Sign in to follow this  
Followers 0
Ladis

rychlosti

11 posts in this topic

Jestli můžu přispět do diskuze....

Pokud jsou táhla a všechno do převodovky OK (vizuální kontrola + pomoc někoho kdo s tím zakvedlá), tak pak si myslím a to dost přesvědčivě, že je problém s aretačním mechanismem v převodovce. Respektive, může být pouze prasklá pružinka dotlačující kuličku táhla která zajistí rychlost v záběru. Délka tahu při zařazení tím z venku nezmnění, pouze se to projevuje při jízdě a to tak, že vyskakuje napřed rychlost do rychla a pak ty menší. Je to větším tlakem mezi ozubením (stromeček verzus kolečko zvolené rychlosti), jsou šikmo fézovaný (vytvářejí axiální sílu, která se snaží ozubená kola dostat ze záběru) a jediný co je drží v záběru je aretační mechanizmus s vydličkou a pak hlavně negativní frézování na převlečným prstenci a kolečku dané rychlosti, co přenáší hnací moment.

Pokud se tento zápozrný úhel používáním omele, tak rychlost tam moc nedrží a pokud se to opotřebuje ještě víc, dochází k nárustu axiální síly na ozubené kolo dané rychlosti a vyvýjí se tlak na zajiš?ovací aretační mechanizmus na vodících hřídelích. Většinou pružinka je víc předepjatá a praskne. Pak už tam tu rychlost udržet, je někdy problém. Hlavně když je motor v záběru. Když ho lechtáš, tak to jakš takš jede, přidáš a rychlost letí ven.

To že je to na 2 a současně 4 je myslím víc než určující. Taky někdy pomůže vyhodit jednu z podložek, pokud na vodící přídeli jsou. Je to věc výrobní přesnosti výrobce.

Todle všechno jsou mechanický záležitosti, ale řešení bývá většinou ve vyhození převodovky z auta. Líp se do toho leze, skoukneš rovnou i lamelu spojky. Pokud je prasklá pružinka, tak se to dá opravit vcelku rychle, pokud jsou omletý zoubky na převlečným prstenci, tak je to na výměnu za nějaké jiné. nejsem v tom až tak veliký specialista, ale mám za to, že by mohly i pasovat z jiných převodovek (4 a 5 rychlostních) Stejně jako i sinchronní kroužky. Potvrdí mi někdo tuto moji doměnku, protože bych potřeboval sehnat sinchrony na 5ti kvalt za motor 1,8 (původně na motoru 1,9 D z 309)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dost poucnej pokec....... :) asi si jen tak cvicne rozeberu Mi16 transmission :cool:

Ty kolecka by pasovat urcite mely.... cetl jsem, clanek na http://www.205gti.com/ ta je jak skladali prevodovku z 1.9D, 1.9GTi a 1.6 GTi - jsou paradne kompatibilni a daji se s tim podle vseho delat pekny kejkle....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechtěl bys to, cvičně, zkusit na mojem Transmišn? :cool::cool::cool:

To jako že bys tam přilepil na tu dvojku ty dva zoubky, který sem našel na šroubu pro dolití oleje :cool::cool::cool::D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO voštík: ČUS, nechce se mi věřit že u převodovek z 1,9D, 1,9GTi, 1,6GTi jsou stejné převodové poměry (stejné počty zubů na hnacím a hnaném hřídeli). Já osobně jsem rozebral svou převodovku z 405 1,9GLD s převodovkou ( 1/5BE-2 DS 2), měl jsem špatné sinchrony mezi 4/5. Byl jsem nucen zakoupit převodovku (jelikož jeden sinchro stojí 2.800Kč)z 205 1,9D. Když jsem jí hodil na auto tak ta převodovka byla sestavena do rychla(měla dlouhé převody). Při jízdě jsem třeba podřadil s 1,9GLD z 5ky na 4ku ve 130km/h, což pro Diesla je dost. Pak jsem koupil ještě jednu z 405 1,9D COMBI. Tato převodovka byla dělaná naopak do \"tahu\" ( do síly), byly tam krátke převody. Proto jsem byl nucen jednotlivé převodovky rozebrat a vyndat jen sinchrony, (a jak jsem předpokládal tak každe ozub. kolo jak na hnacím tak na hnaném hřídeli bylo s jiným počtem zubů u jednotliv. druhů. P.S. takže si myslím že když vrazíš převodovku s 1,9D do 1,9GTi tak ten motor se bude dost přetáčet. Možná to jsou blbosti ale je to můj názor. :D ČUS MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

t ypomery jsou samozrejme odlisne, ale v tamtom pripade slo o poskladani optimalni prevodovky podle predstav toho mani(a)ka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskládat si převodovku podle svých představ už mě taky napadlo. U těch dieselů bych např. ocenil trochu delší pětku... Na CD-čku jsou vypsané převodové poměry jednotlivých převodovek, ale není tam ani zmínka o diferáku. Nevíte někdo, kolik je typů diferáků (stálých převodů)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, delsi petku, nebo jeste lepe, sestku. To by bylo zradlo - a ted se ukazte :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viděl jsem na netu na Mi16 špajsku i s 6 rychlostí.A špajska nebyla z S16.Bylo to tam dodatečně udělané.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to by sice byl mazec, ale mam pocit, ze 6ti kvalty jsou delane tak, ze pokryvaji tou 6kou jen o neco delsi 5ku (jakoby) a ty zbyle prevody jsou zase jinak odstupnovany, takze dejme tomu pri sprintu na 1/4mile se musi radit 4, kdezto u 5ti qaltu staci za 3......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.