Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Climatronic


tibor

Recommended Posts

Asi bych řekl, že to pleteš stále. Buď je automatická klima, kde si nastavíš teplotu a o nic se nestaráš, a nebo mechanická klima, kde si nastavíš, na jaký výkon má pracovat, tj. otočným knoflíkem si nastavíš chlad (odhadem). Ale že by tam šlo zadat třeba 50%, tak to nejde. Obě klimy jdou také vypnout, ale automatická se při větší změně teploty zase sama zapne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Mila_S

Ano, pokud je tam nainstalovaná; problém klimy se tu řeší často a s oblibou. :super

Ok tak zapnem (mechanicku) klimu a gombikom na kurenie tocim a vyberam vykon.

Hm a nieje to tak, ze gombik iba prikury a ja mam pocit, ze klima chladi menej?:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tibor

Původně zaslal: Mila_S

Ano, pokud je tam nainstalovaná; problém klimy se tu řeší často a s oblibou. :super

Ok tak zapnem (mechanicku) klimu a gombikom na kurenie tocim a vyberam vykon.

Hm a nieje to tak, ze gombik iba prikury a ja mam pocit, ze klima chladi menej?:aut

Ano, myslím že je to u starších aut takhle. Kompresor klima běží stále na plný výkon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak mas automaticku klimu v P206 nastavíš teplotu,prípadne požadovaný smer fukania,alebo nastavíš auto a viac sa nestaráš.Ked máš mechanicku klímu tak musíš nastaviť smer prudenia,rýchlosť ventilatorov,ked je moc zima ubrať, ked teplo tak pridať atď...,tu si možeš regulovať iba množstvo studeneho vzduchu a smer, ale nie výkon.Vykon klimatizacie sa da regulovať napriklad v Audi A8.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, klima v autě buď jede, nebo nejede. Tzn jede na 100%, nebo je vypnutá. Funkce ECO klimu vypne, je zapnutá ventilace, ale vzduch je chladný maximálně do úrovně venkovní teploty, pokud je teplota nastavena vyšší, přihřeje ji. V provozu pokud máš klimu zaplou, vychladí vnitřek na požadovanou teplotu a pak vypne do té doby, než se teplota zvýší, paxe zase zapne. Rozdíl mezi automatem a manuálem je pouze v elektronickém termostatu. Je možné, že dražší auta mohou mít lepší klimu, kterou lze nastavit na 50% výkonu, ale nevidím v tom žádný smysl. Silnější klima vychladí a vypne, na 50% pojede klima furt. Pokud chceš ušetřit, můžeš klimu nechat vypnutou. (ECO)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: XDanielS

Mno, klima v autě buď jede, nebo nejede. Tzn jede na 100%, nebo je vypnutá. Funkce ECO klimu vypne, je zapnutá ventilace, ale vzduch je chladný maximálně do úrovně venkovní teploty, pokud je teplota nastavena vyšší, přihřeje ji. V provozu pokud máš klimu zaplou, vychladí vnitřek na požadovanou teplotu a pak vypne do té doby, než se teplota zvýší, paxe zase zapne. Rozdíl mezi automatem a manuálem je pouze v elektronickém termostatu. Je možné, že dražší auta mohou mít lepší klimu, kterou lze nastavit na 50% výkonu, ale nevidím v tom žádný smysl. Silnější klima vychladí a vypne, na 50% pojede klima furt. Pokud chceš ušetřit, můžeš klimu nechat vypnutou. (ECO)

Někde jsem o tom v poslední době četl - když běží kompresor na 100%, má velkou spotřebu energie. U nových aut (zejména u těch slabších proto může být velká výhoda, když kompresor běží třeba jen na 50% (myslím že v praxi je nastavení výkonu řízeno plynule) a nevypíná se - odpadají tak rázy při zapnutí a vypnutí kompresoru. Samozřejmě také modernější auta reagují na úplné sešlápnutí plynového pedálu vypnutím kompresoru klimy - docílí tak vyššího okamžitého výkonu např. při předjíždění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

citujem:Na pohon kompresora aj ventilátora sa spotrebuje určitá časť výkonu motora, s čím musí užívateľ rátať. Takto spotrebovaný výkon môže byť v závislosti od nastavenia klimatizácie 2 kW a viac. Okrem ceny klimatizačného zariadenia treba preto rátať aj s väčšími prevádzkovými nákladmi, lebo pri činnosti klimatizačného zariadenia vzrastie spotreba paliva o 0,3 až 0,75 l/100 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MrVain

citujem:Na pohon kompresora aj ventilátora sa spotrebuje určitá časť výkonu motora, s čím musí užívateľ rátať. Takto spotrebovaný výkon môže byť v závislosti od nastavenia klimatizácie 2 kW a viac. Okrem ceny klimatizačného zariadenia treba preto rátať aj s väčšími prevádzkovými nákladmi, lebo pri činnosti klimatizačného zariadenia vzrastie spotreba paliva o 0,3 až 0,75 l/100 km

na nastavení klimatizace, což neříká, jestli se nastavuje sama, nebo je od výrobce. Záleží na výkonu. Ptal jsem se človka co klimy servisuje a ten tvrdí, že s čím se setkal všechno jelo na plný výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tibor: Něco podobnýho, co popisuješ, mělo Toledo do r.v. 98. Na klimu byly dva čudlíky- "norm" a "max" tušim. Jednim jsi zapnul klimu a ta chladila normálně a tím druhym jsi docílil prudkého ochlazení, což je dost o zdraví, ale na dlouhý trasy se to hodilo (rychle vychladíš interiér, pak přepneš na normální režim a máš vysmáto)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...