Sign in to follow this  
Followers 0
GROM

Kontrolka baterky

31 posts in this topic

Zdravím,

už dlouho nemůžu dobít baterku na nabíječce na nej,dokáže se dobít jen tak z poloviny.Mám jí tam asi 4roky,tak sem si říkal,že ji někdy vyměnim.

Včera v noci,mi na cestě najednou začala slabě svítit kontrolka baterky,na přidání otáček se vypínala.

Jelikož sem byl 130km daleko od domova,takže sem prostě musel jet dál.

Domů sem dojel i když intenzita světel šla trochu dolů.

Dneska ráno sem hned koupil novou baterku,i když jen 60Ah,jinou neměli :nevim

NIcméně,dal sem tedy novou baterku a před nastartováním mi ukazuje kontrolka baterky jen velice slabě a po nastartování malinko svítí-skoro to není vidět.

Měřil sem dobíjení-15,3 a při všem zapnutým(světla,vysílačka,rádio)-14,6-na měřáku sem dal DC V-snad správně nastavený.

A při vypnutým motoru dává baterka 15,6.

Prosím Vás,co může bý příčina jak svítí malinko kontrolka baterky před i po nastartování.

Díkas moc,za každou radu

:myslim:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrejme zlý alternátor(repektívne zlé diody v alternátore), pri vypnutí 15,6V po naštartovaní 15,3 - 14,6V auto nedobíja:(

[upravil dne 14/7/07 MrVain]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslíš,že 14,6 je málo?

:myslim

To sem nevěděl,někde sem četl,že má mít kolem 13,8 až 15v nebo tak nějak.

Mno jo,budu ho tedy muset dát seřídit.

Na tohle asi nebude recept na doma,že?

To už musí být elektrikář:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: GROM

A při vypnutým motoru dává baterka 15,6.

Dost divné napětí. Provozní napětí (resp. napětí při běžícím motoru) je 14,5V (napěťový regulátor na alternátoru), ale baterie v klidu má mít jmenovitě 12V

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak mas merak za 100korun by si sa divil ake nameraš hodnody ja vychádzam z toho že pri vypnutom motore ma vačšie napatie ako pri naštartovanom,čo by malo byť presne naopak:super

menovité napatie baterie je 12,6 -12,8V po naštartovaní 14,6 -14,8V pri novších autách, pri starších cca 13V-14V:papa

[upravil dne 14/7/07 MrVain]

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o Jo jo,měřák je digitální tak za 200kč v té době.

Myslíte teda,že by to špatně ukazovalo?

Mno,ale ted to skvele startuje a vubec mi nekolísají otáčky,jako dřív při staré baterce,bylo by možné,že je to tím???

Mno a druhá věc,štve mě,proč ta kontrolka baterky malinkato mžourá i při běhu motoru a ještě podivnější je,že stejně mžourá i před startem,jen na ten první stupeň klíčku.

Vždycky mi kontrolka svítila jasně.Před startem.

Hele a nemám tu novou baterku zkusit nabít?Jak dlouho mohla ležet v obchodě,nikdo neví.Mno jo,ale startuje dobře:myslim

Sákriš,tak já nevím.

Stejně asi budu muset vyndat alternátor a dát ho nekomu zkontrolovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mě přesně tohle (kromě těch divných hodnot napětí) dělaly krátký uhlíky na altíku.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: GROM

A při vypnutým motoru dává baterka 15,6.

To ses asi přehlíd. Těsně po vypnutí by mohla mít (ještě "nažhavená") snad 13,6, později na 12,6 V.

Jinak bych to viděl na opotřebované uhlíky v altíku, podle hesla že obvyklé závady se vyskytují obvykle.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

skus vybrat ten alternator a pozriet tie uhliky sám za to nič nedáš:aut

[upravil dne 14/7/07 MrVain]

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tomu měření napětí baterie... Je třeba ji měřit v zátěži, protože i skoro vyfluslá baterka bude ukazovat něco kolem 12V. Bohužel po připojení zátěže jde napětí rapidně dolů. Nová baterie z obchodu by měla být nabitá, ale tím, že ji píchneš na nabíječku nic nezkazíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdárec,

takže nejdřív musím všem poděkovat za rady.

Už sem dal echo známému a vymění se uhlíky.

