Sign in to follow this  
Followers 0
vitin

Výměna pružin P 306

15 posts in this topic

Chystám se na výměnu pružin u mojí 306ky, zadek byl dělaný a je docela nízko, tak tam dám nižší pružiny dopředu kvůli tomu, že auto je dost měkké a v zatáčkách se naklání.

Dělal jste to někdo? Jaký je postup, musím vyndat tlumiče i s horním držákem a pružinou, nebo jen povolit tlumič nahoře a pružina se tam nasune? Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

záleží v jakém stavu máš pružiny,ale existuje rychlejší a levnější volba a to nasazení pryžových vložek do pružiny

Share this post


Link to post
Share on other sites

no doufam že si toto pžečteš dřiv než cokoliv co pišeš vyše udělaš!

abys sundal z tlumiče pružinu musiš mit stahovaky na pružny, jinak to nevyměniš . jsou to dva haky spojene šroubem ty se zahaknou do pružiny , musiš mit dva stahovaky vždy naproti sobě.a šroubovanim resp. stahnutím dociliš toho že se pružina uvolni na tlumiči,pak povoliš tu velkou matici na pistnici ,tim tu pružinu dostaneš ven . toto se samozřejmě děla na vyndanem tlumiči z auta, tedy povolene 3matky v kastly zhora v mot prostoru a šroub kde je tlumič spojen s těhlici , každopadně abys ten tlumič dostal z těhlice ,musiš sundat věci okolo, tedy kulovy čep ,svisly čep, sundat brzdič , odpojit abs snimač,vyndat poloosu. což znamena že tě navštěva servisu nemine,myslim kvuli geometrii.

držim palce a dej vědět jak jsi dopadl , jinak v servise je to prace na 1 až 2 hodky což třeba u Vašendy je 6-7 stovek + litr za geometrii ktere se stejně nevyhneš. takže si myslim že 700,- neni tak moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoši tak díky, samosebou jsem čekal nejdřív na rady než se do něčeho pustím takže ještě jsem nic nedělal. No myslel jsem že to bude jednodušší, tak raději popřemýšlím o tom servise. Nejhorší je že jsem nedávno dělal geometrii na optice za 1000,-kč. :(

No to není příjemný zjištění, stahováky pružin a všechno k tomu mám, ale teď se mi do toho nechce. Tak moc dík za rady a aspoň mám o čem dumat.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Pe.Tr,

ještě se chci zeptat co myslíš tou těhlicí, je to uložení toho tlumiče v té svorce dole v rameni? Mám nápravu kde je na tlumič přichycena vzpěra od stabilizátoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

no doufam že si toto pžečteš dřiv než cokoliv co pišeš vyše udělaš!

abys sundal z tlumiče pružinu musiš mit stahovaky na pružny, jinak to nevyměniš . jsou to dva haky spojene šroubem ty se zahaknou do pružiny , musiš mit dva stahovaky vždy naproti sobě.a šroubovanim resp. stahnutím dociliš toho že se pružina uvolni na tlumiči,pak povoliš tu velkou matici na pistnici ,tim tu pružinu dostaneš ven . toto se samozřejmě děla na vyndanem tlumiči z auta, tedy povolene 3matky v kastly zhora v mot prostoru a šroub kde je tlumič spojen s těhlici , každopadně abys ten tlumič dostal z těhlice ,musiš sundat věci okolo, tedy kulovy čep ,svisly čep, sundat brzdič , odpojit abs snimač,vyndat poloosu. což znamena že tě navštěva servisu nemine,myslim kvuli geometrii.

držim palce a dej vědět jak jsi dopadl , jinak v servise je to prace na 1 až 2 hodky což třeba u Vašendy je 6-7 stovek + litr za geometrii ktere se stejně nevyhneš. takže si myslim že 700,- neni tak moc.

