Kulíšek

Tak další příme sáni na 206SW 1,4 8V

31 posts in this topic

Nazdárek :papa

Tak musím se pochlubit :D, že konečně jsem dodělal příme sání na svojého Pažoutka :super.

[upravil dne 3/7/07 Kulíšek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rád bych vám dal tady fotky, ale buď je nějaký problém a nebo to neumím :myslim. Ještě jsem na fórum nikdy nic nevkládal :mad:. co můžu dělat špatně :nevim

[upravil dne 3/7/07 Kulíšek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegantní, pěkné, čisté.

Z čeho máš ty trubky?

Co sou zač ty modrý kolena?

Jak řešíš přívod čerstvého vzduchu? !!!!!!!!!!

Dej si k filtru teploměr a sleduj to za jízdy.

Po nahřátí motoru budeš mít na filtru odhadem nějakých 50-60 stupňů - což je naprd (kdysi sem to měřil a nadšenej sem z toho nebyl - pak se mi urval termistor a přestal sem to sledovat).

Přímé sání bez čerstvého vzduchu je na ... :myslim

Jinak pěkná práce - ale zkus to ještě nějak pořešit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za pochvalu:roll

Trubky mám ze vzduchového válce, takže nějaký zhnilík 2 mm tloučťka stěny náklady :bojim a kolena jsem musel koupit, jsou origo na příme kity sání ze silikonu:roker. Kryt filtru je domácí výroba materiál nerez:super.

S přívodem studeného vzduchu určitě počítám, teplo je sviňa:nevim, ale prozatím nezaznamenávám nějaký pokles výkonu při zahřátem motoru ten krycí plech stíní pěkně teplo od chladiče, ani spotřeba se nezvedla i když s filtříkem je na rozjedech těžší noha na plynu :D.

Každopádně jsem spokojen s investicí:roker. Pažoutek tahá pěkně od 1800ot/min, zvuk při zešlápnutým plynu je exklusivní:o a spotřeba zůstala stejná při dravější jízdě 6,5-7 litrů/ 100km při trasách do práce a zpět cca 15km 50% na 50%.:D :D :D

[upravil dne 9/7/07 Kulíšek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele Kulíšku

Dotáhni to do konce a vyřeš nějak přívod čerstvýho vzduchu, jinak to fakt bude o ničem - jak se ti zahřeje motor, tak to musíš poznat.

Já to řešil tak, že sem táhl ještě trubku dolů pod auto a pod předním nárazníkem mám trychtýřek ze síťkou. Je to lepší než bez přívodu vzduchu, ale není to pořád ono.

Je problém když prší - na filtru byla voda (teď sem vnitřní stěnu trubky, která směřuje vzduch k filtru v místě ohybu trubky vycpal klimatex tkaninou - ale od tý doby ještě nepršelo :nevim) , pak si člověk musí dávat bacha kam jede - ten trychtýř je přecejen níž jak nárazník - de to urvat, no a filtr na který je vháněn náporově vzduch je dřív zasranej (mřížka v trychtýři nepustí nic velkýho, ale malý kousky(píseček) a hmyzáci projdou zaručeně - a končí na stěnách filtru).

A ty silikonový spojky a kolínka se teda daj sehnat kde? Možno objednat po internetu?

Hliníková trubka snad pude sehnat v železářství atak.

Článek o filtrech

http://www.autodoplnky.cz/montaze/sportovni-filtr/

http://www.autodoplnky.cz/jak-na-tuning/vzduchovy-filtr-a65272

moje "vodo-topo" varianta http://www.tomas-tnt.webz.cz/start.php?stranka=pegy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě přívod vzduchu pořeším ať to je vše v cajchu, jenom kdyby bylo toho místa více:(

Tu trubku v železářství nevím nevím, mají všude jen ocel ne bo plast což je na ..... :nevim.

Trubka se dá koupit na internetu, ale jsou to zloději :grr

Jinač kolena jsou od fa JACKY a daji se koupit

[upravil dne 9/7/07 Kulíšek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jde o příznivý účinky, nejlepší je kombinace tlak + studenej vzduch.

Tlak (má největší vliv na výkon v tomto případě) jde získat fakt blbě, pokud je konus u motoru tak skoro vůbec.

