vitin

Starší versus nové modely

26 posts in this topic

Tak jsem si nedávno uvědomil kam jde vývoj ve výrobě aut a hlavně jejich designu. Když porovnám modely posledních řad 306, 406 atd s nejnovějšími auty tak musím říct, že jednoznačně vítězí starší modely. To byly tak krásné auta v porovnání s beztvarými modely poslední doby, že je mi smutno při pomyšlení až bude moje 306 stará babička a já budu muset vybrat z nových modelů, nebude to lehké. Když se podívám na nové Renaulty, zvláště Laguny tak je to děs. Ty trojúhelníkové světla, kulatý předek ala stará Tatra a Peugeot asi půjde stejným směrem. Modely 206, 307 atd jsou v pohodě a mají krásný tvar, ale při prohlédnutí posledních modelů s podivnými světly mám obavu že je to fakt. Jestli si raději nekoupit potom horské kolo. A nebo si na to člověk zvykne.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že "staré" modely byly v době zahájení výroby stejně netypické svým vzhledem, jako jsou dnes ty nové. To, že se ti nové nelíbí je naprosto v pořádku - každý má jiný vkus, jinak bysme si museli klonovat i baby. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcite je to o zvyku. Taky uz zacinam pomalu prichazet na chut 407 nebo fabii II... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co design, ale sranda je, že ony nové modely jsou leckdy notně průserovější než jejich předchůdci, a to je pak teprv síla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja si nemoh snad ctyri roky zvyknout na ctyrokoho medveda, a dnes:) ale fobie II je fakt humus jeste k tomu skopirovanej:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jsem zas ten typ, co se mu nelibej starsi modely (hranate), soucasny design peugeotu me primo fascinuje, hlavne 407SW a jeji zadek ;) jinak jsme uplne normalni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za sebe muzu rict , ze na vse se da zvyknou , nove modely Peugeot dela nejen bezpecne ,ale i tvarove odlisne nez ostatni automobilky a v tom vidim ten puvab Peugotu .

Vem to podobne jako kdyz se prechazelo z 603 na 613 , veliky skok .

U me vymena stareho modelu za novy je vice bezpecnosti hledisko nez krasa ,ale i tak jsem si rychle zvykl na 407 a k te jsem mel ze zacatku nejvice namitek , po chvili jsem si ji oblibil (i s nekteryma vecma ktere me vadi do ted) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: barenst

Ja za sebe muzu rict , ze na vse se da zvyknou , nove modely Peugeot dela nejen bezpecne ,ale i tvarove odlisne nez ostatni automobilky a v tom vidim ten puvab Peugotu .

A to "tvarove odlisne" myslíš jako tvarově odlišné? :o Tím si poslední dobou nejsem vůbec jist. Naopak se mi zdá, že jsou designeři v koncích a jednotlivé automobilky mají vzhledově velmi podobné vozy.

Co tak třeba Ceed?

http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Kia/Cee__d/4_kia_ceed_production.jpg

a 307ma?

http://www.kakaku.com/kuruma/images/car/PEUGEOT_307Style.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Co design, ale sranda je, že ony nové modely jsou leckdy notně průserovější než jejich předchůdci, a to je pak teprv síla.

Moje řeč....říká se, že si člověk zvykne i na šibenici - stačí pár minut, ale co mi nevyhovuje je to co píše Oddie. Staré moudro praví, že co v autě není, to se nepo****.

