Vlastas

Kroucení kotoučů

15 posts in this topic

Prosím porádí mi někdo, vyměnil jsem na 405 TD kotouče (chlazené) + desky a stejně po 20 tis když přibrzďuju tak cítím jak je kotouč zkroucený, má prosím někdo radu? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle se mi také stávalo. Koupil jsem nechlazený od ATE a ze začátku jsem je hezky pomalu zaučoval, žádné rychlé brždění...a vydržely o něco déle...

Chce to opravdu koupit kvalitní a chvilku je nechat na autě rozkoukat.....taky jsem si kroutil hlavou, když jsem je měl zánovní a oni mi zas kmitaly do volantu při brždění!!!:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak utahujete kola? Někdo mi tvrdil, že když se utáhnou kola pneumatickou utahovačkou, tak se zkroutějj kotouče. Takže jestli jste si to dávali do servisu, mohlo by to tím být.

Nevím co je na tom pravdy, ale třeba to možné je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je blbost aby se zkroutily kotouče tím že utáhneš kolo.já koupil kotouče a desky od stejný značky a při brždění to pískalo a po chvilce se začalo kouřit od brzd.prostě ty kotouče a desky k sobě nepasovaly tvrdostí-desky tvrdší než kotouč.pas ke kotouče přehřívají a kroutí se.koupil sem jiný desky a teď brzdy nepískaj ani se nepálej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je závažná informace- chce to napsat výrobce kotoučů a destiček. Vždy je nunto varovat ostatní. Brzdy jsou svědomím auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

to je blbost aby se zkroutily kotouče tím že utáhneš kolo.

...

quote]

Netvrdím že to je tím, ale jen jsem to zaslechl.

Taky mi to přišlo jako blbost, ale rozhodně je rozdíl, když si utáhneš kolo svou pákou a silou, než když ti to utáhnou pistolí v pneuservisech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fakt, že mě trochu vibrujou kola při brždění. Loni v srpnu jsem dával nový desky i kotouče Ferodo, letos v dubnu jsem dával nový desky (zase Ferodo). Do tý doby, než jsem přezul na letní, auto se chovalo při brždění normálně. V pneuservisu jsem si musel kola nechat převážit (škrtalo mi závaží o třmeny) a kola mi utahovali pneumatickou pistolí jeden po druhym (ne křížem).

P.S.: Už dřív bylo v návodu k obsluze (nevim už u jakýho auta) výslovně uvedeno, že se kolo má utahovat křížem, aby nedošlo ke zkroucení kotoučů a bubnů:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja si myslim ze to je totalna blbost, aby sa kotuce krutili dotahovanim kolesa. Toto ma na svedomi skor materialy dosticiek a kotucov.. Ak niesu take ake maju byt, tak to robi blbosti. Prehrieva, skor opotrebuje jedno alebo druhe, a deformuje....

Na tomto netreba setrit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Je fakt, že mě trochu vibrujou kola při brždění. Loni v srpnu jsem dával nový desky i kotouče Ferodo, letos v dubnu jsem dával nový desky (zase Ferodo). Do tý doby, než jsem přezul na letní, auto se chovalo při brždění normálně. V pneuservisu jsem si musel kola nechat převážit (škrtalo mi závaží o třmeny) a kola mi utahovali pneumatickou pistolí jeden po druhym (ne křížem).

P.S.: Už dřív bylo v návodu k obsluze (nevim už u jakýho auta) výslovně uvedeno, že se kolo má utahovat křížem, aby nedošlo ke zkroucení kotoučů a bubnů:super

No a něco podobného jsem slyšel od staršího opraváře, že on má manuály na starší Peugeoty a někde tam vyčetl, že se to nemá utahovat pneumatickou utahovačkou, ale klíčem.

