Sign in to follow this  
Followers 0
Guest geno291

výměna zadní nápravy

15 posts in this topic

Nazdárek,mám 405 1,9.Zadní náprava s bubnama.Je možné namontovat nápravu s kotoučema?Nebude s tím nějaký velký problém?Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak po tomhle jsem se taky pídil, když mi mou 405 slepovali ze dvou po bouračce. To pako do mě vlítlo, když jsem stál zaparkovanej:bojim Ptal jsem se přímo v Peugeotu, tvrdili, že by to šlo udělat, ale není jisté jakou by to mělo brzdnou sílu, jestli by nemusel být i jiný posilovač brzd....jiná ručka atd. Takže jsem to nechal být a vesele si brzdil s bubnama...nemohl jsem si ale stěžovat...při prudkém brždění si auto krásně celé lehalo na silnici, super účinek i s bubnama....:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: geno291

Nazdárek,mám 405 1,9.Zadní náprava s bubnama.Je možné namontovat nápravu s kotoučema?Nebude s tím nějaký velký problém?Dík.

Pokud to nemá ABS, tak snad stačí dát jiné trubky od hadice k brzdiči, jiná lanka ruční brzdy a dál snad nic. Ale spíš se zeptej, jestli ta kotoučová zadní náprava brzdí lépe než ta bubnová, protože to že je to "hezčí" ještě neznamená, že to bude "lepší" z hlediska provozního (ber to tak, že mají obě dvě něco za sebou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já se ptám z toho důvodu,že jsem koupil 405 na náhradní díly a ta má právě vzadu kotouče.Chtěl jsem přehodit celé nápravy,protože ta moje je zralá na repasy.Tahle s těmi kotouči je pět měsíců po repasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, jak je to tam řešený s omezovačem brzdnýho účinku. Pokud je na tý kotoučovce jinej, musíš ho vyměnit taky;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je na té bubnové zadní nápravě za brzdy, Bendix nebo Girling? Pokud Bendix, tak tu nápravu sice můžeš prohodit, ale musíš k ní dát i ten zátěžák, co je u té koutoučové...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ještě jedna maličkost - samotná náprava pro kotouče i bubny se vůbec nijak neliší, takže klidně můžeš přehodit samotnou nápravu, brzdy nechat bubnové, a ty kotoučové prodat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Co je na té bubnové zadní nápravě za brzdy, Bendix nebo Girling? Pokud Bendix, tak tu nápravu sice můžeš prohodit, ale musíš k ní dát i ten zátěžák, co je u té koutoučové...

Takže pro Girling (bubny) a kotoučovou je stejný zátěžák?

A pro Bendix jiný?

A je jen rozdíl v tom parametru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bendix nemá zátěžák, má integrovaný omezovač ve válečcích - nezátěžový. Bendix se dávaly jen na sedany bez ABS, kombíky maj všechny Girling a zátěžák, ať již jsou s ABS nebo bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Bendix nemá zátěžák, má integrovaný omezovač ve válečcích - nezátěžový. Bendix se dávaly jen na sedany bez ABS, kombíky maj všechny Girling a zátěžák, ať již jsou s ABS nebo bez.

Takže je tam místo zátěžáku kostka?

Nebo vlastně jsou dvě trubky dozadu rovnou od hl.brzdového válce, že?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvě trubky dozadu jsou vždy, jen u Bendixů jdou rovnou do prasat, kdežto u všecho ostatního jdou přes zátěžák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak provedu záměnu disků za bubny?To asi neudělám doma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: geno291

A jak provedu záměnu disků za bubny?To asi neudělám doma.

To záleží jak jsi šikovnej, a jaký máš k dispozici nářadí....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem na to koukal a zátěžák je u té nápravy s kotoučema.Přehodím tedy celou nápravu.Nejde mi o to,že to je hezčí(mám stejně plechové disky),ale bude jednoduší přehodit celou nápravu.Moc velké dík za rady.Jsou zde velice znalí lidé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záměnu disků za bubny uděláš doma velmi jednoduše, jen je potřeba k tomu mít klíč na matici zadního náboje, což je nějaká z 3/4" sady, tuším snad dokonce 51? Vyšroubuješ tuhle matici, vyrazíš čep z náboje, sundáš náboj, a odšroubuješ štít brzdy - je na třech torxech tuším 55, a zajištěných tmelem, takže jdou povolit špatně. Analogicky potom montáž ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.