Sign in to follow this  
Followers 0
BATT

výměna alternátoru

5 posts in this topic

Nazdárek,

mám prosbičku včera mi na mém vozítku odešel alternátor, při jeho ceně (10 500,- popř. 20 200,- podle verze) ho budu dávat opravovat. Neměl by tady někdo schéma jeho demontáže, případně zase montáže zpět.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozhodne budes muset sundat prave predni kolo a predni cast plastoveho podbehu, aby ses dostal ke sroubu napinaci kladky, ten pak musis povolit abys sundal remen a pak uz alternator drzi jen na jednom nebo dvou sroubech a na dvou kabelech to uz nebude problem sundat, priprav se ale na to, ze tam asi budou srouby s hlavou Torx - hvezdicka, a ty vetsinou v beznych golach nebyvaji v potrebne velikosti, tak abys mel potrebne naradi po ruce a neshorel na tom ze to neni cim povolit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc za radu,

soused dělá servisáka, tak má doma pojízdnou dílnu takže o nářadí nouze nebude. Sundáme to uvidíme jestli to půjde opravit, jestli ne, tak si házím mašli..:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BATT

Díky moc za radu,

soused dělá servisáka, tak má doma pojízdnou dílnu takže o nářadí nouze nebude. Sundáme to uvidíme jestli to půjde opravit, jestli ne, tak si házím mašli..:roll

Není třeba házet mašli. Buď jsou v háji uhlíky nešbo diody. Taky bývá proražené vinutí, asle to málokdy, když už je ven, stočit do roviny a na velice hladko kroužky na uhlíky a vyměnit ložiska . Jsou určitě v každé prodejně ložisek a kupovat ty s označením xxxx 2RS. A zřejmě ty torxy v pojízdné dílně nebudou, když je v V3S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta dílna je zařízená lépe než vetšina autoservisů :)

Alternátor už je venku ale byla to operace na celé dopoledne:

zvednout auto

sundat pravé přední kolo

sundat plastový podběh

sundat spodní kryt motoru

uvolnit a odmontovat napínák řemene

povolit 4 šrouby držící alternátor (prakticky proveditelné pouze ve dvouch, v jednom bych to neudělal ani náhodou, je potřeba zároveň odklonit druhý napínák řemene a zároveň povolit šroub na alternátoru)

odpojit kabely od alternátoru

odšroubovat držáky el. kabeláže na předku motoru

vytáhnout hadici chladiče (vypustiti chladič)

no a nakonec ten zkurve.... alternátor vyndat ven

super práce, byl jsem celý nadšen jak to krásně a lehko šlo, celý den jsem pěl chválu na francouzské konstruktéry...:grr

Alternátor je v opravě tak uvidíme v pátek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.