš Přesnost 0.5-2% ss; 1.2% st Rozměry, váha 150x70x24mm, 150g Poznámka akust. test vodivosti [upravil dne 15/7/2007 Pata] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Souhlasim s Patou. Přesnost ±20% je trošku přepálený. V duchu jsem tipoval ±2%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 1) když kontrolka jenom mžourá, většinou to jde poznat jen v noci (tak je to slabé), tak je v loji jedna dioda. 2) Mě odešel diodový blok a kontrolka začala mžourat úplně stejně.. mám diesela, takže auto jede dále (do vyjetí nádrže), jen nesvítí, nebliká a hlavně časem vypadnou brzdovky !!! 3) Ta dioda může vypadnout až časem, např. po jejím zahřátí - u mě po nastartování OK - 14,53 (alterátor dobíjí), po 5 minutách napěrtí 12,42 V (dotovala už baterka) 4) kouknul bych na uhlíky 5) tu starou baterku bych nechal změřit pod zátěží, třeba ještě k něčemu bude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 15. červenec 2007 Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 mate pravdu je to +- 2,0%,ale bežne medzi dvoma sa objaví rozdiel aj +-2V,a pri meraní AC aj +-5V,merak je dobre porovnať s presným meracím prístrojom a zistiť odchylku od presneho merania.Moj 99korunový merák ma odchylku pri DC asi 0,5V, a pri AC 5V a to som si mal možnosť vybrať z viacerých Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GROM Odesláno 15. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Tak já nevím,četl sem o regulátoru,tak bych objednal rovnou celý regulátor i s uhlíkama,nicméně ted tady -VIX-poukazuje na to,že je to vadný diodový blok. Nejdřív teda zkusím regulátor,púak uvidíme. PS:Prosím vás,kolik stojí ten diodový blok? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.