jirkavecko

Krokový motorek 406, 1,8

44 posts in this topic

Ahoj hodně se tu toho napsalo o krokovém motorku, ale dá se zjistit jaký si mám koupit aniž bych to musel teďka rozdělávat? Na http://www.autoklucka.cz/ jsem našel několik typů a nejsem si jistý který je přesně pro mě.

Peugot 406, 1,8 - 16V, 81kW, r.v.1998. Může mi někdo poradit? Popřípadě jestli je nějaký rozdíl mezi výrobci Meat Doria vs Magneti Marelli ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj ,

doporučuji to přeci jen rozedrat a podívat se na konektor je to tam byražené v plastu.

Měnil jsem taky na svém autě byl tam B 04, a to již nebyl origo , tak jsem tam koupil B22 podle motoru a vše je OK myslím že to tak choulostivé není .

koupil jsem magneti marelli myslím 1380,- kč po montáži start a po několika skocích se otáčky ustálily a vše ok .

at se daří Daja 535

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten typ najdeš vyražený na krokovém motorku, nic rozdělávat nemusíš.

Dál jsem narazil ale na obdobný problém - nejsem si přesně jistý, který krokáč je pro mne. Prošel jsem několik prodejců a buď to moje označení (B13/00) mají pod jiným typem auta, nebo pod 406 mají krokáč s jiným označením a tak nevím. Nakonec jsem se spíš orientoval podle obrázku, to asi není moc ono.

Jaké jsou vaše zkušenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: daja535

ahoj ,

doporučuji to přeci jen rozedrat a podívat se na konektor je to tam byražené v plastu.

Měnil jsem taky na svém autě byl tam B 04, a to již nebyl origo , tak jsem tam koupil B22 podle motoru a vše je OK myslím že to tak choulostivé není .

koupil jsem magneti marelli myslím 1380,- kč po montáži start a po několika skocích se otáčky ustálily a vše ok .

at se daří Daja 535

Takže jsi se vykašlal na označení krokáče a koupil jsi podle typu auta? Kde jsi to objednával?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koupil jsem z netu autoklučka , a do 24 h byl doma jo ted si vzpomínám bylo to tak jak říká Honzin moc to nesedělo a nakonec ten krokáč byl z 306 s16 myslím že to bylo pro motory 1,8-2,0 l , měl jsem z toho taky strach ,ale klaplo to , nakonec autokluča to klidně zdarma vymění o nic nešlo . to jsem si ověřil telefonicky ,ale nebylo třeba nic měnit - vše fungovalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkavecko

Ahoj hodně se tu toho napsalo o krokovém motorku, ale dá se zjistit jaký si mám koupit aniž bych to musel teďka rozdělávat? Na http://www.autoklucka.cz/ jsem našel několik typů a nejsem si jistý který je přesně pro mě.

Peugot 406, 1,8 - 16V, 81kW, r.v.1998. Může mi někdo poradit? Popřípadě jestli je nějaký rozdíl mezi výrobci Meat Doria vs Magneti Marelli ?

Snažil jsem se také vyměnit krokáč, ale nepovedlo se. Objednával jsem přímo u Klučky. Krokáč byl od stejné značky, ale měl trošku jiné označení, které obsahovalo navíc písmeno S. Jinak ale krokáč byl dle katalogu přímo na můj motor. Když jsem krokáč namontoval a nastartoval měl motor extrémě zvýšené otáčky. Po několikátém nastartování se to nezlepšilo.

Namontoval jsem zpět původní a zakoupený krokáč vrátil zpět poštou. Peníze mi pan Klučka vrátil zpět na účet obratem takže nemusíš mít strach.

Zkus jim napsat co máš za motor a oni ti najdou konkrétní typ.

[upravil dne 10.7.07 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na 1.8 16V r.v. 95 taky kupoval podle oznaceni vyrazenem na starem krokaci u Auto Klucka a prisel spravnej a funguje. Po namontovani a nastartovani sice asi dve minuty trvalo nez si ho ridici jednotka dostelovala ( zacala na 3000 otackach a postupne snizovala az na 850 )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Honzin

Ten typ najdeš vyražený na krokovém motorku, nic rozdělávat nemusíš.

