Sign in to follow this  
Followers 0
jindra73

Rozdíl v dynamice 307 1,6HDI proti 2,0HDI

39 posts in this topic

Zdravím, má někdo zkušenosti jak jedou tyto motory, když se srovnají? Je silnější 2,0HDI (107ps)nebo 1,6HDI(110ps), která má psaný výkon větší o 3 koně ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor 1.6HDI je hlíníkový t.z. lehčí a úspornější. Samo je to znát i na výkonu, lépe jede 1.6, ale plně obsazené auto jede zase lépe s 2.0, obsah je tam znát. Pokud bych si měl vybrat, neváhal bych se rozhodnout pro 1.6HDI- úspora paliva je dost znát a další úspora je na povinném ručení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 2.0HDi, kámoš 1.6HDi, podle servisu je 1.6 lepší, nemá tolik dětských nemocí, lépe táhne, lepší průběh do otáček a míň baští.

Je lepší i na čip, baští ještě méně a jede nádherně. 2.0 se snad dá načipnout o trošku více. Navíc úspora v podobě poviného ručení........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám P 307SW 2.0 HDi 110k a řekl bych že na čipnutí je lepší 2.0 oproti 1.6, ten dvoulitr je od výroby docela přiškrcený, zatímco 1,6 je nastavena na doraz,ale je to jen moje dedukce a třeba pravda bude někde jinde. Ale jinak souhlas že 1.6 bude lepší volba ohledně spotřeby a pojistky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jsem byl docela překvapen, že 1,6HDI je skoro o 200kg lehčí než 2,0HDI ? Je to možné ? Pokud ano tak věřím, že 1,6HDI musí jet lépe, vždyť to jsou 4 pytle cementu nebo skoro 3 lidi návíc v neprospěch 2,0HDI. O čipu bych určitě uvažoval, existují i na 1,6HDI (z 110 na 136ps) nebo to samé na 2,0HDI (z 107 na 136ps ). Čipovat 1,6HDi na 136ps bych se trochu bál, ale když VW dělá sériové motory 2,0TDI 170ps , tak v dnešní době je možné vše. A nemají mít dokonce nové motory1,6HDI v 308 sériově 120ps ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukni se na www.bitpower.cz, tam máš co kam jde čipovat. Navíc bych řekl, že se je to nej firma u nás na čipování.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: XDanielS

Koukni se na www.bitpower.cz, tam máš co kam jde čipovat. Navíc bych řekl, že se je to nej firma u nás na čipování.

Nechal jsi auto načipovat u bitpoweru? Pořád nevím jestli je to dobrý nápad. Může odcházet spojka a i některé jiné části auta. Jestli máš auto načipované na 102kW, zajímala by mě tvoje max. rychlost. Já mám originál 100kW a maximálka je 210km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čip doporučuji, doporučuji nechat si ho udělat u odborníků a všem doporučuji bitpower, jsou to odborníci, hodně mých známých dalo na mé doporučení a jsou spokojeni. Mám tady někde maila od člověka, který tam byl na mé doporučení s 1.6HDi a pak jel do chorvatska, cca 2500km, spotřeba mu klesla tuším o 0,7l a motor lépe táhne. Čipování není o maximálce, ale o průběhu krouťáku, zátahu motoru. Před čipem byl motor nad 3.000 nuda, to se razantně změnilo. Všem kdo chce jít do čipu říkám: Motor má mnohem větší krouťák a výkon, některé součástky jsou díky tomu více namáhané, je potřeba s tím počítat. Jediný háček na který jsem zatím narazil bylo, že když jsem zkoušel kolik to jede, mi nad 220, dál tachec nemám,

vyhodil poč hlášku "antipolution system fault", po vypnutí motoru a dalších ujetých asi 15000km jsem již hlášku nezaznamenal. Prostě auto se změnilo z líného autobusu na pořádnou káru a za to mi to stojí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popisuješ krásně přečipování motoru a následné zvýšení výkonu, pomalu bych o tom uvažoval.

Jenomže i v životě je něco za něco.

Jak často musíš měnit třeba motorový olej?Údajně se výměnný interval zkrátí na polovinu a to nemluvím o namáhání dalších dílů motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej měním klasicky jednou za 20k km. Je to stejné jako u VW motorů, je rozdíl akorát v jednotce a maximálně v šířce vstřiků a stejný motor se vyrábí s nastavením na 5 různých výkonů. Prostě stejnej motor, jen jiné nastavení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda, že by se měl člověk k motoru chovat slušně i bez čipu, nejdříve nechat motor ohřát a pak ho teprve honit a opačně pokud ženete po dálnici a zastavíte na benzince, nechat motor ještě chvíli běžet kvůli dochlazení turba. Viděl jsem už i málo jeté motory, jak se jim rozpadají natáčecí lopatky u turba vlivem přehřátí. Olej je také lepe vyměnit raději dříve než déle.

[upravil dne 11.7.2007 Leos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptal jsem se u bitpoweru nakolik by mi načipovali motor a odpověděli že by to mělo jít na 170PS, tak nevím jestli to není už moc.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tady náš Peugeoťácký čipař Vector, ten nečipuje 2,0HDI136 nebo 1,6HDI110 ? Slyšel jsem na něj zatím samou chválu a cenově bude určitě výhodný: ... 25% zvýšení výkonu=(90ps-113ps),(107ps-134ps), (136ps-170ps) a ten VW )Pasat, tam to vyjde(170ps-213ps...tak to už je mazec) :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tak koukám, samá pozitivní zjištění po čipnutí:potlesk, ale nikde jsem neviděl co to vylepšení stojí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dá se sehnat garáž čip tuším od 4k, "značkové" čipnutí stojí 8-10k.

BTW: Pokud by jsi chtěl najít, tak najdeš, net je toho plnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: XDanielS

........ Mám tady někde maila od člověka, který tam byl na mé doporučení s 1.6HDi a pak jel do chorvatska, cca 2500km, spotřeba mu klesla tuším o 0,7l a motor lépe táhne......

Můžeš mi ten mail na toho chlapíka poslat? Rád bych se s ním o tom pobavil, mám stejný motor, ale bojím se něco podělat případným čipem....

Díky!!

[upravil dne 13.7.07 Velickin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.