Kruci jsem z toho zmatenej. Včera jsem se byl mrknout v knihkupectví do chytrý knihy a tam píšou že se tlumič vyndá třema šroubama nahoře v uložení, povolit vzpěru od stabilizátoru, povolit šroub ve spodním rameni kde je tlumič zasunut jako ve svorce a popřípadě kdyby nešel ven tak šroubovákem tu drážku roztáhnout a to by mělo být všechno. Takže by se geometrie nemusela dělat protože všechno zůstává tak jak bylo. Nespletl sis typ auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to vitin : nevidel bych to tak dramaticky. Tycku stabilizatoru povolis a oddelas - staci imbus a klic, pokud na ni jsou v pr... cepy, tak ji vymenis, brzdic sundavat nemusis, poloosu taky ne.

staci:

sundat tu tycku stabilizatoru,

pouzit stahovak na pruziny,

povolit sroub na tehlici, ktery drzi tlumic,

roztahnout tu tehlici, staci trochu - bud pripravkem, nebo nejakym klinem, velkym sroubovakem atd.,

rozhybat tlumic, pokud je zarezly, tak WDcken nebo brzdovkou (hydraulikou)

stlacit tehlici dolu, s tim si nejak musis poradit :),

vytahnout z tehlice tlumic a pak ho jen dostat ven z podbehu,

no a samozrejme nesmis zapomenout povolit ty tri srouby, co drzi misku v podbehu ...

no a montaz zase naopak.

Jedna strana tak hodku ... +/-

vzhledem k tomu, ze nehybes s cepama, geometrie neni nutna :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

snowboy,

díky za uklidnění, tak jsem si to nějak představoval! Fuj, ale oddychl jsem si, jseš můj zachránce. Budu se držet toho postupu a pak dám vědět jak to šlo, snad nebudou zarezlé šrouby.

Tak ještě jednou dík! :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sokolíci, už mám auto na sportovních pružinách Inter Aloy za 1800,- obě dvě. Držel jsem se vašich rad a doporučení, nejhorší práce byla povolit kulové čepy na kostech (vzpěrách) vedoucích od stabilizátoru na tlumíč. Bohužel je tam čtyřka křížek, která se za chvíli vyžvejkne a pak je problém odšroubovat matku. Vyzkoušel jsem kdeco, ale nejlepší postup je ten, že si zbrousíte nebo máte k dispozici úzký hasák, z druhé strany shrnete prachovku z nálitku s drážkou, chytnete do hasáku tento nálitek a matku v pohodě vytočíte. Pak je postup opačný a nezapomenout nasadit pomocí šroubováku zpět prachovku do drážky. Na pružiny jsem měl půjčené origo stahováky, ale bohužel jsou dost krátké šrouby, takže při povolování pružin vznikne problém, protože se dostanete na konec závitů a pružina zdaleka není uvolněná. Takže jednu jsem krkolomně uvolnil pomocí sražení stahováků kladivem a málem mně to zabilo. Takže doporučuji postup montáže pružin který jsem použil na druhou stranu.

Stačí jednička vázací drát a dát ho dvojitě, stáhněte pružinu pomocí truhlářských svorek, vždy jednu, pak druhou za pomocí nějakých prkének na koncích pružin. Tu první povolíte, vytočíte závit a znova stáhnete a vyměňujete tak dlouho, až je pružina asi 23 cm stažená. Já měl štěstí že jsem měl k dispozici stojánek se závitovou tyčí uprostřed, nasadíte pružinu, nasunete velkou podložku z 6ky plechu a matici, stáhnete a pak provlečete drát na třech stranách pružiny, stáhnete a vytočíte středovou matici přípravku, vyndáte pružinu, dáte ji na tlumič, sešroubujete, dráty přestřihnete a je to hotové. Se stahovákama jsem se natočil matkama, nadřel se jak mula, protože to nejde zrovna lehce a práce trvala dvakrát tak dlouho.

