Sign in to follow this  
Followers 0
jerryb

Závada ABS na peugeot 206

15 posts in this topic

Při dobržďování asi od 10km na nulu mi začne do pedálu klepat ABS. Kontrolka nesvítí a jinak ABS funguje v pohodě. Tato závada se vyskytuje pouze při úplném dobrždění.

Řídící jednotku ABS jsem zkusil vyměnit ale závada trvá.

Díky za každou radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

při zahapnuti na mistě třeba z 50km rychlosti to jakoby nakonec 10km - 0km kope do pedalu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: FrenkV

chtělo by to lépe rozepsat :myslim

no ja bych řekl už podle toho co píše že je to klasicka prace ABS ,nic divneho na tom nevidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

on píše při dobržďování a né při brždění,mě při dobržďování rozhodně ABS nefunguje,to začíná fungovat až některé z kol stratí adhezi a zablokuje ale to většinou je až při razantnějším brždění a né dobržďování ale to znáš tak proto píši že by to chtělo trochu víc rozepsat :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: FrenkV

on píše při dobržďování a né při brždění,mě při dobržďování rozhodně ABS nefunguje,to začíná fungovat až některé z kol stratí adhezi a zablokuje ale to většinou je až při razantnějším brždění a né dobržďování ale to znáš tak proto píši že by to chtělo trochu víc rozepsat :myslim

uvidime co napiše ,mě to taky moc logiku nedává:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za zájem o problém. Tak tedy - normální funkčnost ABS poznám a to funguje zcela perfektně. Zkoušel jsem na vodě i na písku. Vždy makalo jak mělo. Pokud normálně jedu a přibržďuji, tak se brzdy chovají korektně. Problém nastává při dobržďování, když se již rychlost auta sníží asi k 10km/h ( na normální silnici, sucho,asfalt - žádný abnormality kdy má ABS fungovat) tak začne brát ABS. Diagnostika ukázala stav, že přední kola mají rychlost ještě cca 3-5 km/h přičemž zadní již 0 . A teď babo raď :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je divny , bych čekal že diagnostika abs řekne že je nějake čidlo v haji , takhle netušim , slyšim prvně že je rozdil v snimane rychlosti kol:myslim

a když tak obraceně pač větší učínek maji předni brzdy

[upravil dne 28/6/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

třeba je měněná zadní náprava,původně byli bubny a teď tam třeba máš kotouče a naopak,a už může být problém :myslim (tipuji že při změně z bubnů na kotouče by to mělo být přebržděný ale to je jen můj osobní tip bez ověření),jestli tam původně byla ta nebo ta náprava se dá zjistit u Peugeotu podle VIN karoserie :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: FrenkV

třeba je měněná zadní náprava,původně byli bubny a teď tam třeba máš kotouče a naopak,a už může být problém :myslim (tipuji že při změně z bubnů na kotouče by to mělo být přebržděný ale to je jen můj osobní tip bez ověření),jestli tam původně byla ta nebo ta náprava se dá zjistit u Peugeotu podle VIN karoserie :super

dost pochybuju že by někdo misto kotouču daval bubny.ale možne je vše

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ked ti predne kolesa ukazuju inu rychlost ako zadne /predpokladam, ze len pri tom dobrzdovani - to treba este upresnit/, potom sa nediv ze ti zapracuje ABS a moduluje brzdovy tlak ...

Ak mas rovnaky pocet zubov na venci ABS /napr. 48/, nie su poskodene, rovnake rozmery pneu, snimace, ich privod. kabely, RJ - to vsetko je O.K., potom treba na diagnostike zmerat pomer Umax/Umin zo snimacov a jeho zavislost od uhlovej rychlosti kolesa. Obvykla zavislost je taka, ze pri znizeni tejto uhl. rychlosti tento pomer napati klesa. Je mozne, ze vstupne obvody v RJ /zosilovac a tvarovac /Schmidt. KO// nie su schopne vyhodnotit tento maly pomer Umax/Umin a koleso sa pre RJ javi ako stojace.

Pomoze zmensenie vzduchovej medzery medzery medzi snimacom a vencom, resp. vymena snimaca /zoslabenie magnetu v cievke snimaca/.

Dalsia moznost - nespravne hodnoty v Setupe RJ /tu si snad vylucil vymenou RJ/. Softy roznych vyrobcov ABS maju rozne moznosti, ale obecne mozno nastavit obvod kolesa a jeho korekciu. Korekcia az v rozmedzi /-10 az +10%/.

Nutne vidiet a poznat typ ABS a RJ ... Ine priciny samozrejme nevylucujem ...

Obvykly pomer Umax/Umin, pri ktorom RJ spolahlivo pracuju 1,6 az 3.

Enjoy

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozri si pocet zubov na abs na zadnej naprave.

ak naozaj niekto vymenil celu napravu tak mohol zabudnut na to kolko zubove abs tam je. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.