A máme stále menší šanci si něco udělat sami. Auta nacpaná systémama, kdy nějaký v něčem pomůže , ale zase v něčem uškodí, tak se tam dá ještě jiný, který eliminuje mínusy toho prvního, na ten pak naváže jiný a ve finále jezdí po silnicích auta, jejichž řidiči žijí v přesvědčení, že se na ně nevztahují fyzikální zákony, protože to "elektronika" hlídá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

306ka byla svym desigenem nadcasova takze ja jsem porad spokojenej :D Pravda ze co se tyce technologii tak cim zacali tim taky v podstate skoncili ale to je bohuzel dane marketingem..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Co design, ale sranda je, že ony nové modely jsou leckdy notně průserovější než jejich předchůdci, a to je pak teprv síla.

mne prijde vsetko (nielen auta) nove taknejak odrbane, proste skorej to bolo vyrabane poctivejsie :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna 407 se mi designově i celkem líbí... Až na ten pro mě naprosto debilní přední převis, který prostě nerozdýchám. Nezajedu s tím do garáže, u přítelkyně TEORETICKY zajedu s nějakým tím škrtnutím, ale už nevyjedu (holt garáž dělaná v době, kdy byla silnice projektována o dva metry níž než nakonec je). Nemluvě o tom, že se mi to nelíbí z hlediska jízdních vlastností, mám rád auta s minimálním předním převisem...

BMW_E36_D00049012.jpg

versus

407-front-side.jpg

Chápu, že je to možná krok stranou od jízdních vlastností směrem k bezpečnosti - kdoví... Ale nelíbí se mi to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nemůžu překousnout světla mířící do nebes. Věc ckusu.

Každopádně by mě zajímalo jak je na tom kvalita interiéru u nových 406 a 407 po delší době?

Kámoš si koupil 2003 Audi A4 kombi, samozřejmě 1.9tdi, ale po 165tis. jsou všechny tlačítka, opěrky takový doškrábaný, proškrábaný na tu bílou vrstvu a najde se tam víc takových neduh. Přijde mě že na kvalitu těchto věcí se už delší dobu kašle.

Přitom v Cčkovým Mercedesu z 94, 250tis. km člověk takovýhle humusy vůbec nenajde a celkově je (byla) kvalitě na jiné úrovni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten převis u 407 je fakt hrůza na pohled a myslím, že ani jízdním vlastnostem to nepřidá. Pravda je že vývoj se nějak nemůže hnout z místa a přešlapuje se na místě, kopíruje, zkrátka si myslím že to je slepá ulice. Když se člověk podívá na starší modely 306 a pak na poslední, je znát vývoj k preciznosti a určitě by se dal ten tvar dále vylepšovat. Zrovna tak strará 407. A pravdu má ten kdo říká že na detaily se kašle a když vidím Fiaty Brava s rozpraskanými klikami dveří tak se nestačím divit jak v dnešní době někdo může něco takového vůbec pustit do výroby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co se tyka interieru a jsem taky prevazne zastancem toho nazopru, ze stare premiove znacky maji interiery lepsi nez ted.

Ono to je hlavne dany tim, ze jeste v nedavne dobe (20let) se auta nedelali jak spotrebni zbozi. Coz bohuzel momentalne ted je. Prumerne doba u majitele v zapadni evrope je cca 2,5 roku, pak jde pryc. Takze to remeslo a fortelnost se bohuzel jaksi vytratilo. Nove auto ma celkove svou zivotnost cca 10 let.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi to potěší že nejsem sám se svýma názorama, máš pravdu s tím spotřebním zbožím, je to jedna z hlavních příčin té nekvality materiálů a zpracování. Nemůžu si pomoct ale když sedám do mýho piškota 306 se semišovým čalouněním, hezkou palubkou která plynule přechází do čalounění dveří, perfektní provedení podlahy, tak mám takovej pocit vděku k těm co to udělali. :super Když jsem sedal nedávno se známým do jeho novýho Renaulta tak jsem si říkal, no vy jste to pěkně sprasili. O popunteklu ve fabiích a obludný palubovce ve tvaru válce ani nemluvím. U všech aut sedadla jak z betonu. Jsem rád když z takovýho auta vypadnu, na rozdíl od Piškota, odkud se mi nikdy nechce vylézt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to co tady dal kurt spise ukazuje , ze ostatni delaj vtary podle Peugotu ? Vznik 307 a Ceed ? Neni v tom nejaky ten rok rozdil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.