Sign in to follow this  
Followers 0
rOMIK306xrd

Co zkontrolovat před geometrií?

11 posts in this topic

Čaute Chlapi, sice mám tu Hondu, ale zpravidla bývate, co se všeobecně automobilů týče, chytřejší, než na hondaklubu. Tak tedy k problému.: Nestejnoměrně se mi sjíždějí pneumatiky (více zevnitř, než z venku). Chystám se s tím zajít na geometrii, ale nejprve bych si chtěl raději prohlídnout podvozek a zavěšení kol sám, ať mi na geometrii za pětikilo neřeknou: "vyměňte si tamten bazmek a příjďte znovu" (mám totiž pocit, že tam něco nebude v pořádku, jelikož se od kol občas ozve nějaké, houknutí, lupnutí, či něco podobného). Co všechno může ovlivnit špatnou geometrii kol a jak můžu na tu, či onu závadu přijít?

Předem Vám díky za odpovědi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všechny klouby, všechny silentbloky - prostě veškeré uložení. Pořádně projít s pajcrem, a nebo vzít na STK na třesadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Všechny klouby, všechny silentbloky - prostě veškeré uložení. Pořádně projít s pajcrem, a nebo vzít na STK na třesadla.

Díky za rychlou odpověď, já něco takového tušil, ale jak? Myslím takové ty rady typu: "zvedni to, zařaď jedničku, potoč koly o 10 stupňů doleva, uchop kolo jako volant (za 10 dvě) a pokus se ho vrátit do rovné polohy. Přitom se dívej na druhé kolo a jestli se neotočí taky, tak máš špatný zadní tlumič :D"

Další věc: co je to pajcr? :myslim

A, co se tecnické týče, tak jsem byl v únoru a v březnu...;) (to jsem měl zimní gumy na dojetí obuté krátce, takže nerovnoměrné sjetí sice vidět šlo, ale měl jsem pocit, že už to takhle bylo, když jsem je obouval) a na třepáku mi přišli akorát na to, že většina manžet je kapku styřelých.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jestli potřebuješ až takhle detailní návod, tak ti poradím, ať zajedeš k někomu do dílny na zvedák či na třesadla, ať ti to prohlédne.

Pajcr = tyč na páčení. Vůle se s ním zjišťuje tak, že se pomocí pajcru snažíš od sebe rozpírat nebo naopak přibližovat součásti spojené pomocí kloubu nebo silentbloku, tak abys zjistil případnou vůli mezi nimi, ale tak, abys také nic nepoškodil.

Pokud nikde není vůle, tak sjíždění vnitřku kol má zpravidla jako příčinu příliš velkou rozbíhavost - pokud ovšem dalá pixla nemá náhodou seřizovatelný odklon. Také podotýkám, že na to sjíždění kol může mít velký vliv i rozměr kol - jak šířka, tak ET - pokud je tam nabastlené něco hrubě odlišného od toho co tam dává výrobce, tak se to může sjíždět vždy, někdy pomůže jiné nastavení geometrie mimo předpis výrobce, někdy ani to ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne pred geometriou pozreli napravy a povedali, vymenit tycky vzadu na naprave lebo boli fakt zle a predny lavy cap riadenia /tiez zly/ a peniaze odo mna nechceli. Takze sa skus informovat ci sa za to plati alebo nie. Tak ci tak tam prides potom na geometriu.:D

Kolesa vzadu skontroluj tak ze auto nezdvihnes a budes skusat volu kolies. Nesmu sa hybat hore, dole ani doprava a dolava. Podbne v predu tam ak by sa to hybalo tak su v haji capy.

Inak dobry servisak ti povie presne co urobit. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dík za rady a doporučení. Asi skočím do soukromého servisu nákladních aut Tatra, který má kamarádův otec i s autodopravou, vyjedu na jámu, nebo na ten jejich šílený zvedák a řeknu některému z tamních mechošů, ať s tím zkusí "zalomcovat" ;) Jinak, kola jsou tam ty, se kterými to auto sjelo z linky.

Seřizovatelný odklon tam není.

Jak oni pak tu sbíhavost štelují (vím, že změří odklon pomocí optického zařízení, ale jak ho pak spraví)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sbíhavost se seřizuje na tyčích řízení, je tam závit. Pokud je seřizovatelná pouze sbíhavost, tak uvidíš jak na tom je, každopádně sjetý vnitřek, pokud je vše ostatní v pořádku, značí příliš velkou rozbíhavost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a jestli maš špatný třeba odklony kol,nebo příklon tak si rovnou můžeš připravit many na nove ramena,nebo i novou nápravnici.My měli chycenej úchyt vzpěry MC Pherson na karoserii(po havarce) a odklony byly mimo,takže jsem dali specialní podložky nad mysky tlumiču(celek axialnich ložisek):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jestli jsou doporucene gumy R14 napr. a jsou tam o 3-4palce sirsi R17 tak bez geometrie ti to gumy sjizdet bude ... a jestli je to jeste snizene ...

napr. hodne snizene BMW E30tky sjizdej gumy na vnitrni strane , ale normalne boky kde jsou napisy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajsik

no jestli jsou doporucene gumy R14 napr. a jsou tam o 3-4palce sirsi R17 tak bez geometrie ti to gumy sjizdet bude ... a jestli je to jeste snizene ...

napr. hodne snizene BMW E30tky sjizdej gumy na vnitrni strane , ale normalne boky kde jsou napisy :D

Tak ještě jednou: kola tam jsou ty samé, se kterými bylo toto auto vyrobené (R13) a navíc dodávám - gumy tam jsou stejné jako v techničáku (175/70 R13).

[upravil dne 22/6/07 rOMIK306xrd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.