Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vibrace spojkového pedálu


Ticcino

Recommended Posts

Čau,

při řazení mám pocit lehkého šimrání v levé noze, způsobeného nepatrnými vibracemi, zejména ve vyšších (3000+) otáčkách (P307, 1.6, 16V). U jiných aut, se kterými jsem jezdil mi to nepřišlo, kromě Octavie mojeho šéfa, kde to vibruje tak, že se klepe celá noha až ve stehně. Jak to máte vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko. Tak tohle přesně mam i já. Více se mi to projevuje nad 2000 otáček a při zvyšování otáček motoru se intenzita zvyšuje. Na volnoběh to je cítit velice nepatrně. Více mi to děla při pouštění spojkového pedálu a je jedno zda mam zařazenou rychlost nebo ne. Další zajímavost je, že je to více cítit když s pedálem pohybuji pomalu. Když s ním pohybuji rychle, není to skoro vůbec cítit.

Problém nevyřešen. Celá spojka byla vyměněna dvakrát včetně vypínacího ložiska. Setrvačníkem to nebude, protože já mam klasický pevný, ne vyvažovací a tam není co se rozbít (aspoň doufám). Všechno ostatní kolem spojky je prý v pořádku. Nikde nebyly vidět žádná mechanická poškození... Uložení motoru a spojky je v perfektním stavu.

A to nejlepší na závěr. Mamča má toyotu yaris od nova, stará skoro dva roky najeto 15 500km a něco podobného se začalo projevovat i tam ale opravdu velice mírně. Toto se ale pokusíme vyřešit v rámci záruky, ale nevím zda uspějeme...

[upravil dne 4.7.07 MPavel]

[upravil dne 4.7.07 MPavel]

[upravil dne 4.7.07 MPavel]

[upravil dne 4.7.07 MPavel]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to bylo ještě doprovázeno takovým zadrháváním pedálu pouze když se auto hodně prohřálo tak po ujetí 30 km. Nakonec jsem promazal všechno co mě napadlo a zadrhávání zmizelo. To je ale jen pro info. S vibracemi to nemělo nic společného.

Pokud to máš v záruce určitě ji uplatni. Každopádně pokud se ti toto podaří vyřešit byl bych moc rád kdyby ses ozval. Velice by mě to zajímalo a pomohlo. Já ani můj mechanik nemáme šajna co by to mohlo být a zde na clubu taky ne. Už jsem tento dotaz jednou vznesl a nikdo nevěděl.

Díky. Autíčko je jinak parádní. Na dlouhý vzdálenosti nejlepší svezení v čem jsem zatím jel. Jízdní vlastnosti, výbava, vzhled. Musím uznat že toto se peugeotovi povedlo. Jen ten motor by mohl být lepší. Příště jedině V6 nebo 2.2 benzin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To MPavel: Jo, pokud to vyřeším, určitě napíšu. V servisu se budou kroutit jako hadi, mám auto dovezený z Francie s francouzskou serviskou atd. Ale záruka je záruka a ať se hoši smekaj, žejo...

To Ferin007: 6:19. No, přišel jsem do práce trošku dřív, potřebuju nadělat dvě hodinky, neboť jsem si je vyplácal v pondělí při výměně pneumatik... Navíc jsem včera dal pár piv a usnul asi v deset večer, kvůli čemuž se probudil v pět ráno :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezbývá nic jiného než rozpůlit agregáty a zjistit na setrvačníku a přítlačném talíři + spojkové lameli jak to vypadá ze souosostí (házivostí) nasadit na blok motoru indikátor a měřit.Taktéž proměřit lamelu a přítlačný talíř - chyba se určitě najde pak jen vyyměnit vadnou součást a je vyhráno.Přeji úspěch v práci. Zdenek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radio

Nezbývá nic jiného než rozpůlit agregáty a zjistit na setrvačníku a přítlačném talíři + spojkové lameli jak to vypadá ze souosostí (házivostí) nasadit na blok motoru indikátor a měřit.Taktéž proměřit lamelu a přítlačný talíř - chyba se určitě najde pak jen vyyměnit vadnou součást a je vyhráno.Přeji úspěch v práci. Zdenek

A víš o někom kdo to dělá? Už vidím jak tohle řeknu v nějakým servisu a budou na mě koukat jak kdybych spadl z marsu...

