Freeman

307 Break - ktery motor?

33 posts in this topic

Ahoj, planuju si koupit 307 Break .. ale nevim, s kterym motorem. Teda, nebyt smutneho pohledu na sve ucty, tak jdo do 1.6 HDI 110k, ale je to opravdu o hodne drazsi, zatim jezdim tak do 20 tisic rocne, nevim, zda se to vyplati.

1.6 16V benzin - ma jen necelych 90k, coz mi prijde na takhle velke auto az skoro malo. Muze nekdo z majitelu 1.6-ky benzin potvrdit, jak to "slape" ve 4 lidech se zapnutou klimou na D1 do kopce? :)

No a kompromis je 1.6 HDI 90k ... ale nevim, kde uz jsem to cetl, ze zrovne tenhle HDI neni az tak povedeny .. opet - ma nekdo nejake zkusenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si sam prispeju .. u ty 1.6-ky jsem se prehlidl na 1.4-ku .. takze to vypada, ze 1.6 16V ma 110 koniku, coz je urcite dost. Akorat spotreba v tabulce neni uplne idealni .. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem tedy na 1,6 HDi zatím četl jen samou chválu, skutečnej to výkon to prej má dokonce 97 k. Já sem sice šel nakonec do 110 k, ale ta 90 na to auto prý docela bohatě stačí. Pokud si nechceš hrát na Niki Laudu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Jinak Peugeot mívá občas akce "nafta za cenu benzínu", takže i ta 1,6 HDi 110 k by nebyla tak nedostupná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak chceš niečo na komfortnú jazdu do kopca so štyrmi ľudmi so zapnutou klímou išiel by som do HDi a benzínovej 1.6-ke by som sa zďaleka vyhol, na môj vkus je to hrozne lenivý motor pokiaľ sa nevytáča do vyšších otáčok :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 1,6 benzín a jsem velmi spokojen. Jízda ve třech po dálnici do kopce mi přišla uplně v pohodě. Při 130kmh na pětku to točí myslím kolem 4100 otáček, což je blízko maximálního výkonu. Pod kopcem s tempomatem jsem měl 130, v prostřed kopce 130, na kopci 130. Síly to má dost, zrychlovat do kopce jsem nezkoušel. Auto je tiché, jízda příjemná, ale na "závodění" mi přijde až moc vysoké. Co se pocitu "síly" týče (chápej jako subjektivní pocit zatlačení mé maličkosti do sedadla při dupnutí na plyn), tak stupně 1,2 a 3 mi tento pocit dávají. 4 skoro a 5 už vůbec ne, nicméně i na ně auto slušně zrychluje. (v porovnání s Temprou 1,4 která do kopce na dálnici stěží udržela 90 na čtyřku je to raketa) Pokud chceš jezdit 20 tis. ročně, asi bych zvažoval diesel. Já jezdím 10tis. a benzín pro mě byla jasná volba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já mám už více než rok 307 breal 1.6 HDI 110k a určitě bych dneska vybíral naprosto stejně. Takže doporučení jednoznačně zní 1.6 HDI 110k

Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 1,6 benzin 110k. Neni to zavodnik, ale na me pozadavky naprosta spokojenost. Kdyz chci predjizdet, jde to snadno a z meho pohledu i bezpecne. Nez se dostane do otacek (kdy je nejzivejsi - 4-5000), tak se chvili louda. Ale pak vystreli :)

Jen ta spotreba je ve vyssich otackach nejak vyssi :(

Jezdim ve 2 - 3 lidech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V žádném případě nekupuj s motorem o obsahu 1,4 :grrpokud se chceš alespoň trochu svézt a bezpečně předjíždět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím, já mám v breaku 1,6 benzín 85KW a táhne skvěle i v 5lidech a plným kufrem, samozřejmě že se jezdí většinou po rovině, spotřeba půl na půl klima, dálnice, město, okrsky po ujetí 1500km 7,1L. A benzíny jsou v 307 naprosto vpohodě, menší zatížení přední nápravy a ani moc neodchodí žárovky jako v HDI. Samozřejmě, že 1,6HDI je skvělý, možná bezkonkurenční motor, přeji šťastné rozhodnutí, ale do15000 km ročně bych bral 1,6 benzín, v žádném případě ne 1,4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mne je ideální 1,6 HDI 66 kW:super. Spotřeba se pohybuje okolo 5 l nafty.Pokud by jsi jezdil delší trasy šel bych do 1,6 HDI 80 kW.Na třetí místo by podle mého výběru přišel motor benzínový 1,6 80 kW.Tento motor sice vykazuje větší průměrnou spotřebu, ale záleží na tobě jak se rozhodneš.

