Sign in to follow this  
Followers 0
KoNG

Poškození vozidla na stavbě

25 posts in this topic

Ahoj

Mám dotaz když dojde k nějakému poškození vozidla při průjezdu stavbou a stavitel odmítá cokoliv hradit je to oprávněný nebo jak se k tomu mám postavit ?

Budu rád kdyby někdo poradil, do firmy kde pracuji se staví nový most asi 1 rok tu jezdíme přes různé povrchy na kterých došlo k poškození vozidla, avšak firma Skanska odmítá cokoliv hradit.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

No v prostějově nikde je to v olomouci, jen mě zajimá jestli někdo neví jaká je formulace stavebního zákonu případně či někdo už něco podobného řešil

Dík

[upravil dne 9.7.2007 KoNG]

Share this post


Link to post
Share on other sites

něco podobného jsem měl s Metrostavem, škodu stavbyvedoucí uznal, začali jsme to řešit s pojišťovnou Generali, kde měli uzavřený pojištění, ale jakmile došlo k likvidaci škody, vložila se do toho centrála Metrostavu, která dala pojišťovně jakýsi zákaz vyplacení náhrady s tím že si udělali interní revizní přezkum a uplatnění škody se jim nezdá a hotovo. S Metrostavem se nehlo, pojišťovna se odvolávala na svého klienta že plnění nemůže poskytnou a nebylo úniku s bludného kruhu.

Měl jsem smůlu, protože likvidace škody už byla skoro dokončená, byl jsem na nafocení, likvidátor už udělal rozpočet a najednou když jsem čekal už prachy tak dopis a prd.

Asi spolehají na to že do soudních sporů půjde jen málokdo, sice šance na vítězství by byla velká, ale prachy za advokáta, posudky soudních znalců, důkazy apod. řízení se povleče roky....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vetsinou ti nic neuhradi, protoze na stavbu je zakaz vjezdu a defakto tam nemas co delat. Ovsem v tvem pripade to asi bude jinak. Pokud mas povoleni vjezdu na stavbu, tak se mrkni, jestli tam neni neco jako vjezd na vlastni nebezpeci nebo tak. Pokud ne, tak by ti to meli uhradit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rok a pul stal vedle stavby metra, a jen tim stanim mi poškodily lak , byly na něm přilepené mini kousíčky piísku jílu,prach a vše možne , na bíle barvě samozřejmě .nešlo to dolu jen brusnou pastou nebo čim to zkoušely v lakovně sundat ,ale z el. bruskou na jednom místě strávil skoro deset minut a stejně tam ještě něco zbylo , nemluvě o spotřebě drahe pasty. takhle doje..ny lak jsem měl na celem bílem scorpiu , samozřejmě Metrostav to neuznal- "dokaž te nám že je to od nás!" Parchanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je průjezd stavbou povolen a jezdí se zde normálně i jiná auta a nebo je průjezd stavbou povolen ale jen za určitých podmínek, které jsou předem dá né. Pokud je to první případ, tak je stavební firma povinna řádně zabezpečit průjezd tak, aby nedošlo k poškození majetku jiných osob (vozidel) a nebo tam postavit lokaje a ten aby daný úsek kontroloval a zabezpečoval. A taky je dobré na místo zavolat PČR, jelikož došlo k poškození cizí věci s větší škodou a nebo o DN. Neznám přesný průběh daného případu. V druhém případě je tu problém, jelikož s daným nebezpečím při průjezdu je každý seznámen, i když ale nelze předpokládat, že stavební firma zabezpečí místo tak, aby nedošlo poškození vozidla při průjezdu stavbou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vim ze byl problem, kdyz v LBC staveli pokracovani R10ky. Tak jak staveli tu mimourovnovou krizovatku u golfovyho hriste, tak tam natahly asfalt trosku mimo a po dvou dnech se to necekane propadlo a par aut se tam znicilo (behem jizdy, kola, podvozek apod. Normlan se to nahlasilo, vysetrilo jako DN a pojistovna vyplatila. Zadny problem tam nebyl. Pokud to neni nejak oznaceny ze je tam stavba, resp je to vyfrezovnae, ale bez znacky, tak na nahradu skody mas narok, ale potrebujes protokol od policie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marlin

na nahradu skody mas narok, ale potrebujes protokol od policie.