Auto kleslo asi o čtyři centimetry a já byl zvědav jak to pojede, protože nedám na Piškoty dopustit, ale štvala mě jízda zatáčkama, kdy se auto nakloní a člověk má pocit že ho to vyklopí ze sedadla. Na to jsem si prostě nezvykl a proto jsem měnil pružiny. Když jsem viděl to snížení tak mě přepadla obava z tvrdosti jízdy a trochu jsem měl stažený zadek co to udělá. K vesnici vede z jedné strany docela špatná rozflákaná asfaltka s výmoly, opravami a hrboly, tak jsem sedl do vozu a pomalu se na ni sunul se strachem že si vylámu zuby. Světe div se, nic podstatného se nedělo, troufl jsem si čím dál víc, auto sedělo jak přibité, výmoly a díry jsem o nic víc necítil a při řezání zatáček jsem měl poprvé pocit, že sedím pevně v sedadle a doslova mě projíždění zatáček fascinovalo. A to tak, že se mi nechtělo s auta a furt bych jezdil, dokud by nevyschla nádrž.

Ta tvrdost pérování se tolik neprojevila z toho důvodu, že mám kola 195/55/15, takže přece jen to nejsou tvrdé úzkoprofiláky. Jsem navýsost spokojen a vřele doporučuji všem, kdo chce v klidu sedět v sedadle při průjezdu zatáčkou a nehledat madlo na dveřích aby se mohl zachytit a nepřistál na spolujezdci. Fakt jsem nadšen jízdními vlastnosmi auta, když pominu to, že přece jen i vzhled vozu je o něčem jiném.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Ty tam máš origo tlumiče nebo taky sport jako pružiny??já bych chtěl taky sport pružiny ale nechce se mi utrácet i za tlumiče:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pružiny taky potřebuju. Předek bych snížil tak o 40mm alespoň aby byl stejný se zadkem.. Protože jak tlumim kufr mam tam subwofer atd. tak si trošku víc sed a nevypadá to hezky když je ten předek jinak než zadek..

Nemáš link na ty pružiyn dopředu že bych je koupil a nechal si je u kámoše vymenit??:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wena 99,

pružiny jsem dal s původními tlumiči, byly naprosto v pořádku a nemá smysl je měnit. Budou pracovat v menším rozsahu ale žádnou zátěž to pro ně neznamená.

To stalmik,

tyto pružiny by teda vyhovovaly, sníží auto o 4cm. Taky jsem měl předek výš a bylo to hrozný.

Tady je link na pružiny, jsem naprosto spokojen.

http://tuning.autodoplnky.cz/inter-alloy/sportovni-pruziny/?smid=3006

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S.:

Pružiny jsou na obrázku 4 kusy, ale to je jen ilustrativní foto. Přijdou v krabici 2 kusy červených pružin a montují se nápisem na pružině vzůru nohama, řidším závitem směrem dolů. Jsou vhodné pro všechny 306 mimo diesel, aby někoho nezmátly údaje na webu. Je to prodiskutované a ověřené s prodejcem i s odborníky. U diesla by se muselo vzít v úvahu zatížení přední nápravy, pružiny jsou do zatížení 950 kg, což benzín vyhovuje ale nevím jak je na tom se zatížením diesel, jestli se tam vejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě jedna věc ohledně nízkých pružin, zadek mám nyní o kousek výš než předek, původně jsem ho chtěl taky snížit, ale není to o moc, tak to nechávám tak. Vypadá to vzhledově dobře a líp než když je předek nahoře, zejména když vidím auta obsazená čtyřmi cestujícími, jak jim trčí předek do nebe.:nevim

Teď když to obsadím čtyřmi cestujícími, tak je auto krásně v rovině. To je pouze estetická záležitost když neberu zřetel na lepší jízdní vlastnosti a pocit bezpečí. Předělával jsem přední nárazník a osadil zadní křídlo, žádný tvrdý agresivní tuning, ale jen menší, decentní upravení vozu podle svých představ. Takže ještě mi schází sehnat hezké liťáky a budu spokojen úplně, pokud ovšem auto pojede.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.