V žádném případě bych nekupoval Breaka s benzínovým motorem 1,4 55 kW nebo HDI 50 kW.Jako krajní řešení bych viděl 1,4 16V 65 kW.Poslední zmiňovaná verze není špatná, ale ten výkon s naloženým vozidlem tě určitě neoslní.Takže na závěr, nekupuj vozy s motory o obsahu 1,4 litru, byl by jsi určitě zklamán.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 2.0HDI/66kW-SW a byla to taková katastrofa, že jsem ho honem prodal a koupil 2.0HDI/100kW a jsem spokojen!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, 1.4 samozrejme nebudu kupovat, s tou jsem si doted uzil a opravdu se tomu chci vyvarovat. Vzdycky kdyz pri predjizdeni autobusu mam pedal na podlaze a auto si z toho skoro nic nedela, tak si prisaham, ze priste uz aspon 100 koni (coz to 90k HDI moc nesplnuje). Zavodit tedy opravdu nechci, ale chci drzet plynulych 130-150 na D1 a mit sanci bezpecne predjizdet na beznych silnicich.

*Muzete mi nekdo z majitelu benzinu 1.6 16V rict, kolik to spapa pri 130km na dalnici?*

Pokud by to zralo jen o 2 litry vic nez pri stejnym stylu HDIcko, tak to na 100km usetri cca 60 kacek. Cenovy rozdil 65 tacu (mezi 1.6 16V a 1.6 HDI 110k) se tak vrati az po 100 000 km a to clovek nepocita drazsi servisni ukony na HDI.

Slabsi HDI (90k) by tak mohla byt zlata stredni cesta .. nebo taky pruser s malym vykonem. Jediny, co mohu srovnavat je firemni Octavia 1.9 TDI PD/77 kW (coz je cca 105 koni) a u te si na odpich rozhodne nestezuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zdemik

A co 1.4 HDI má s tím někdo v 307 nějaké zkušenosti?:myslim

Podle mého názoru perfektní motor, ale do dvěstěšestky.

Poslední vozy 307 s tímto motorem prodávali se slevou a od té doby je do tohoto vozidla neosazují.

[upravil dne 9.7.2007 mares]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1.6 benzín 80kw ve 4řech jsem po dálnici ještě nejel.Zato s plným kufrem a s 2 kolama na střeše.130 néni problém a když nebudeš moc pokukovat PP tak nabudeš mít ani problém s vyblikáváním těch větších dravců.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi pred dvoma mesiacmi sme brali 307 Break. Zobrali sme tam motor 1,6 16V. Auto má najazdené asi 4500 km s priemernou spotrebou 7,5 l/100 km. Ten motor je docela postačujúci. Ak ale chceš aj niečo ušetriť, tak jedine 1,6 HDi 80 kW. Vynikajúci motor a dá sa s ním spraviť dosť nízka spotreba. Dynamické vlastnosti HDi 80 kW sú skoro identické s 1,6 16V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

freeman: po dalnici to jede tak rychle, ze ani nestacim sledovat PP :D

Ted jezdim jen mestsky provoz a navic jeste casto ridi zena :o, tak to jezdi za 9,5 :grr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Freeman

*Muzete mi nekdo z majitelu benzinu 1.6 16V rict, kolik to spapa pri 130km na dalnici?*

Kolik to ukazuje spotřebu při 130 na dálnici to nevím, ale průměrná spotřeba se dlouhodobě pohybuje od 7 do 7,2 na100.:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Freeman

Vzdycky kdyz pri predjizdeni autobusu mam pedal na podlaze a auto si z toho skoro nic nedela, tak si prisaham, ze priste uz aspon 100 koni (coz to 90k HDI moc nesplnuje).

Já bych řek, že docela splňuje, ty 3 k sou už docela fuk (jak sem psal výš, skutečnej výkon 1,6 HDi 90 k je 97 k).

110 k bude při vyšší zátěži asi určitě lepší, takže pokud jsou problémem finance, počkej si na tu akci nafta za benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.