Sign in to follow this  
Followers 0
Ladis

mineral - syntetika

3 posts in this topic

Nazdárek.

Možná trošku z jinačího úhlu pohledu na problematiku olejů.

Z kontrukčního hlediska je základní poslání oleje mazat a vytěsňovat vůle. A této myšlenky bych se nepouštěl. Je totiž zásadní. Takže když výrobce doporučí 15W-40 tak ten motor je na tento olej nakonstruován a i vyroben ! Protože pokud tam nalejeme olej podstatně řidší, tak se samozřejmně zmenší tlouš?ka olejového filmu na povrchu součástky, zvětší se vůle a jako rotační součásti se zvětšuje namáhání únosnosti tohoto olejového filmu. Nehledě k tomu, že to odnesou i všechna gufera a pokud se do motoru servisně zasahuje, tak zvnikající nové plochy po zpětné montáži, kdy díly nedosednou přesně jako byly smontovány a provozovány se projeví na funkci motoru. Mám zkušenost, že u náklaďáků se tak dopadne třeba olejový čerpadlo, motor je mazán, ale kontrolka sem tam problikne.

Když jsem se tu dočetl, že tu někdo do svího auta dal 0W-40 z 15W-40 tak tomu říkám hrdinský čin za spoustu peněz, ale s vyhlídkou velikých problému do budoucna.

Říká se, kdo maže, ten jede. Je to pravda, jenomže mazat tím, čím se má.

Sejít o jednu třídu ojele níž, myslím motoru neublíží, ale tento uvedený případ je fakt hodně. Já napřáklad do své 205 1,8D leju Halvoline 10W-40 Diesel extra a jsem velice spokojen. Roční proběh je cca 15 000 km, nebere olej, starty absolutně perfektní. Výměnu dělám po 10 000 km a ubyde cirka za celou tu dobu jedno deci (což není žádná tragedie a považuju to na motor co má 200 000 (asi) na hřbetě jako solidní hodnota)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s tebou, po přechodu na řidší olej bude motor hlasitější, budou se více ozývat různé vůle, ktré předtím vytěsňoval olej minerální. V zimě to bude rychleji mazat a možná i lépe startovat. Někdo zpozoruje i zlepšení spotřeby nebo zlepšení charakteristiky motoru, no ikdyž. Já do svojí 205 nalil po oleji MOtorex 15W40 nalil Shell Rimula 10W40, což byl prý, podle výrobce, plně syntetický olej. Najel jsem na něj 10000km mezi kerými bylo dolito 2l !! oleje. Nato jsem se zde informoval a rozhodl se pro Esso Diesel 10W40 doporučovaný pro tyto vozy. Motor měl v té době najeto 140 tkm podle tach., podle mě má přes dvěsta.

Když auto nijak nehoním vezme si 5,5 l nafty na sto a litr oleje na 2500km, což je poměrně dost při ceně 280Kč/l . Pouze z toho důvodu jsem uvažoval o navrácení minerállu zpět, jenomže myslím že to už by mi určitě neodpustil a poslal by se co nejrychleji na vrakoviště. Příště budu chytřejší :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám mraky zkušeností, že po nalití plný syntetiky do jetýho motoru je do příští výměny po něm (motoru). Podle mýho je 10W40 polosyntetika a tam je to bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.