Když sem to chtěl udělat na 306 nebo na 605 tak snad jediná schůdná možnost je vylupnout jednu mlhovku a sání začít tam.

Pak je potřeba to efektivně přivíst k filtru, což znamená hladká cesta k filtru a taky "objemutí filtru" např. u konusu to znamená, že konus sedí několik mm od stěny trychtýře nebo je úplně uzavřenej jako původní filtr. Tlak totíž nesmí utíkat žádným fukem.

Např. tady na tom golfu je to relativně dobře udělaný http://www.autodoplnky.cz/montaze/sportovni-filtr/?search_vyraz%5B0%5D=%7Cn%7Cfiltr&search_zvyrazni=true

Další info v angličtině: http://autospeed.drive.com.au/cms/A_1023/article.html?popularArticle

[upravil dne 9/7/2007 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za rady, určitě zkušeností máš více než já.

Do té mlhovky určitě nepůjdu :P- světla není nikdy dost, ale kde by to určitě šlo je přední nasávač v nárazníku, který mam od výroby s větší "tlamou":o a kraje jsou překryté nějakou pryží. Filtr bych stočil na koleně směrem dolů a bokem chladiče povedu potrubí a trychtýř na filtr už nějak pořeším.

Co mě ještě napadlo :mrk mít součásti potrubí přívodu st. vzd. větráček, který by chladil třeba v kolonách při popojíždění, ale nevím co by mu říkala vlhkost :myslim

Pak dam vědět jak jsem to zmastil :aut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fusion - díky za link na články, ale v podstatě je to vše o zprůchodnění celého sání (kladení co nejmenšího odporu procházejícímu vzduchu). A to, že nejlepší místo na trychtýř sání je v masce je taky jasný - má to být místo, které nejvíce "rozráží" vzduchu.

Jenže u 206tky je v masce málo místa. Mlhovky dávat pryč nebudu a je problém najít jiné vhodné místo. V první variantě přímého sání sem vyřezal mřížkování masky před chladičem (na obrázku šrafováno zeleně), dal tam mřížku a doufal, že posunu chladič trochu ke středu auta tak, aby tam vznikla mezera alespoň 5cm (na protažení trubky). Jenže smůla - chladičem sem nehnul (musel bych předělávat celý hadice a vymýšlet uchycení ke karoserii) a mezera mezi stěnou chladiče a rámem je fakt malá - to na přívod vzduchu stačit nebude - takže tudy cesta taky nevede.

[upravil dne 10.7.07 tanagy]

post-0-14109595957241_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebo další varianta - brát vzduch z prostoru nalevo od chladiče (při pohledu zepředu - na obrázku žlutě) - sou tam dva obdelníkové otvory (asi 10x12cm) a s tím už by se dalo něco dělat. jenže je to na levé části motoru a původní airbox byl na straně pravé. Takže by se musela táhnout trubka napříč mezi motorem a chladičem (obojí bude za chodu docela horké). Navíc tam není moc místa (sou tam trubky od serva a hadice s chladící kapalinou).....ale pokud by se sehnala nějaká ALU flexi trubka, tak by to možná šlo.

[upravil dne 10.7.07 tanagy]

post-0-14109595957561_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanagy: ty to teď máš pod nárazníkem jako v tom oranžovým kruhu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kámošovo 306 jsme to dělali stejně jako to má tanagy v tom oranžovym kruhu... s tím rozdílem že jsme tam použili ten origo 306 plastovej nasávač co čumí do masky, akorát přetočenej na svislo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fusion - jo, sání je teď pod předním nárazníkem - viz obrázek

[upravil dne 10.7.07 tanagy]

[upravil dne 10.7.07 tanagy]

post-0-14109595957819_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanagy: jak tam mas obrazek s tim chladicem a dirama vedle, tak myslim ze by to slo v pohode udelat. Alu flexi trubka se prodava tam kde se prodavaji digestore, ja ni mam taky cesrtvy vzduch privedeny k filtru.

Ja mam ale i klimatizaci a pak jsou vepredu dva chladice za sebou pres celou sirku masky :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek všeci a hlavně Escaper.

Tak koněčně jsem se dostal k nafocení přívodu čerstvého vzduchu k filtříku.

Mam to udělané nějak takhle...

post-0-14109596136363_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.