Dál jsem narazil ale na obdobný problém - nejsem si přesně jistý, který krokáč je pro mne. Prošel jsem několik prodejců a buď to moje označení (B13/00) mají pod jiným typem auta, nebo pod 406 mají krokáč s jiným označením a tak nevím. Nakonec jsem se spíš orientoval podle obrázku, to asi není moc ono.

Jaké jsou vaše zkušenosti?

No mně se asi rok doma válí jedna funglová B00/22. Objednal jsem jí podle motoru, ale byl problém v uchycení krokáče. Mám B00/13 a ta B00/22 má sice stejnej trn, ale jinak dělaný uchycení k váze vzduchu. Viz. foto

post-0-14109595957956_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevíte někdo, jestli diagnostika rozpozná, zda je vadný krokáč? Taky mi občas kolísají otáčky, vyjímečně to i zdechne. Byl jsem na diagnostice a bez závad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

Nevíte někdo, jestli diagnostika rozpozná, zda je vadný krokáč? Taky mi občas kolísají otáčky, vyjímečně to i zdechne. Byl jsem na diagnostice a bez závad.

ja kdyz jsem menil ten krokac a nasledne jsem delal diagnostiku vyblikanim kodu, tak se mi objevil v prechodnych zavadach kod vadneho krokoveho moturku, ale to bylo u starsiho modelu s ridici jednotkou Bosch MP 5.1.1

jinak pri diagnostice se zobrazuje i momentalni poloha krokoveho moturku a ukazuje se i zda s nim ridici jednotka hyba nebo ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem procházel prodejce krokových motorků a dospěl jsem k následujícímu (hledal jsem pro můj typ B13/00):

Auto klučka - Meat Doria, typ jsem nenašel, 2 322 Kč (ceny s DPH)

Pop-art - nabídka 5 krokáčů, není zřejmé jestli Meat Doria nebo Marelli (podle označení Bxx bych typl na Merelli), B13 nesdí ani u jednoho (jestli je to stejné označení co mám na krokáči já), jsou jakýsi hodně univerzální (Peugeot, Citroen, Ford), cena od 1900-2900Kč, nechápu takový rozdíl

Elitecat - připadá mi nejjasnější, výběr přesně podle typu motoru, nabízí náhradu Siemens s nějakým jejich označením, cena 2 550 - jediní mají obrázek, nabízí dva typy a ten jeden mi přijde přesně jak B13.

No a teď se v tom někdo vyznejte. Chtěl jsem koupit Marelli, ať je to stejné s tím co mám, ale s označením B13 jsem nikde nenašel, nejlíp vypadá Siamens, ale je dost drahý.

Komisar tady ještě někde uváděl jestli si dobře pamatuji jednoho prodejce, ten měl označení B13, ale pro změnu u typu 306, měl tam obrázek a moc mi neseděl - ale toto jsem zpětně už nenašel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chybička se vloudila, u auto klucka je nabídka následující:

Marelli B04/01 (vypadá úplně jinak)

B22/00 (taky vypadá jinak)

ještě další bez popisu, ceny kolem 1 500 Kč

Označení B13 nemá ani jeden, podle obrázku vypadají jinak, jsou pro 406, 1,8 - tady bych si to asi nekoupil, moc se mi nezdají.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našel jsem jednu prodejnu v Hulíně. Mají sice nabídku pro xantiaclub, ale motorově to je to samý jako 406.

Zde. Už jsem jim napsal tak jsem zvědavej co odpovědí. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vim ze budu vypadat za totalniho blbe ale k cemu je dobrej ten krokac. Cetl jsem to tady ve spojeni se spoustou problemu a tak bych rad vedel k cemu to je dobry. Diky a nekamenujte me za moji neznalost :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave_k

Našel jsem jednu prodejnu v Hulíně. Mají sice nabídku pro xantiaclub, ale motorově to je to samý jako 406.

Zde. Už jsem jim napsal tak jsem zvědavej co odpovědí. :myslim

Tý jo, bomba! To mám za barákem, hned se tam dnes stavím. To označení krokáče vypadá parádně, cena super. Uvidíme, co se z toho vyklube.

