striker

405 Mi16 Brzdy.. mala ucinnost.. ?

13 posts in this topic

Ahoj.. mam takovy pro me zvlastni problem...

nedavno jsem koupil micko a pri prudsim zabrzdeni melo auto tendenci se pretacet... obcas svitila kontrolka brzd tak jsem koupil novy desky ( Bendix ) .... ujel sem cca 3tis. km a auto porad brzdi vice zadkem .. a predek jakoby pri pridkem zabrzdeni prokluzuje .. zkusil sem stocit kotouce take to nepomohlo.. tak sem si rekl, ze to budou tvrde desky.. .koupil jsem meke desky od feroda a porad to nebrzdi tak jako to brzdilo s puvodnima deskama ( to ze se auto melo tendenci pretacet bylo dane asi tim , ze na kazdem kole byly jiny desky .. ) mimo jine s kdyz sem tam mel ty desky bendix tak sem byl na brzdovym valci a kola brzdily rovnomerne ..

Nevi nekdo cim by to mohlo byt.. je vylozene citit ze pri brzdeni to auto brzdi vice zadkem nez predkem.. :(

za kazdou radu moc dekuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já řešil podobnej problém na 1.6GL. Tušim že to má taky systém Bendix a u mě to dělaly přehozený destičky. Auto i při prodkém sešlápnutí brzdy jen "přibržďoval" a sedalo si na zadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj ... prehozeny ??? ( mam system girling nebo tak nejak se to pise ) desticky tam snad prehodit nejdou... nebo aspon zadna z nich neni nijak oznacena .. ze by mela byt na pravo nebo na levo.. ;)) tak doufam ze sem je tam nedal blbe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak mas system girling tak tam u dosticiek je jedno ako ich das ako myslim strany hlavne aby tam sedeli tak ako maju vsetky vsticne plochy drziak dosticiek a samotna dosticka musia byt osetrene medenkou aby sa nezasekavali. ak je to micko ako pises pozri si tie ticky co drzia celi strmen ci nemaju velku volu ci sa nekrizia strmene to by mohlo vies za nasledok to co ti robi, potom tam mas regulator tlaku ci tak nejak sa to vola ten skontrolovat a nakoniec mrknut sa na hlavny brrzdovy valec a skontrolovat predne brzdy volu bezcov a tak dalej mal som tento isty problem a vymenil som to co bolo treba a poriadne odvzdusnil zadne kotuce pri odvzdusnovani musia byt demontovane to aby sme sa tu nejak nepomilili a ovzdusnovak dole hlavou ale skus to poriadne odvzdusnit to vecsinou pomaha ked to slabo brzdi. POdla mojich skusenosti peugeot aspon old modely su velmi citlive na brzdy a ked to odflakas nekvalitnymi vyrobkami tak sa ti to vrati mal som tu cest sa stim to stretnut

tod asi vse ak su nejake vyhradi sem snimy stale sa ucim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takhle se auto chová, když je nefunkční zátěžák a zůstane viset v naplno otevřené poloze - pak je auto přebržděné na zadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jako oddie,

a dokonce kdyz nekdo snizi zadni napravu a neprenastavi ten rozdelovac brzdneho ucinku tak brzdi zadek tak ze jdou kola do smyku... (naprava je nize a tudiz jakoby "zatizena"...), ale predek to nijak neomezuje ten brzdi porad dobre .. jen zadek je prebrzdeny

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co když brzdí víc předek?Muže to dělat tak ten zatěžák nebo je to jen v těch nastovavčích(si nemužu vzpomenout jak se to jmenuje:D ) u paken bubnů?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co když brzdí víc předek?Muže to dělat tak ten zatěžák nebo je to jen v těch nastovavčích(si nemužu vzpomenout jak se to jmenuje ) u paken bubnů?

No ta věc se jmenuje samostav a samočinně nastavuje neustále stejnou vzduchovou vůli mezi bubnem a brzdovým obložením,v závislosti na opotrěbení brzd.obložení

No a budbnové brzdy nemají zátěžák,ty mají přece rozdělováče brzdného účinku v brzdových válečcích,tudíš na pevno(70%ku 30%):myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pája Rybišár

...No a budbnové brzdy nemají zátěžák,ty mají přece rozdělováče brzdného účinku v brzdových válečcích,tudíš na pevno(70%ku 30%):myslim

No, není to pravda, to u 405 platí jen u bubnových brzd syst. Bendix, tam jsou válečky s integrovaným omezovačem. Použité jsou ale jen u sedanů se slabšími motory a bez ABS. Všechny kombíky, a sedany s ABS mají (pokud nemají kotouče) bubnové brzdy syst. Girling, a tam válečky žádný omezovač nemají, takže kde jsou u 405 bubnové brzdy syst. Girling, je i zátěžák.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mišak

A co když brzdí víc předek?Muže to dělat tak ten zatěžák nebo je to jen v těch nastovavčích(si nemužu vzpomenout jak se to jmenuje:D ) u paken bubnů?

Předek brzdí vždycky víc. Pokud ale brzdí prakticky jen předek, a zadek skoro vůbec, i to může být tím zátěžákem, mimo jiných závad. Samostavy u paken mají vliv spíš na délku mrtvého kroku pedálu brzdy - pokud je větší vůle než má být, krok pedálu se prodlužuje a pochopitelně se zhoršuje brzdný účinek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha tak tady byl ten zakopanej pes...dik oddie ja v tom měl pěknej guláš a teď je mi to jasný:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste technicka otazka ... srovnani brzd z micka ( tzn kotouce vepredu i v zadu ) s blbym favoritem.... kdyz dupnu u facka na brzdy tak to dou kola do smyku na jakym koli povrchu .. kdyz udelam to same tedokon u me na hezke silnici bez sterku atd.. tak je nezablokuju ani bych produp pedal.. pritom brzdovy pedal me prilis stisknout nejde .. a je pekne tuhej ( takze zavzdusneny by to byt nemelo :( ... )

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to nemáš něco v pořádku.. Favorit má celkem slabý posilovač, takže normálně u Favorita je celkem pomalý náběh, než začně dost brzdit. Kola zablokuješ sice vždy, ale skutečně velkou silou.. U SRi mají brzdy rychlý náběh, stačí malý tlak na pedál.. Trochu se zlekneš a kola jsou ve smyku, mi třeba u SRi strašně chybělo ABS a ASR.. Asi by jsis měl zkontrolovat kotouče a desky, případně zkusit kvalitnější..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.