A pro Oldu-člověče,kámoš se mi taky vysmál:roll a fakt to tem můj měřák ukazuje 15,6 :potlesk

evidentně skvělý měřák :mrk

Zítra bude po ruce jiný a kvalitnější,takže no problem.

Ale pořád nechápu,proč tak kontrolka na dobíjení svítí hrozně málo-PRED-nastartováním.To přeci nemá s dobíjením v té chvíli nic společného.

Na tu kontrolku to jde v té chvíli rovnou od baterky a ta byla nabitá.

Jinak všem díkas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: GROM

Ale pořád nechápu,proč tak kontrolka na dobíjení svítí hrozně málo-PRED-nastartováním.To přeci nemá s dobíjením v té chvíli nic společného.

Na tu kontrolku to jde v té chvíli rovnou od baterky a ta byla nabitá.

To taky nechápu. To by znamenalo vadný regulátor, nebo špatný kontakt (možná uzemnění).

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže žiarovka dobíjania ma stále +12V a mínus sa napaja cez alternator(cez uhlíky,rotor = takmer nulový odpor)na - kostru = svieti,ak sa na alternatore po jeho roztočení objaví 12V,teda aj na druhej strane žiarovky12V,kontrolka zhasne:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

U mě přesně tohle (kromě těch divných hodnot napětí) dělaly krátký uhlíky na altíku.;)

mam naprosto stejnou zkusenost u 205tky :super

btw i merak za 100Kc musi mit nejakou presnost a bude ukazovat dobre... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podla ceny meraku aj presnost za 100kč zvyčajne presnosť 20% tj pri 12V +-2,4V a pri takychto meraniach je to dosť zavádzajúce ked nameráš namiesto 12,6V iba 10,2V alebo aj menej:myslim

Ja teraz pužívam UNIT UT 70D za 4000Sk kde presnosť je DC napatie (0.05%+10)

[upravil dne 15/7/07 MrVain]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MrVain

podla ceny meraku aj presnost za 100kč zvyčajne presnosť 20% tj pri 12V +-2,4V a pri takychto meraniach je to dosť zavádzajúce ked nameráš namiesto 12,6V iba 10,2V alebo aj menej:myslim

Ja teraz pužívam UNIT UT 70D za 4000Sk kde presnosť je DC napatie (0.05%+10)

[upravil dne 15/7/07 MrVain]

20%?????? :o:o:o:o:o:o:o

tak to jsi trochu ujel, ne?

Merak za 130Kc:

Displej 1999, výška 13mm

DC V 0,2-2-20-200-600V

AC V 200-600V

DC A 2-20-200mA-10A

Odpor 200-2k-20k-200k-2M

Testy diod, tranzistorů

Generátor obd. signálu výstup 50Hz 3V šš

Přesnost 0.5-2% ss; 1.2% st

Rozměry, váha 150x70x24mm, 150g

Poznámka akust. test vodivosti

[upravil dne 15/7/2007 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasim s Patou. Přesnost ±20% je trošku přepálený. V duchu jsem tipoval ±2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) když kontrolka jenom mžourá, většinou to jde poznat jen v noci (tak je to slabé), tak je v loji jedna dioda.

2) Mě odešel diodový blok a kontrolka začala mžourat úplně stejně.. mám diesela, takže auto jede dále (do vyjetí nádrže), jen nesvítí, nebliká a hlavně časem vypadnou brzdovky !!!

3) Ta dioda může vypadnout až časem, např. po jejím zahřátí - u mě po nastartování OK - 14,53 (alterátor dobíjí), po 5 minutách napěrtí 12,42 V (dotovala už baterka)

4) kouknul bych na uhlíky

5) tu starou baterku bych nechal změřit pod zátěží, třeba ještě k něčemu bude

Share this post


Link to post
Share on other sites

mate pravdu je to +- 2,0%,ale bežne medzi dvoma sa objaví rozdiel aj +-2V,a pri meraní AC aj +-5V,merak je dobre porovnať s presným meracím prístrojom a zistiť odchylku od presneho merania.Moj 99korunový merák ma odchylku pri DC asi 0,5V, a pri AC 5V a to som si mal možnosť vybrať z viacerých

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já nevím,četl sem o regulátoru,tak bych objednal rovnou celý regulátor i s uhlíkama,nicméně ted tady -VIX-poukazuje na to,že je to vadný diodový blok.

Nejdřív teda zkusím regulátor,púak uvidíme.

PS:Prosím vás,kolik stojí ten diodový blok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.