JEFFO222

Rozumna zivotnost auta

11 posts in this topic

Kolko km zvladne taka 307 pokial servis nezacne byt drahsi ako leasing noveho?

Mam 4-rocnu 307 Break 1,6 16V benzin s 140.000 km najazdnenymi. Zatial som do servisov vrazil cca 50.000 Sk (naposledy rozvody 20.000 Sk) a caka ma vymena brzd a chladica (25.000 Sk).

Aky je predpoklad dalsieho kazenia sa resp. opotrebovania auta? Co vsetko zacne odchadzat? Zatial je to v ramci normy (stabilizacne tycky,ziarovnky,vyfuk,podblatnik,...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já považuji hranici 200.000km za mezník u všech značek. V těch 200tk se ti totiž objeví nutnost měnit běžné věci které už jsi měl a byly opravané tj:tlumiče,čepy,výfuk,brzdy apod a navíc se přidaváj poruchy typu vstřikovače,čerpadlo,převodovka,motor. Takže máš najednou dvojnásobek poruch. Ale nevěš hlavu, furt je v součtu levnější platit ročne za opravy třeba 50tis než leasing nového kolem 100-150tis a to počítam 4letý leasing auta za 400tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já taky myslím, že 200.000 tis je hranice, kdy stojí auto za něco, pak se vše začne srá...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tajne som dufal ze poviete 300.000 km :(

to MAJSNER-VÁCLAV!!!: Motor? Motor odide po 200.000 km? Som myslel ze to je ta najtrvacnejsia cast na aute, ktora skoro nikdy neodide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor by snad odejít neměl, i když záleží i na zacházení. To spíš nejdříff odende turbo.

Jinak myslím, že je to individuální. Pokud má člověk štěstí na kus, jezdí spíš štreky a pěkně se k autíčku chová, může zdármě přežít i 500 000 km.

Ale je fakt, že když už se začne na autě s.... nějak nápadně moc věcí v krátkým sledu, je nejvyšší čas ho zpeněžit a pořídit nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám najeto přes 264500km a vše pořádku:super. Pouze se ted musí vyměnit klínový řemen. Ale to je běžný spotřební materiál. Jinak jen benzin a olej.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JEFFO222

Hmm, tajne som dufal ze poviete 300.000 km :(

to MAJSNER-VÁCLAV!!!: Motor? Motor odide po 200.000 km? Som myslel ze to je ta najtrvacnejsia cast na aute, ktora skoro nikdy neodide.

Mě se třeba na citroenu 1.9Td ve 320tk urvala klikovka takže bylo levnější vyměnit motor,pak jsem se už nějak naštval a koupil jsem si 307, ale ber to tak že až budeš mít najeto cca 200tk tak ten motor někde koupiš třeba za 30t. Opravdu si stím hlavu nelámej.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sa na Partnerovi blížim k 200 000 km. Možno ho ešte nechám tak do 220 000 km. Niekde som čítal, že dnes sa motory navrhujú na životnosť 250 000 km. Asi na tom bude niečo pravdy. Už si ten Partner pýta svoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že také záleží jak se majitel k motoru chová, pravidelné výměny oleje, nehonit studený motor atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Martinsk: Co to konkretne znamena ze si auto pyta svoje? Kolko ta teraz stoja servisy (a predtym?).

Tak zatial to vychadza tak ze auto zostava u mna v garazi. 25.000,- Sk rocne na servis nie je vela a auto so zhrzdavenymi brdznymi kotucmi by sa asi tazko predavalo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som Partnera kupovak staršieho. 65 000 km. Teraz som menil nožisko na poloosi, guľové čapy + geometria. Do 160 000 km som nemenil nič, len olej a filtre. Potom to išlo. Predné ložiská, kotúče, rozvody. Proste je to staršie auto, tak to potrebuje svoje. Dnes napríklad pri 35°C vonkajšej teplote išlo auto stále na 100 - 105°C :nevim:myslim:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.