Sign in to follow this  
Followers 0
pokorný306

Ventily 306 1,6 r.v. 97 ??

18 posts in this topic

ahoj muzu se zeptat jek seridit ventily na 1,6 65kw 306 ??

delal sem to klasicky 1 valec ve strihu seridim 4 a tak dale , a vyfuk 40 a saní 20 podle manualu a cvaká to hrozně moc.

jsou ty miry vule ventilu zpravne??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A necvakaj ti vstřiky?Jentak mezi náma,ty dělaj poměrně překvapivej hluk.Stačí je aktivovat bez motoru,možná bys byl překvapen.Ale u 306 to možná nejde.Je to 4bod.vstřik,nebo ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty ventily se seřízují za tepla V 4 S 2 a to je rozdíl dost velký. Zdenek:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radio

Ty ventily se seřízují za tepla V 4 S 2 a to je rozdíl dost velký. Zdenek:papa

Za tepla většinou u Japonců.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo ventily se delají za tepla,je to 4bod litinovy blok

no ze klapou ventily na to sem prisel ale zas tak moc to není,je to jako kdyby byla nekde vule na lagrech ale jak rikam nez sem udelal to tesnení pod hlavou tak to nedelalo.

jinak auto jede vpoho jen za studena si trochu poskube ale to delalo i pred tim

jinak stale to klape vetily sem kontroloval uz 2krat a byli vpoho , rikal sem si treba nez si to sedne ze to klapat bude ale uz najeto 600km a porad stejný

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zásadně za studena:s v 0.2-v v0.4 seřizovat vždy u ůplně zavřenýho ventilu/vahadlo je v nejvyšší poloze/ Seřizovat v tomto pořadí:otev.ventil 1výfuk-seřizovat 3sací a 4výf 3výfuk-4sac a 2výf 4výfuk-2sací a 1výf

2výfuk-seřizovat 1sací a 3výf mám to z chytrý knihy,mělo by to bejt 100%

na otáčení motorem si vyndej svíčky mám tu samou žabičku/306/ dal sem si to rači udělat k odborníkovy /ne že bych to nezvlád ,ale jistota je jistota/ hned když sem to koupil. Šlape jako hodinky. knihu sem si koupil abych taky něco věděl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jiři II.

A necvakaj ti vstřiky?Jentak mezi náma,ty dělaj poměrně překvapivej hluk.Stačí je aktivovat bez....

Mě to taky trošku cvaká, nejsem si jistej ventilama, když tady čtu o vstřikách.A jak to poznám jestli sou to ty vstřiky? A když jo tak výměna nebo nějaká oprava??? Na kolik tak vyjde seřízení ventilů v servisu. Díky:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vitin

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Nemáš pravdu. Pokud se seřizují ventily zatepla, je naopak třeba je nastavit na vůli VĚTŠÍ než zastudena - lze si to velmi snadno ověřit na předpisech u aut, u kterých jsou uváděny seřizovací hodnoty jak pro studený, tak pro teplý motor. Ony ty vůle se se sice zahřátím motoru skutečně eliminují, jenže pouze ZA BĚHU motoru, kdy se ventily zahřívají podstatně více než zbytek motoru, neb zasahují do spalovacího prostoru (a výfukový i dříkem do svodů, proto se u něj nastavuje vůle větší). Jenže seřizování se neděje za běhu, alébrž za stojícího motoru (kupodivu :) ) a ventily mají vzhledem ke své velikosti minimální tepelnou setrvačnost, takže než člověk posundavá kryty a víko, jejich teplota už je dávno vyrovnaná s teplotou hlavy, a vůle je v tom okamžiku již dávno VĚTŠÍ !!! A upozorňuji, že ta teplotní závislost je tam docela značná, neb jsem jednou seřizoval vůle (pro zlost podložkami u OHC) u motoru, co měl cca 50°, nedal jsem si "fóra", a druhý den jsem to musel dělat znovu, protože zastudena byly zase již mimo toleranci - příliš malé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: vitin

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Nemáš pravdu. Pokud se seřizují ventily zatepla, je naopak třeba je nastavit na vůli VĚTŠÍ než zastudena - lze si to velmi snadno ověřit na předpisech u aut, u kterých jsou uváděny seřizovací hodnoty jak pro studený, tak pro teplý motor. Ony ty vůle se se sice zahřátím motoru skutečně eliminují, jenže pouze ZA BĚHU motoru, kdy se ventily zahřívají podstatně více než zbytek motoru, neb zasahují do spalovacího prostoru (a výfukový i dříkem do svodů, proto se u něj nastavuje vůle větší). Jenže seřizování se neděje za běhu, alébrž za stojícího motoru (kupodivu :) ) a ventily mají vzhledem ke své velikosti minimální tepelnou setrvačnost, takže než člověk posundavá kryty a víko, jejich teplota už je dávno vyrovnaná s teplotou hlavy, a vůle je v tom okamžiku již dávno VĚTŠÍ !!! A upozorňuji, že ta teplotní závislost je tam docela značná, neb jsem jednou seřizoval vůle (pro zlost podložkami u OHC) u motoru, co měl cca 50°, nedal jsem si "fóra", a druhý den jsem to musel dělat znovu, protože zastudena byly zase již mimo toleranci - příliš malé.

No ale vždyť jsem něco podobnýho napsal, ale jinýma slovama.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne tak úplně. Z toho tvého popisu vyplývá, že pokud někdo bude kontrolovat či seřizovat vůle u motoru zahřátého, a ne vychladlého na 20°, že naměří vůle menší. Což není pravda, naměří vůle podstatně větší. Toto je velmi častá chyba v diskuzích a radách - že dotyční pozapomínají na to, že to o eliminaci platí jen a pouze pro motor v BĚHU, a nikoliv pro motor stojící. A protože se vůle seřizuje u motoru stojícího, problém je na světě...

A navíc v té původní odpovědi, co jsem citoval, sám máš přesně onu pitomost - cituji tedy z tvého příspěvku znovu: Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší. Toto je přesně kravina jak noha, a platí to přesně obráceně - pokud tyto vůle z předpisu zastudena nastaví u teplého motoru, budou zastudena naopak MENŠÍ, a nikoliv větší - právě proto, že že se to seřizuje na motoru, který stojí!

[upravil dne 8/27/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.