Sign in to follow this  
Followers 0
Guest peu406geot

Nafta

26 posts in this topic

Zdravím,

mám problém se startováním u 406 starý model, který se pravděpodobně týká nafty. Prostě jsem sehnal jinde než na čerpačce - od známýho. Po nalití do auta začalo špatně startovat a to tak, že musím startér déle držet cca 5vteřin. Abych to upřesnil, studený motor chytne docela dobře, ale se zahřátým motorem jsou problémy viz víše. Výkon se mi zdá že také poklesl. Ty samé problémy měl i ten můj známí. Zjišťoval ohledně toho nějaké informace a přišel s tím, že jsou prý dva druhy nafty. Jedna žlutá (z Ruska, ta je ok) a druhá bíla, nebo světlá (někde z Afghanistanu nebo odkaď to říkal, je prý "suchá" a jsou sní víše popsané problémy). Bylo mu doporučeno přilít do nadrže na cca 20litru nafty 2 litry oleje na dvoudobé motory M2T. K tomuto řešení přesvědčoval i mě a tak mám v nádrži 1l tohoto oleje a asi 50litrů nafty. Zlepšení žádné. Známí přidal 2 litry na asi 40 litrů a startování se zlepšilo (Felicia 1,9D)

Tak se chci zeptat kdo máte zkušenosti, jestli si tím olejem pomůžu, nebo raději použít nějaké aditivum do nafty a nebo to prostě vydržet a tu naftu vyjezdit? A jak je to s těma naftama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niektori ludia by najradsej chceli aby ich auto chodilo na vodu.vobec si nevazis svojho auta ked donho lejes ani nevies co?len aby si tu naftu vobec vyjazdil.teraz si usetril zopar korun a potom ich dvojnasobne das na nejaku opravu.urcite sa to oplati:super

ja by som ten sajrajt vytiahol prec z nadrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... a dědečku, vyprávěj nám pohádku na dobrou noc.

1.9 TD shroupne cokoliv, ale nějaký M2T olej bych tam nepřilejval, už kvůli čerpadlu. Přece jenom, je rotační.

- myslím, že ptákoviny podobnýho rázu se tu řeší co půlrok, nahoře je takové kouzelné slovíčko hledání, je první před nápovědou(ta je červená)

- nafta - do sítě čerpacích stanic se dodává nafta podle normy ČSN (nebo ISO) pod označením motorová nafta. A tento produkt musí splňovat určité parametry - a je jedno, jestli byl vyroben z šedé, žluté, modré, zelené, bílé nebo puntíkované ropy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem od něj již dříve cca 20 litrů a bezproblémů. Proto jsem do toho šel i teď a vím že jsem udělal chybu. Příště už do toho nejdu.

Hledání jsem zkoušel ale co mám dát vyhledávat? Když jsem zkusil "nafta" tak mi to našlo témata, který jsou trochu mimo můj problém. Rád bych se o tom něco dozvěděl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil jsem hledání a nějaké informace ohledně oleje M2T jsem našel.

Jak je ale možné, že motor za studena chytne dobře a když je zahřátý špatně?

Zkoušel jsem dnes nádrž vyčerpat přes hadičku do nádrže, ale nepodařilo se mi s ní proniknout až k naftě. Je tam neco proti "vykradení" nádrže?

Asi ji budu muset vyjezdit. :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jako myslíš, že když doléváš kanystrem naftu, že tam překonáváš "nějakou záklopku" ?

Pro spotřebitele "super" zařízení, pro výrobce další drahá a těžká věc v autě. Myslím, že tam nic takového nebude... leda maximálně někde okolo hrdla, ale podle mě nafta musí jít nalít i z PETky.

Howgh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene, tak jsem to nemyslel. Snažil jsem se tu naftu dostat ven z auta a nedostal jsem se hadičkou až k naftě v nádrži. Proto jsem psal, jestli tam není třeba nějaká záklopka, kterou se mi hadičkou nepodařilo překonat.

Neměl by jsi nějaký tip jak ji dostat ven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nech ji tam on to zvladne kolik ji tam maš?Něco kolem 50L?Vyjezdito a pak tam lej tu naftu od kamoše ale bez oleje, jestli maš za 15Kč Litr tak bych za sebou tahl ještě cisternu...A ten výkon bude určitě suběktivní zaležitost:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peu406geot

Nene, tak jsem to nemyslel. Snažil jsem se tu naftu dostat ven z auta a nedostal jsem se hadičkou až k naftě v nádrži. Proto jsem psal, jestli tam není třeba nějaká záklopka, kterou se mi hadičkou nepodařilo překonat.

Neměl by jsi nějaký tip jak ji dostat ven?

skusaj dalej.pri vstupe do nadrze (myslim na konci potrubia) je vacsinou velky uhol zakrivenia a preto to ide tazko.musi to ist silou alebo skus hadicu pootacat a tak vsuvat dnu.

nie kazda hadica dnu vlezie. skus radsej tensiu a skusaj makku a tvrdu.zo 406 som nestahoval ale slovko neda sa v tomto pripade neexistuje.tak nech sa ti to podari.

ps. ked to budes mat vo vnutri tak skus do hadice fuknut a ked to zabubla tak je hadica v nafte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezky, 50:1 M2T, to byl doporučenej poměr pro Wartburg. Ideální způsob, jak totálně zakarbonovat motor, a pak kvůli tomu řešit GO, až se zapečou kroužky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

50:1 je podle mne nic. TD zejména pokud má čerpadlo Bosch klidně pojede na friták, tak jaký problém s M2T? Někteří dokonce jezdí na vyjetý (profiltrovaný) olej (fuj), a auto to sežere.