nj nárok, ale jak si ho rychle a jednoduše vynutit, když se stavební firma šprajcne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Pokud je průjezd stavbou povolen a jezdí se zde normálně i jiná auta... Pokud je to první případ, tak je stavební firma povinna řádně zabezpečit průjezd tak, aby nedošlo k poškození majetku jiných osob (vozidel)... A taky je dobré na místo zavolat PČR

firma to radne nezabezpecila a jejich nedbalosti doslo k poskozeni vozu, zadny zakaz jsem neporusil a na nebezpeci jsem nebyl upozornen a domnivam se ze se ani nedalo nebezpeci predpokladat, policie protokol sepsala s tim ze se jedna o obcansko-spravni spor a nahradu skody si tak musim uplatnit u Metrostavu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dress

Původně zaslal: Marlin

na nahradu skody mas narok, ale potrebujes protokol od policie.

nj nárok, ale jak si ho rychle a jednoduše vynutit, když se stavební firma šprajcne

pres soud no.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochu to rozepíšu firma pro kterou já zajištuji servis PC techniky má s firmou Skanska dohodnut prujezd stavbou. Zatím jsem přesně neviděl dokumentaci tu budu mít k dispozici dnes.

Přiložím kousek textu který jsem si dopisoval se Skanskou

"Stavba odmítá jakékoliv faktury hradit! Vůbec není zřejmé,kdy a kde se údajná škoda na vozidle měla stát ?? Podmínku neustálého projíždění staveništěm si prosadila vaše firma a vaši zaměstnanci musí respektovat stav provizor.cest při svých jízdách! Skanska DS."

Další

" pan XXXXXX si musí uvědomit,že projíždí staveništěm,kde je rychlost omezena na 10km/h. Dále není zřejmé,kdy se událost měla stát ? Dohnal"

Je fakt žeš jsem netušil jak v takových případech postupovat zda policii nebo jak ? samozřejmě jsem to nahlásil na firmu pro kterou externě pracuji. Bohužel v Peugeot servisu mi řekli že mi nejsou schopni dát jakýkoliv papír že dané závady (bylo jich více) souvisejí přímo s průjezdem po nezpevněných "silnicích"

Jsem nasranej ! Jelikož jsem řešil tyto závady:

fa. 711000XXX – Oprava předního ramene + kontrola poloos (rameno ulomeno v silentblocích)

fa. 712000XXX - Oprava + diagnostika airbagu (vytržený drát u čidla nárazu spolujezdce)

prodejka XXXXX – náhradní díly na opravu podběhů + šrouby spodních plastů (při neustálém dření plastů o nájezdy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sis měl koupit P 505 DANGEL 4x4 a ne 206ku.. :) Nebo máš jezdit firemním autem, případně pokud sám podnikáš a jezdíš soukromým autem, tak ho máš mít pojištěné.. Pojistku si můžeš odečíst určitě z daní.. Kdyby ti na auto spadlo lešení nebo se stala nehoda přímo se souvislostí stavby, tak by jsi asi peníze dostal jednoduše, ale očekávat, že ti proplatí opravy závad nepřímo vzniklých je celkem naivní.. Chce to znalecké posudky ale hlavně, nikdo tě nenutil tam jezdit..

post-0-14109595957722_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

trochu to rozepíšu firma pro kterou já zajištuji servis PC techniky má s firmou Skanska dohodnut prujezd stavbou. Zatím jsem přesně neviděl dokumentaci tu budu mít k dispozici dnes.

Přiložím kousek textu který jsem si dopisoval se Skanskou

"Stavba odmítá jakékoliv faktury hradit! Vůbec není zřejmé,kdy a kde se údajná škoda na vozidle měla stát ?? Podmínku neustálého projíždění staveništěm si prosadila vaše firma a vaši zaměstnanci musí respektovat stav provizor.cest při svých jízdách! Skanska DS."

