Sign in to follow this  
Followers 0
ogar

manžety hřebnového řízení s posilovačem

17 posts in this topic

mám takovej problém,chtěl jsem vyměnit manžetu na pravé straně hř. řízení na 405 z r.v.90 jenže jsem narazil na objímku s čepem ,na čepu je nasazená pístnice,axialní ložisko jsem povolil, ale tu objímku z hřebenu nevím jak demontovat ,abych mohl vyměnit tu manžetu.Máte někdo stím zkušenost,poraďte prosím.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejlepší by byla fotka, nějak moc nechápu jakou pistnici maš na mysl. obecně při vyměně manžety se vyndá kulový čep z těhlice ,pak se vyšroubuje z spojovací tyče včetně kontra matky ,pak sundáš obě stahovací pasky a manžetu stáhneš.montáž je obráceně jen nezapomeň na mazivo pod tu manžetu ,JO A TO NEJDULEŽITĚJŠÍ!!!, neš vyšroubuješ ten kulovy čep z té spojovačky tak si označ třeba fixem závit,abys ten kulovy čep vratil na puvodni misto,jinak budeš muset do servisu na geometrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosimtě je to řízení s posilovačem? jak ty píšeš to je asi řízení bez posilovače tam je to jednoduché.

tady natom řízení je to jinak,vyrazím kulový čep vyšroubuju s těhlice potom musím sundat takovou malou manžetu a povolit axialní čep který je našroubovaný v tyči hřebenu a pak je ta o pruměru asi 5centimetru taková objímka na které je z boku přivařený čep a natom čepu je přišroubovaná pístnice posilovače. A zatou objímkou je teprve /harmonika/manžeta kterou nemužu převlíknot přes tu objímku,proto potřebuji poradit jak tu objímku demontovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to netušim nedokažu si to ted vybavit ,fotka by byla good

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si to vybavit dokážu, ale přiznám se že nevím. Tak nějak v mlze mám dojem, že se to dá řešit prostě rozpínačkou, že se ta manžeta roztáhne a přes tu objímku převleče, ale nevím, jestli to každá manžeta snese...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Já si to vybavit dokážu, ale přiznám se že nevím. Tak nějak v mlze mám dojem, že se to dá řešit prostě rozpínačkou, že se ta manžeta roztáhne a přes tu objímku převleče, ale nevím, jestli to každá manžeta snese...

no sundat jde i tak že ji prostě rozřízneš ale pak jak tam dát tu novou, vim že manžety na poloosu se daji roztahnout o dost než je jejich prumeř ale jestli to tak jde i u řizeni to netuším .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, o toto na obrázku se sice jedná (resp., ta verze pro servo bude o ždibec jiná, ale principielně je to fuk), ale tady jde spíš o to, že tu tenkou část je třeba přervat přes širokou objímku, z které navíc čumí 5cm dlouhý šroub, a jak to udělat, to je to oč tu běží...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,to by byla také možnost ,ale bojím se že tu manžetu zničím,

jsem rád že už víme o čem je řeč,to řízení je Sasic-7006099 na 1,9 TD motor XUD9TE podle katalogu,ale stejně by mě zajímalo jestli je ta objímka nalysovaná nebo našroubovaná,:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak manžety jsem musel objednat v peugeotu,žádná firma druhovýroby mě nedokázala najít v katalogua bude to raketa tak bych je nerad zničil pokud to budu přetahovat přes ten šroub a objímku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná tu mám pohozené ještě jedno řízení, jestli už není v kontejneru, tak by se to dalo vyzkoušet na tom, tam když se zničí se toho tolik nestane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Možná tu mám pohozené ještě jedno řízení, jestli už není v kontejneru, tak by se to dalo vyzkoušet na tom, tam když se zničí se toho tolik nestane...

každopadně mazat,mazat a mazat.at to tam pěkně doklouže.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

...

,JO A TO NEJDULEŽITĚJŠÍ!!!, neš vyšroubuješ ten kulovy čep z té spojovačky tak si označ třeba fixem závit,abys ten kulovy čep vratil na puvodni misto,jinak budeš muset do servisu na geometrii.

S tím značením to vidím bledě, protože se to ne vždy dobře značí. Lepší je si změřit vzdálenost od kraje axiálního táhla ke kulovému čepu (buď ke konci a nebo k ose toho čepu).

Ale stejně bych pak do toho servisu radši jel.

Původně zaslal: ogar

Jinak manžety jsem musel objednat v peugeotu,žádná firma druhovýroby mě nedokázala najít v katalogua bude to raketa tak bych je nerad zničil pokud to budu přetahovat přes ten šroub a objímku

Já jsem tuto manžetu sehnal v Elitu.