Proč mu ale špatně startuje auto za tepla fakt nevím. Chce to víc informací, trochu se nad tím zamyslet, ale tu naftu s M2T bych klidně vyjezdil. Aditivem nelze nic pokazit.

Kontrolní otázka: jak dlouho to žhavíš? Taky při startování teplého motoru třeba žhavit, pokud nestartuješ bezprostředně hned po zhasnutí. Alespoň je to tak u mého auta 405 TD.

Jinak proti zakarbonování motoru by měla fungovat nafta Shell ta drahá jakýsi ten super diesel power (už ten název přesně nevím) alespoň to tam Shell píše. Nevím, se zakarbonováním jsem problém nikdy neměl a v těch naftách jsem velký rozdil neviděl. Je fakt, že to jelo tišeji ale to bude spíše subjektivní dojem a víra že za víc peněz by to lepší jet mělo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc všem za příspěvky. Doufám že tu nejsem za blbce co nalije do auta ledaco. Již dříve jsem měl možnost tu naftu od známého vyzkoušet a bezproblému. Proto jsem tuto šanci využil i teď, jelikož je jistě velký rozdíl natankovat př. za 1500kč nebo to samé množství za 1000kč. Ale tentokrát to nevyšlo a bylo to taky naposledy co jsem od něj naftu bral.

Když jsem mu řekl o problémech (on měl ty samé s touto naftou a zjišťoval informace) byl jsem přesvědčován, že mu "odborník" poradil přidat již zmíněný olej M2T v poměru asi 2l na 20litru(!!!!) a že to známému pomohlo (Felicia 1,9D). Já tam měl jen ten litr na asi 50l nafty.

Ohledně startování čekám dokud nezhasne kontrolka žhavení. Pak startuji.

Váhám jestli tedy tu naftu s M2T vyjet, nebo ji naředit čerstvě natankovanou naftou. Mám ještě něco málo přes polovinu nádrže. Vytáhnout ji z nádrže hadičkou se mi nepodařilo, když jsem si teď našel v katalogu obrázek hadice k nádrži, tak se ani nedivím, takovej tvar. :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi bych zkusil aplikovat nějaké kvalitní aditivum a dotankovat Shell až ke špuntu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolej to novou naftou, a přidej aditivum, přesně jak píše Hafity. A když budeš příště brát takovouhle naftu, tak tam to aditivum dej rovnou taky, místo toho M2T, které tam nemá co pohledávat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bylo naposledy co jsem od něj bral. Po této zkušenosti nebudu něco podobného riskovat.

Moc díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peu406geot

To bylo naposledy co jsem od něj bral. Po této zkušenosti nebudu něco podobného riskovat.

Moc díky za rady

Až bude kamarad opět mít že my daš vědět třeba nevím kolem 200-500L šlo by?Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mišak

Původně zaslal: peu406geot

To bylo naposledy co jsem od něj bral. Po této zkušenosti nebudu něco podobného riskovat.

Moc díky za rady

Až bude kamarad opět mít že my daš vědět třeba nevím kolem 200-500L šlo by?Díky

Nemyslíš že by bylo lepší to řešit třeba po SZ (U2U) nebo jinak neveřejně?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Mišak

Původně zaslal: peu406geot

To bylo naposledy co jsem od něj bral. Po této zkušenosti nebudu něco podobného riskovat.

Moc díky za rady

Až bude kamarad opět mít že my daš vědět třeba nevím kolem 200-500L šlo by?Díky

Nemyslíš že by bylo lepší to řešit třeba po SZ (U2U) nebo jinak neveřejně?

asi tak.nahoda je blbec, nikdy nevies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pořád se mi nezdá to špatné startování. To že žhavíš až do zhasnutí kontrolky nemusí být podstatné. Čas než zhasne kontrolka může být různý protože časový spínač může být různě nastaven.

Zkus nažhavit 2x tedy jak zhasne kontrolka, tak to žhavení zapni ještě jednou. Někdy to pomáhá a pokud nepomůže ani 2x nažhavit, tak potom teprve je zřejmé, že je příčina někde jinde.

Že by to špatné startování bylo způsobeno naftou se mi pořád nějak nezdá. Jezdím na kdejaké žblury a nejlevnější nafty po celé republice, ale že by mi kvůli tomu auto špatně startovalo, tak s tím jsem se ještě nesetkal. Až by 2x nažhavit nepomohlo, tak potom bych se kouknul na filtry a jestli je dobře utěsněn palivový systém ( zda "nepadá" nafta) k palivovému čerpadlu.

Něco jiného je to u benzínu, tam by kvalita paliva měla větší vliv, ale Ty máš přece nafták.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.