Sign in to follow this  
Followers 0
jakoubek

Autoantena

2 posts in this topic

Priznam se, ze uz mi zacinalo byt stydno stale jen chytre rady z tohoto webu ziskavat a o zadnou se nepodelit. Takze jsem se rozhodl s tim neco udelat.

O co se jedna? Je smutne, ale priznat si to musime, autoantena davana na Peugeoty nepatri k nejlepsim, spise bych rekl, ze se radi do podprumeru :-( I sebelepsi radio je degradovano \"kvalitou\" signalu, pri vetsi vzdalenosti od vysilace je jiz poslech vetsinou nemozny, pripadne je kvalita poslechu bidna. Rozhodl jsem se s tim neco udelat... zacal jsem nejprve vymenou radia... poridil jsem Blaupunkt s CD a RDS... nicmene prijem radia stale nic moc. Do vymeny anteny se mi nechtelo... original je original a upravovat otvor ve strese se mi vubec nechtelo. Nakonec doslo k tomu, ze jsem se rozhodl k antene pridat zesilovac, ktery obsahuje vetsina alespon prumernych anten standardne primo v patce anteny. Za timto ucelem jsem si poridil autoantenu ze Š Felicia /je shodna s Oct i Fab/ na vrakovisti zalezitost cca 100Kc. Muze byt klidne ulomeny prut, ucvaknuty privodni drat, staci neposkozena patka anteny. Z patky si zkontrolujte vyvody... jeden cerveny /snad drzi vyrobce barvu u vsech serii/ a koax. Staci klidne 5cm, zadne konektory nejsou treba, stejne je nepouzijete, Peugeot ma konektor primo soucasti patky anteny /ono se vlastne ani o konektor nejedna, je to spise pouze uchyceni/. Patku anteny ze Š rozebereme... sam jsem pouzil flexu, pozdeji jsem zjistil, ze po otreni spodku patky od tmelu jsou zde dva mensi krizove srouby ktere staci povolit :-) a z kovove casti patky se oddeli bezproblemu vrchni plastova krytka. Objevi se nam tisteny spoj /desticka z kuprex. o rozmerech cca 1 x 4cm/ K ni vede stineni koaxu, a zivy stred koaxu /jak se odborne nazyva nemam tuseni :-) / z desticky dale kouka cerveny drat /to je + 12V/ dale je k ni pres kraticke lanko priletovana matka, ktera drzela puvodni prut anteny. Takze ke stesti nam ze Š anteny staci pouze tento tistak /vlastni zesilovac/.

Postup: nejprve jsem si ocistil a nachystal vsechny vodice trcici :-) z tistaku

... misto kde byla naletovana matice na uchyceni samotneho prutu Š anteny - matici ucvaknout, privod ktery k ni vedl pripojime primo ke stredu anteny v Peugeotu /tam kam puvodne vedl stredovy vodic z koaxu na P antene/

tento vodic napojime na tistak az na vyvod signalu /to je misto, kam vedl v puvodni antene stred koaxu/ a

na misto, kam vedlo puvodni stineni v antene pripojime stineni z Peugeotacke anteny. Zbyva nam cerveny vodic... na tento potrebujeme privest + 12V .. k tomu vyuzijeme lampicku ve strope /+12 vezmeme z ni v te casti, ktera je stale pod proudem/.

Uff.... pro usnadneni orientace jeste jednou zapojeni bez vetsich popisek ...

vyvod z anteny P stred prijde na misto po ucvaknute matici na zesilovaci.

Stineni z P anteny priletujeme na misto, kam na zesilovac vedlo stineni puvodni.

Zivy stred puvodniho koaxu na P, ktery vedl rovnou z anteny do radia je odcvaknut od anteny /priletoval se misto nej drat na kterem byla matice drzici prut v S/ ten pripojime k vyvodu signalu ze zesilovace /na misto kam puvodne byl take naletovan stred koaxu i ve S antene/.

a na misto, kam na zesilovac byl naletovan stred koaxu puvodne, tam pripojime stred koaxu vedouci k radiu. Popsat bez schematu to neni vubec snadne :-(

Zni to slozite, ale neni tomu tak

/stineni na stineni, stred z anteny na misto po matici / a signal pouzit az po vystupu ze zesilovace/ cerveny na +12V.

Zesilovac samotny ma odber cca 10mA coz je nic, nehreje a muze byt pod proudem stale. tistak jsem obalil el. paskou, vse se schova do dutiny ktera ve strope nad lampickou interieru, nic nekouka, signal je nesrovnatelny, takze same klady. Celou akci jsem provadel cca 1h, pouze otvorem po vyndane lampicce. Nic na tom neni, je to pouze piplacka... chce to pajku, pinzetu a pevne nervy. Na pripadne dotazy se pokusim odpovedet. Jiank jsem objevil v novem Conrad katalogu samotny zesilovac k antene do auta za cca 150 ... je to to same, i zapojeni. Jeste k pohodli zapojovano, nekteri mohou namitnout, proc davat zesilovac hned do strechy k antene a ne az k radiu /bylo by to pohodlnejsi/. Zesilovac vzdy davame co nejblize k vyvodu z anteny, zde zesiluje pouze cisty signal, dal uz zesiluje i ziskany sum.

J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoda toho schematu. Kdyby to bylo v tvych moznostech, tak by to bylo super to sem dat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.