graver

rozvody

28 posts in this topic

Mám čerstvou bazarovku 405SRI, takže se chystám vyměnit (mimo jiné) rozvodový řemen. Moc se mi ale nechce do kladek - jaou tam tuším dvě (vodící a napínací) a je to hrozná pálka. Dá se nějak objektivně posoudit, jestli jsou ty kladky ještě OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slyšel jsem, že kladky by se měnit ob výměnu rozvod.řemene. Chápu, že to je pálka, ale doporučuji vyměnit je také.

Ono když se to pak potká, tak je to pálka ještě větší.;)

[Editován dne 9/24/03 Radek V.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radek V: Po kolika kilometrech se mění rozvoďák? Na tom stávajícím mám cca 33000km.

Díky Sirael

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja u svy P205 jsem zjistil toto:

Original Peugeot servis - 120 000 km

Kniha Jak na to - 72 000 km

oddie - 70 000 km

A ted si vyberte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono záleží na autě. U těch starších bych se držel Oddieho harmonogramu a u uplně novejch těch 100k není nereálné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, asi do toho budu muset jít. Tak jen pro srovnání, abych věděl, o kolik mě chtějí natáhnout: kolik cca. stojí kladky + řemen? Udělat to ve značkovým servisu nebo je to jedno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

graver : Ono zalezi na tom, jaky tam das remen - teda od jaky firmy.

Kamos treba nechal menit na Fokusa (ma 2 remeny) jenom rozvodaky a i s montazi ho to vyslo na 2300,- (tusim Diesel servis v Plzni).

Kladka stoji okolo 1 000 ks, nevim, kolik jich tam je - asi dve.

Me to nabizeli u nas v servisu na 205 za 5 000 Kc celkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vix: :D:D No to jako, že když mám najeto 33000km na tom stávajícím, tak mu ještě nějakých ...jednou toli nechám a uvidíme, co dál :D:D:D

Stačí, že teď řeším ramena, tlumiče, silenbloky, převodovku a ....... :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P zeptám se teda úplně blbě. Když mám najeto na autě 95 kkm, měl bych taky myslet na výměnu? Jak se projeví blbej rozvoďák ?

PS. Já vim že jsu lama .... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sirael : to chroupani - to se odstranilo, nebo ne? Pac me to chroupe taky, ale jenom hdyz najedu na nejaky prah a kola se odlehci. A pak nekdy pri zataceni, ale to musim jet dost potichu, tak tam neco cvakne.

Poloosa by to nemela byt, pac v tahu to nedela - jsou to takove dute zvuky.. jako kdyby se vepredu bylo nejaky prkno, a to se prohybalo . ;)

Ja to neresim, dela to uz cca 5 000 km, bez nejakych vaznejsich zrad a jenom obcas. Ale co by to mohlo byt ?

Jinak, to co resis, ti rozhodne nezavidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezkovi voči 95000 :o:o:o

Hm, podle toho, co mi bylo řečeno v servisu, poznáš to, až se ti potkají písty s ventilama :mad: Takže nic, moc, no.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena od RM-servisu Brno: řemen+2xkladka+práce: 6500,-.

K tomu olej+filtr a chladící kapalina... No, mohl jsem s tím počítat. To auto má najeto přes 150k.

Neznáte někdo dobrej servis v Brně? :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezkovi.voci : Asi takto : opotrebenim a unavou materialu dojde k nahle destrukci remenu. Diky setrvacnym hmotam ventilu dojde k jejich neusporadanemu pohybu a naslednemu kontaktu s pisty. Cimz se ventily deformuji a tudiz nejsou schopny plnit svou funci.

Jinak, potkaji se ti ventily, auto je schopny jizdy na lane a ty si priprav prachy na novej motor, nebo alespon na novou hlavu.

Nechci te ale nijak strasit :(

Dodatek : U 306 by mela byt vymena po 120 000 km - ale 306 nemam (tak to neber zavazne).. ale zkus se zeptat v Peugeot-servise. Treba ti i odpovi. Taky zalezi, jak je tam ten remen dlouho a od jakeho vyrobce.

[Editován dne 24/9/03 vix]

Share this post


Link to post
Share on other sites

graver: Já jezdím do servisu do Rajhradu a můžu ti říct, že ten chlapík je schopnej. Jen tak někomu Lvíčka nesvěřím, ale jemu věřím. Takže jestli máž zájem tak:

Jiří Máša: 602 570 730

Je to v Rajhradě ve spodním klášteře přímo v objektu.

vix: Rupání zatím nepřestalo, ale říkal pan doktor přes autíčka, že prej to chce nový ramena, a protože mám ten novej typ, tak 2400,- za každý

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sirael : diky, ja to tedy hodim k ledu. Pac stejny zvuky slysel oddie a rikal, ze to nemam resit . A kdyz to rikas ty i oddie, byl bych blbej, bych neveril.

A verit je nekdy jednodussi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nevím, nevím,

Včera jsem sundal auto z heverů a jak byly ty kola ještě neusazený a vlastně naklněný k sobě, bych ti nepřál slyšet ten zvuk.

Zkus to, zvedni celej čumák, aby šly kola nahoru, pak ho postav a zkus zvrchu zahejbat kolem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Sirael: Tak vidim zes byl spokojenej s \"rajhradskou\" praci - to jsem rad ze jsem ti nedal spatnej tip!

Az budu s Jirkou mluvit tak mu to nenapadne reknu at ma radost :P

p.s. Asi jsi nevidel to jeho dovezeny 306 cabrio - pininfarina - komplet v kuzi s navigaci, s nadhernyma orig. litakama atd.? Fakt cool, sice bourany na predek, ale to pro nej neni problem :-)

Ach jo.. aji kdybych na to mel tak to stejne neproda :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.