Sign in to follow this  
Followers 0
Emiš

Mrtva Baterka

17 posts in this topic

Chcipla mi baterka. Chtel jsem se zeptat, jakou nejlip koupit novou do peugeotu 205 Diesel. Jsou naky rozdili ve znackach co se prodavaj? A kolik cena +-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ji kupoval nedávno a bylo mi řečeno že s výrobou 66 Ah už je to slabší, teď prej se jedou 70 Ah, tak jsem ji tam frknul, je to TOVELA ( Akuma ) a stála mě 1750,- Kronen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi nabydli baterku 66Ah za 2060 kc a 70Ah za 2200kc. Asi budu jeste chvili hledat :(

Je nakej rozdil ve znackach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zacala nam zima :)

Nevim, ale o co jde u baterky u dieselu je kapacita a startovaci proud. Ono to jde tak ruku v ruce. Takze, cim tyhle dve polozky vetsi, tim lip.

pro ty, co maji dost casu - je to dlouhy,hutny a poucny.

nevyhoda: je to z TechWebu Skoda :P

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pozor při srovnávání velikostí toho proudu, záleží na normě podle které je měřený: DIN a EN, takže srovnávat vždy ve stejné normě! (i v obchodech jsem se setkal s tím, že to pletou).

Osobně mám Vartu Blue Dynamic 74 A/h již třetím rokem (1/2000 za 2.200,-) a pohodička.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dneska koupil novou baterku. V Plzni u firmy Mulač. Je to 74Ah, se startovacim proudem podle EN 680 A. Tak uz se tesim az bude zima abych to prubnul :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozrel som sa do auta nasiel som tam baterku 55Ah. startuje v pohode tak neviem neviem. moze sa s tym daco pokazit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M podle katalogu taky nasly 55 Ah, ale silnejsi baterka by skodit nemela jen vyssi kapacita a startovaci proud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomyka .. tobe ostatne o kapacitu nejde, ty potrebujes startovaci proud, pac roztocit diesel, je umeni ... ale jestli byla minulou zimu bez problemu, tak letos by mohla byt taky.

Jestli se nepletu, tak u dieselu je baterka potreba jenom pro nastartovani, zbytek prebira alternator (nebo tak nejak)

A obecne plati pravidlo, ze cim vyssi kapacita, tim je to lepsi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vix: Alternator dobiji baterku na stanovene napeti pri tocicim se motoru at je to diesel nebo benzin. Vsechny elektricky veci v aute jsou pripojeny na baterku, bez ohledu na typ motoru. Funkce alternatoru je jedna - dobijet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli se nepletu, tak po nahození motoru přebírá funkci baterky altik i u benzínu. Teda kromě trabi, tam je myslim dynamo :D:D:D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono se do trabantu montovalo vselicos :

6V dynamo - 12 V dynamo - 12 V altik - mala jaderna elektrarna ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi dělávala i moje stará škodule. Když jsem dal nohu z plynu, tak se náhle setmělo... :D

Teď mám SRDTíčko a jsem v poho... :cool:

Baterku jsem kupoval novou (teď nevím jakou značku), ale má 88 Ah, takže problémy neočekávám... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.