Albin007: No vem si, jak je tam kotouč upevněn, a já nevím, jestli jsi někdy povoloval kolo, které utáhli někde v servisu či pneuservisu, to bylo něho hroznýho, to bylo tak utažený, že se s tím muselo do servisu a i tam s tím měli problémy. A nehledě k tomu - stát se mi na cestě defekt, tak to klasickým klíčem nepovolím - to bych se asi vzteknul. To si to radši jednou za čas poutahuji a mám klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: Dundee

Je fakt, že mě trochu vibrujou kola při brždění. Loni v srpnu jsem dával nový desky i kotouče Ferodo, letos v dubnu jsem dával nový desky (zase Ferodo). Do tý doby, než jsem přezul na letní, auto se chovalo při brždění normálně. V pneuservisu jsem si musel kola nechat převážit (škrtalo mi závaží o třmeny) a kola mi utahovali pneumatickou pistolí jeden po druhym (ne křížem).

P.S.: Už dřív bylo v návodu k obsluze (nevim už u jakýho auta) výslovně uvedeno, že se kolo má utahovat křížem, aby nedošlo ke zkroucení kotoučů a bubnů:super

No a něco podobného jsem slyšel od staršího opraváře, že on má manuály na starší Peugeoty a někde tam vyčetl, že se to nemá utahovat pneumatickou utahovačkou, ale klíčem.

Albin007: No vem si, jak je tam kotouč upevněn, a já nevím, jestli jsi někdy povoloval kolo, které utáhli někde v servisu či pneuservisu, to bylo něho hroznýho, to bylo tak utažený, že se s tím muselo do servisu a i tam s tím měli problémy. A nehledě k tomu - stát se mi na cestě defekt, tak to klasickým klíčem nepovolím - to bych se asi vzteknul. To si to radši jednou za čas poutahuji a mám klid.

No něco na tom může být:myslim Pneu utažení x své....a hlavně křížem

Share this post


Link to post
Share on other sites

no on je problém že pneumatickou utahovačkou to není utáhlý ale zaklepaný a to pak nejde povolit a je štěstí že se to nedělá často třeba jak u nákladáku to pak dou do háje i šrouby a matky:o a podle mě je blbost aby se utahováním deformoval kotouč nebo buben to už by se spíš prohl disk:roll

[upravil dne 28.6.2007 zzip]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já když si utáhnu šrouby doma klíčem,tak v pneuservisu to po mě pneuutahovákem nepovolili.takže to zas tak strašně utažený neni.a taky utahuju do kříže aby si kolo pěkně sedlo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zzip

no on je problém že pneumatickou utahovačkou to není utáhlý ale zaklepaný a to pak nejde povolit a je štěstí že se to nedělá často třeba jak u nákladáku to pak dou do háje i šrouby a matky:o a podle mě je blbost aby se utahováním deformoval kotouč nebo buben to už by se spíš prohl disk:roll

[upravil dne 28.6.2007 zzip]

No tak matice/šrouby se tím taky ničej, protože se natáhnou závity, a jelikož se pak těžko dá ten šroub do původního závitu kde byl předtím, tak se to takhle natahuje a většinou to nevydrží šroub/matice kola a strhne se závit.

Původně zaslal: Medion

no já když si utáhnu šrouby doma klíčem,tak v pneuservisu to po mě pneuutahovákem nepovolili.takže to zas tak strašně utažený neni.a taky utahuju do kříže aby si kolo pěkně sedlo

Teda, ty musíš mít ale sílu!

A neutahuješ to lešenářskou trubkou? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupuju jedine kotouce BREMBO + desky Textar, vyde to sice o neco draz, ale zatim sem nemel zadnej problem, zkusenost mam teda s kotoucema 2-tyma (tzn. 2 kotouce uprostred s mezerou na chlazeni, vetsinou pro silnejsi a tezsi auta na predek)

co se tyce toho dotahovani kol v penuservisech - nim estli to necemu vadi/nevadio, ale kazdopadne kdyz to pak clovek povoluje ruco, tak aby se z toho posral. Kdysi davno sem mel v aute (306-ka) origo klic na kola - takovej kratkej, na konci se sroubovakem na vyndani rezervy a kdyz sem pichnul, tak sem to kolo s tim povoloval asi hodinu, klic zvohejbanej, uz sem to chtel vzdat, ale nakonec sem to nak udelal ... dneska vozim takovej ten vysouvaci chrom. klic s pakou - je nejlepsi a kdyz nemusim, tak do pneuservisu nejezdim ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ten klíč je pěkně na pytel.....sem na něj šáhl a prasknul.....takže jestli někde píchnu tak sem včoudu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.