Pedrollo

Klapání motoru XU7JP 1,8 benzín

30 posts in this topic

V předmětu "Diagnostika ve značkovém servisu" jsem popisoval své problémy s klepáním v motoru. Po marné výměně hydroštelů a oleje jsem se rozhodl nechat motor rozdělat a zjistit příčinu klapání. Technik motor rozdělal, proměřil všechny vůle až narazil na poškozenou vačku. Vačku jsem vyměnil za druhou (jetá a z vrakáče) a prý dobrou. Tvrdil prodávající na vrakáči a následně i technik, když jsem mu ji dovezl. Po namontování druhé vačky však motor stále klape. Po zahřátí se motor utiší. Jsem na začátku tak, jako v době, kdy jsem autíčko kupoval. Prodávající mi tvrdil, že klapot z motoru se po několika ujetých km ztiší, že si musí sednout vyměněná vačka. Nechápu, proč jsem to auto v takovém stavu vůbec kupoval! Klapot se sice utišil, ale cca po ujetých 8. tis. km byl klapot již tak intenzivní a po zahřátí se situace vůbec neměnila, že jsem se rozhodl pro výše popsanou anabázi. Takže je pravděpodobné, že když se závada neodstranila, že za dalších cca 8. tis. km budu řešit ten sám problém. Motor bude stále a hlasitě a kovově klapat. Máte někdo podoubnou zkušenost? Nevíte co by to mohlo být? technik tvrdí, že písty, čepy, ojnice, ventily, pružiny jsou v pořádku. Vačka vyměněná, hydroštely nové. Prosím pomozte!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A auto se chova jak jezdi to normalne? Kamos ted resi podobny pripad ale na pasatu a tomu teda sem tam jede na 3 valce, a zjistilu mu krivej blok motoru , teda spis ze jedna ta srana na prostrednim pistu je nizsi nez ostatni a klape mu to taky :nevim tak bych zkusil jeste tohle, potom uz me nic nenapada kdyz to mas vse zkontrolovany, jedine to ze peugeoti klapou a nekdy tak ze ten majitel to proste proda i kdyz to neni zadna zavada, takze tohle muze byt tvuj pripad, ktery se ani neda odstranit , :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná se špatně vyjadřuju, možná ten díl jsem špatně pojmenoval, ale viděl jsem odkrytý motr, na válci dva ventily s pružinou a miskou and tím plechové pouzdro s těsněním. Je to ono?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak auto se nechová ideálně. Motor měl před výměnou vačky a po výměně rozvoďáku nepravidelný chod, škubal sebou, teda občas. Teď se zdá že je klidnější. Také se mi zdá, že motor (před výměnou vačky), byl línější a měl vysokou spotřebu. Teď mám vyměněný vzduch. filtr, vyměním svíčky a ještě vyměním zadní díl výfuku. Právě uhnil a upadl. Toto také může mít na spotřebu vliv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady ještě pro jistotu přesné označení mého vozu:

PEUGEOT 405 II (4B) # 08/1992 - 10/1995 1.8 [ LFZ (XU7JP)]

Popis modelu

Výkon 74 kW

Výkon 101 PS

Objem motoru 1762 ccm

Technický objem motoru 1762 ccm

Objem motoru 1.8 l

Počet válců 4

Typ motoru benzínový motor

Příprava paliva sací roura / se sitkem / karburátor

Typ pohonu pohon předních kol

Systém brzd hydraulický

Počet ventilů 2

Typ paliva Benzín

Typ katalyzátoru s řízeným katalyzátorem (třícestný)

Typ karoserie limuzína

Popis motoru

LFZ (XU7JP)

Výkon motoru 74 kW

Výkon motoru 101 PS

Počet ventilů 8

Technický objem motoru 1762 ccm

Technický objem motoru 1.8 l

Konstrukce motoru REIHE

Typ paliva Benzín

Příprava paliva sací roura / se sitkem / karburátor

Vrtání 83

Zdvih 81.4

Typ motoru benzínový motor

Tvar pístu SOHC/OHC

Řízení motoru ozubený řemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Vás po delší době všechny zdravím. Vracím se ke svému problému s klepáním motoru. Poslední informace je, že motor byl kompletně rozebrán a prohlédnut s výsledkem, že posledním a jediným důvodem neustálého, kovového klapání motoru je špatné mazání, respektive v daném místě mazání žádné. Několik lidí se nezávisle na sobě shodlo na tom, že závada bude v hlavě. Doufám, že né v té mojí vlastní co nosím na krku.