Akorát tu malou pravou jsem nesehnal.

Původně zaslal: ogar

Tys tu objímku náhodou neměl dole?

Ta "objímka" s tím šroubem se asi sundat dá, ale já to neriskoval.

Mám totéž řízení, takže:

Tuhle manžetu můžeš vyměnit dvěma způsoby:

1) Sundáš pravé axiální táhlo a pak dle mého obrázku tam tu manžetu dostaneš a to tak, že ji zmačkneš na nejmenší délku a normálně jí tam přetáhneš. Prostě ji zmáčklou nasuneš na šroub (bez matice, klidně ten závit omotej abys manžetu nepoškodil) a pak to zatočíš na řízení. Přetáhnutí přes tu "objímku" by neměl být velký problém, protože to až tak velký průměr není. Každopádně namazat a postupně nasouvat a roztahovat.

Jinak můžeš zkusit tu objímku srazit dolu, já si myslím, že je jen nalisovaná, jenže to na autě asi těžko provedeš.

Ale pozor - pokud povolíš axiální táhlo, musíš dát novou podložku pod to táhlo, která jistí táhlo proti povolení!

2) (Složitější): Sundáš levé axiální táhlo (takže i manžetu, povolíš si destičku na řízení která přitlačuje hřeben na šneka kterej de z převodky řízení do hřebenu a pak celej ten hřeben vytáhneš doprava, sundáš starou a nasuneš ZLEVA novou manžetu a pak to zase vrátíš.

Obecně: Fakt na ty táhla pozor! Pokud je povolíš, tak pak pod ně musíš dát novou zajišťovací podložku (protože povolením jí zničíš) a pak je pořádně utáhnout! Protože když jsou třeba nový, jak jsou ztuhlý, tak aby se při geometrii nebo při utahování kul.čepů nepovolili! Pokud už to budeš dělat, nebude lepší komplet vyměnit táhla, levou manžetu a dát nové kulové čepy? (Pokud teda nebyli měněny.)

A možná to znamená celé to řízení sundat, což jsem udělal já - lépe se to dělá, jenže pak vznikl jiný problém.

Začala mi téct kapalina z převodky řízení a to si nepřej pak opravovat...

Hlavně si to dobře naplánuj, abys to nedělal jako já na několikrát. A taky - kdy co dát kam, třeba ty pásky, jestli není lepší je nejdřív nasadit, protože až budeš mít manžetu na správném místě, někdy ty pásky jsou dělaný tak, že se nedaj rozebrat, takže je tam musíš dát předem.

[upravil dne 23/6/2007 Marcel505]

post-0-1410959587276_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak toho jsem se bál že bych musel vytáhnout celej hřeben ven a nasadit manžetu,je mi jasný kdybych to takhle udélal že by to řízení začlo téct,a přidělal si více práce,no zkusím to nasadit přes tu objímku a šroub,jinak natu objímku jsem si vyrobyl stahovák /robusní/a prostě se to ani nehlo,a bál jsem se abych nezničil hřeben řízení a hlavně vnitřní závit na axialní čep,díky všem na řešení tohoto problému,díky:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ogar

Tak toho jsem se bál že bych musel vytáhnout celej hřeben ven a nasadit manžetu,je mi jasný kdybych to takhle udélal že by to řízení začlo téct,a přidělal si více práce,no zkusím to nasadit přes tu objímku a šroub,jinak natu objímku jsem si vyrobyl stahovák /robusní/a prostě se to ani nehlo,a bál jsem se abych nezničil hřeben řízení a hlavně vnitřní závit na axialní čep,díky všem na řešení tohoto problému,díky:super

No tak zkus povolit axiální táhlo na pravé straně, a pak tam ta manžeta půjde lépe. Ale musíš pak pod to dát novou podložku. Tím pádem - jestli není lepší dát nové táhlo, stojí asi 300 Kč??? A nehledě k tomu - na pravé straně na to je víc místa, že?

Jak jsem psal - aby jsi za nějakou dobu neměnil i to táhlo...

Mj. píšeš Axiální čep - nemyslíš náhodou axiální táhlo?

No a s tou kapalinou - mě to začlo téct po namontování, ale kdo ví kolik má auto najeto (třeba bys měl štěstí).

Třeba na BX to samovolně začíná téct okolo 320 tis.Km...

Ale v mém případě to bylo tím, že se s tím asi hnulo, vychýlilo se to z osy, uvolnila se nějaká špína a bylo to.

Proto je dobré po mytí motoru křížek na hřídeli volantu namazat, protože pak dochází k vychylování osy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.