Apropo nevibroval by ten pedál i kdybych ho držel v jedné poloze? To mi totiž nevibruje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radio

Původně zaslal: Radio

Pokud je v vše v pořádku žádné vibrace by se neměly projevovat. Je to projev nějaké nerovnosti ve spojce. Spojka vypíná dobře jo ? Zdenek

Kybys nebyl tak daleko šlo by ti pomoct.

To je opravdu škoda...

Spojka pracuje naprosto bez problému. Záběr, řazení, v tomhle žádné neobvyklosti.

Jediná neobvyklá věc je že při vyšlápnutém pedálu spojky něco z motorového prostoru porachtává. Někdy víc, někdy míň. Máme podezření na špatné ložisko na hřídely převodovky... To rachtání se začne projevovat až v horní polovině dráhy pedálu spojky. Když je pedál sešlápnutý úplně nebo pod polovinu, rachtání zmizí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Tak, jelikož se to zhoršuje, v pondělí jde do servisu na rozebrání spojky. Má to všechny příznaky (zde vkládám popis, co jsem psal do servisu, aby byli připraveni):

1) Při sešlápnutí spojkového pedálu (cca 1cm-5cm) jsou v něm cítit

vibrace. Při volnoběhu jsou malé, při vyšších otáčkách hodně citelné.

Při sešlápnutí větším (5+cm - kdy dochází k uvolňování lamely) vibrace

ustávají prakticky na nulu. Pokud není spojkový pedál sešláplý vůbec

(0cm) vibrace jsou také velmi malé (nemohu však říci že nulové)

2) Při jakékoliv zařazené rychlosti při otáčkách zejména kolem

3000/min jsou cítit vibrace (šimrání) v plynovém pedálu. Předpokládám, že se tam

přenášejí ze spojkového, neboť by mohly být uchycené na jednom

"držáku". Při jemném sešlápnutí spojky (viz bod 1) se pořádně rozvibruje

brzdový pedál i plynový. Při úplném sešlápnutí spojkového pedálu

plynový pedál nevibruje, ať jsou jakékoliv otáčky motoru, ať auto jede

nebo stojí, ať je nebo není zařazená rychlost.

3) Při rozjezdech do kopce, při couvání do kopce, při řazení zejména

1-2 pokud jsou podobné otáčky výstupního hřídele z motoru a vstupního

hřídele převodovky (jinými slovy pokud jsou podobné otáčky těch dvou

věcí co se o sebe třou ve spojce) je slyšet takové dunění, a cítit

klepání auta. Když se zadaří, tak se rozdrnčí celá palubka.

4) Při studeném motoru, pokud sundám nohu z plynu (auto brzdí) a poté

ho sešlápnu (auto akceleruje), tak při tom přechodu z brždění do tahu

se ozve takové kvíknutí. Mohlo by to být buďto vzrnutí výfukového

spoje, ale mohlo by to být i ze spojky.

5) Při zahřátém motoru a vypnutém zapalování, při VELMI pomalém sešlapávání spojkového pedálu to z motorového prostoru vrže, jako když se otvírají dveře padesát let staré almary.

Tak uvidíme. Hotové by to mělo být ve středu (7.11.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to buď zvlněná lamela,nebo odchází přítlačák.Tyto závady se projevují zejména použitím nekvalitních dílů.(např STAR LINE a pod.)

Pomůže jen výměna celé spojkové sady.Ale kup jen kvalitu,u levné spojky to máš zachvíli zpátky(už i po 1000km!!!!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to klumir: Neboj, Starline tam opravdu dávat nebudu. Extra na to servisáka upozorním :)

to all: včera mi volal servisák a posunuli jsme opravu o týden. Pustil jsem na svoje místo nějakýho borce s vysypanou převodovkou. No, je to kámoš a slušně poprosil, tak proč bych mu nevyšel vstříc, že?

edit: to klumir: Jo, s výměnou spojkové sady počítám. Možná k tomu přibude aj vidlička, ale nemá cenu předjímat, uvidí se až se to otevře.

[upravil dne 1.11.2007 Ticcino]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...