Dík moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostika by měla vadný krokový motorek poznat. Alespoň mi mechanik, když jsem řešil problém s chcípáním, po diagnostice řek, že v některých místech zdvihu přeskakuje.

Motorek jsem objednával u pana Klučky a to podle označení na původním motorku, bez ohledu na to co měl psáno v katalogu na stránkách. Nejsem si ale jist jak je to se seřízením, mechanik mi doporučil, až si motorek vyměním, abych přijel na seřízení. Pro klid duše jsem ho poslechl, i když po výměně byly otáčky OK. Napíchl se do zásuvky, chvíli něco kutil a pak prohlásil že motorek je nakrokovaný. Přiznám se, že jsem nezaregistroval žádnou změnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

Ja vim ze budu vypadat za totalniho blbe ale k cemu je dobrej ten krokac. Cetl jsem to tady ve spojeni se spoustou problemu a tak bych rad vedel k cemu to je dobry. Diky a nekamenujte me za moji neznalost :bojim

Krokový motorek reguluje přívod vzduchu do motoru při volnoběžných otáčkách, kdy je zavřená škrtcí klapka. Jakmile sešlápneš plyn a tedy otevřeš klapku, motorek se vysune resp. zavře kanálek přes který proudí vzduch.

Pokud se krokáč zasekává nebo je nějak poškozen může to způsobit kolísající volnoběh, chcípání motoru popř. zvýšené otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave_k

Našel jsem jednu prodejnu v Hulíně. Mají sice nabídku pro xantiaclub, ale motorově to je to samý jako 406.

Zde. Už jsem jim napsal tak jsem zvědavej co odpovědí. :myslim

Tak jedu přímo z té prodejny, pán velmi ochotný. Koupil jsem přímo B13/00 od Marelli, byl teda malinko dražší než na webu (1800 Kč), ale i tak paráda. Zrovna jsem u něj vzal čidlo na teplotu motoru a jdu vyměňovat. Uvidím, co to udělá s těmi blbými studenými starty.

Dave - dík za kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Honzin

Původně zaslal: Dave_k

Našel jsem jednu prodejnu v Hulíně. Mají sice nabídku pro xantiaclub, ale motorově to je to samý jako 406.

Zde. Už jsem jim napsal tak jsem zvědavej co odpovědí. :myslim

Tak jedu přímo z té prodejny, pán velmi ochotný. Koupil jsem přímo B13/00 od Marelli, byl teda malinko dražší než na webu (1800 Kč), ale i tak paráda. Zrovna jsem u něj vzal čidlo na teplotu motoru a jdu vyměňovat. Uvidím, co to udělá s těmi blbými studenými starty.

Dave - dík za kontakt.

No ty ceny se týkají jen členů xantia clubu.

Mohl by jsi se tam zkusit pozeptat jestli by nedali slevy třeba i pro peugeot club. ;)

Jinak k tomu krokáči. Mohl by jsi dát jeho foto jak vypadá. Díky. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To serízení motorku při montáži nového bude asi nutné, jednou když jsem ho čistil, malinko jsem si pohnul s tim trnem smerem dovnitř, po namontování zpátky byl motor schopen regulovat volnoběžné otácky v rozsahu 2-3tisíce a byl jsem z toho malinko vyděšenej. Tak jsem ho vyndal, hřídelku jsem vytáhl ven co to šlo a pak motor skoro ani nenaskočil a když jo, držel maximalně 700 otáček. Do třetice se mi podařilo najít mezipolohu, ze které byla řídicí jednotka schopna regulovat otáčky tak jak předtim do plusu i do mínusu. To ještě nebylo všechno, otáčky lítali dál stejně jako když byl motorek zašpiněny, chtélo to ještě udelat reset řj. Asi se jí nelíbilo, že byl motorek odpojenej a rozsvěcela se mi kontrolka diagnostiky, se kterou jsem se před tim čištěnim jestě nesetkal. Od té doby všechno šlape jak má. Volnoběh je jak víno, kontrolka nesvítí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.