Pravděpodobně je někde ucpaný jeden nebo více mazacích kanálků, přivádějících do prostoru vačky olej. Mám dotaz. Máte někdo s podobným případem zkušenost? Co se v tomto případě dá dělat? Výměna hlavy, nebo sundání hlavy a její nějaké mechanické vyčištění, např. nějakou ocelovou strunou a nebo pomůže nějaký chemický přípravek na rozpuštění karbonu v hlavě? Děkuji všem za jakékoliv reakce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nyní je ten motor rozebrán, nebo je v chodu? Pokud je provozuschopný, tak bych začal změřením mazacího tlaku za studena i za tepla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je v kupě a s autíkem jezdím. Rve mě to však uši. Tlaky vč. olejového čerpadla byly proměřeny. Poslední možnost je pravděpodobně opravdu ta hlava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kolik to má najeto? 605 taky v zimě za studena klape ale nemá to na nic vliv tak bych kvůli zvuku do toho nevrážel ani korunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For Fusion. Kolik to má najeto to nevím a ani si nedokážu tipovat. Prodávající tvrdil a na tachometru v době nákupu to mělo 140.tis. Vzhledem k tomu, že je to auto z Německa a roku výroby 93, tak má nalítáno bohatě přes 200 tis. Vliv to pravděpodobně má na vačku. Když jsem ji měnil byla byla dost "oklepaná". Bojím se, že tu co jsem teď měnil, tak po cca 10.tis. budu muset měnit znovu. Proč? Říkají: poškozená vačka = nízké zvedání ventilu = špatné spalování = chod na tři válce (to je extrém) = vyšší spotřeba atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem tady po delší době zase se svým cvakajícím motorem. Byl jsem dnes řešit jiné věci na svém autíčku a při té příležitosti jsem člověku co dělá do Peugeotů - prodává n.d. řekl o svém problému. Zaskočil mě tím, že můj vůz 405 s motorem XU7JP hydroštely nemá a že vůle ventilů se seřizuje speciálníma podložkama pod "kalíškem". Tak jsem hned volal svému servisákovi co mě ten motor dělal viz. peripetie výše a ten mě řekl, že ví co dělal a že když je ten prodejce n.d. tak chytrý, tak ať mi to opraví. Uklidnil jsem se, přeci budu věřit kamarádovi než člověku, kterého jsem viděl dvakrát v životě. Ale nedalo mě to a dnes jsem se přihlásil na Servisbox, který tady inzerujete. Hledal jsem v n.d. a co by jste řekli? Hydroštely jsem nenašel, ale našel jsem ty kalíšky s podložkama. Tak teď nevím. Je tady někdo schopen mi říci, má-li můj motor 1,8 XU7JP hydroštely a nebo nemá? A máte někdo zkušenosti se seřizováním ventilů za pomocí těch podložek? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je to oklepaná vačka? Napřed si změř vůle, jaké tam máš!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten motor byl rozdělanej komplet? Jak vypadaly hlavní a ojniční pánve?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na chemický rospouštění bych radši zapoměl,mazací kanály by se měli dát vyčistit mechanicky,ale je to piplačka.Dělal jsem je na klice ještě,když sem měl wvéčko.musíš najít záslepky mazacích kanálů,ale radši bych to svěřil firmě.není to nic pro laika záslepky se musej dobře usadit,aby těsnily jinak de tlak oleje dolů.Co se pak stane ti vysvětlovat nemusím:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokial si spravne pamatam tak xu7jp je 1,8 16V a tem hidraulicke zdvyhatka ma.

Původně zaslal: jale

Pozdravujte technika.ještě jsem neviděl XU7JP s hydroštely.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamen22

nevím jak ono je rozdíl mezi motory XU7JP A XU7 JP4 ten první je 8 ventil kde sjou vymezovací podložky ten druhý 16 ventil jsou hydroštely

oba jsou 1.8 obsahově stejné ale KW ruzné

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.