Další

" pan XXXXXX si musí uvědomit,že projíždí staveništěm,kde je rychlost omezena na 10km/h. Dále není zřejmé,kdy se událost měla stát ? Dohnal"

Je fakt žeš jsem netušil jak v takových případech postupovat zda policii nebo jak ? samozřejmě jsem to nahlásil na firmu pro kterou externě pracuji. Bohužel v Peugeot servisu mi řekli že mi nejsou schopni dát jakýkoliv papír že dané závady (bylo jich více) souvisejí přímo s průjezdem po nezpevněných "silnicích"

Jsem nasranej ! Jelikož jsem řešil tyto závady:

fa. 711000XXX – Oprava předního ramene + kontrola poloos (rameno ulomeno v silentblocích)

fa. 712000XXX - Oprava + diagnostika airbagu (vytržený drát u čidla nárazu spolujezdce)

prodejka XXXXX – náhradní díly na opravu podběhů + šrouby spodních plastů (při neustálém dření plastů o nájezdy)

To dopisování je trošku padlé na hlavu ze strany Skanská. Jak si může někdo vynutit průjezd stavbou? Pokud vím a četll jsem příspěvek, tak jsi nucený projíždět stavbou, jelikož není žádná jiná příjezdová cesta do firmy. Navíc měla být firma účastníkem stavebního řízení a vznést požadavek ohledně příjezdu do firmy. Na tomto základě mělo být i vydáno stavební povolení.Poškození vozidla lze dokázat, že jakmile došlo k poškození, tak ihned zavolat na PČR jako o DN a popřípadě ještě sehnat svědky(věrohodné). A vozidlo nechat na místě stát až do příjezdu PČR !!! A ta by vše nafotila. A to že by se někdo ze Skanská rozčiloval, že bráníš v průjezdu, tak to by bylo pro tebe plus, jelikož by tak de fakto dokázal, že se to stalo na stavbě a né někde jinde. Rozumíš mi, co mám na mysli??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jako tak je to řešitelné jedině soudně, neb z těch stavebníků nic dobrovolně nevypadne, takže upřímnou soustrast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že skoro ani soudně to nepůjde, protože jsou to takové věci, které se ti mohly stát kdekoliv jinde - např. když vjedeš do díry, apod. Takže pokud se ti to stalo postupně a teprve v servisu jsi to chtěl uplatňovat jako nehodu, tak máš asi smolíka, musel bys zaplatit soudního znalce, a ani ten by těžko dokazoval, že se ti to stalo přímo při průjezdu stavbou. A 10 km/hod. jsi asi taky nejezdil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se rameno ze silentbloku neurvalo přímo na té stavbě, a nebo ano ale není o tom žádný ověřitelný záznam, tak pochopitelně nemá cenu zkoušet ani ten soud, to je pravda. Každopádně ani s tím záznamem by podle mě faktura na diagnostiku airbagu nebyla průchodná, bavit se dá případně stejně jen o tom rameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mila_S

Řekl bych, že skoro ani soudně to nepůjde, protože jsou to takové věci, které se ti mohly stát kdekoliv jinde - např. když vjedeš do díry, apod. Takže pokud se ti to stalo postupně a teprve v servisu jsi to chtěl uplatňovat jako nehodu, tak máš asi smolíka, musel bys zaplatit soudního znalce, a ani ten by těžko dokazoval, že se ti to stalo přímo při průjezdu stavbou. A 10 km/hod. jsi asi taky nejezdil...

Víc jak 10km/h se ani nedalo jet bylo tak jak jízda přes tankodrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

To dopisování je trošku padlé na hlavu ze strany Skanská. Jak si může někdo vynutit průjezd stavbou? Pokud vím a četll jsem příspěvek, tak jsi nucený projíždět stavbou, jelikož není žádná jiná příjezdová cesta do firmy. Navíc měla být firma účastníkem stavebního řízení a vznést požadavek ohledně příjezdu do firmy. Na tomto základě mělo být i vydáno stavební povolení.Poškození vozidla lze dokázat, že jakmile došlo k poškození, tak ihned zavolat na PČR jako o DN a popřípadě ještě sehnat svědky(věrohodné). A vozidlo nechat na místě stát až do příjezdu PČR !!! A ta by vše nafotila. A to že by se někdo ze Skanská rozčiloval, že bráníš v průjezdu, tak to by bylo pro tebe plus, jelikož by tak de fakto dokázal, že se to stalo na stavbě a né někde jinde. Rozumíš mi, co mám na mysli??

Jasan rozumím. dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.