Sign in to follow this  
Followers 0
NBT

ISO konektor - duha draty

11 posts in this topic

Koupil jsem MP3 radio s ISO konektorem a chtel ho namontovat. Kdyz jsem sundal zaslepku po orig. radiu v moji 306, tak koukam, ze tam jsou jen draty a zadny konektor. Nevite nekdo jak to resit? Nechat to servisu? Pridratovani bych zvladnul, ale netusim, ktery kabel kam atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejlepsi bude koupit si ISO konektor a pripojit to pres nej. Urcite to vypada lip, nez nejaky dratovani.. . tady najdes schema zapojeni ISO a muzes si ho tam dokonce i objednat :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to jsem pochopil :D Jenze jak poznam, ktery drat kam nacpat do toho konektoru. Ty draty jsou nepopsany :( .... Neni nekde nejaky schema podle barev?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by nemel byt velky problem. Staci najit napajeci draty pomoci zkousecky, tzn. 12V stalych, 12V s klickem a kostru. U Peugeotu byva kostra zelenozluta. Pak tam je jeste drat na ovladani anteny (modry?) a zbytek jsou repraky. Ty repraky bych hledal obycejnym ohmmetrem, proste najdes draty, ktere maji mezi sebou asi 4 Ohmy a to jsou oni. Pak nejjednodussi metoda, jak urcit, kterej reprak je kterej, je vzit tech ostrych 12V a kostru a postupne je pripojovat na ty draty od repraku (vlastne jimi o sebe jenom skrtat) a podle toho, kde se ozve skrabavy zvuk, urcit ktery je to reprak. Je to sice ponekud praseci metoda, ale funguje. Rozhodne bych to nedaval do servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12V do repráků NÉÉÉÉÉ!!!! Ani škrtat! Na rozpoznání ztačí pohodlně 1,5V tužková baterie. Stenosměrný proud je pro reproduktory i krátkodobě smrtelná křeč, kterou nemusej rozdejchat. Až budeš mít zjištěný napájení a reproduktorový kabely, tak je nutný eště reproduktory tzv. sfázovat. Lidově řečeno na stejnou výchilku sinusovky musejí jít membrány reproduktorů stejným směrem. Máš tři možnosti.

1.) Víš co která barva na kabelu přesně znamená. (např bílá=minus pól pravýho předního repro) To asi nebude tvůj případ.

2.) opticky. Sundáš krycí mřížky repro a cca 5V krátkodobě připojíš repro a sleduješ kterým směrem se membrána vychýlí a označíš si na dané dvojici polaritu. To samý u zbývajících repro a ve výsledku pochopitelně plusy na plusy a minusy na minusy.

3.) poslechem. Jakkoliv zapojíš např pravej přední a levej přední přiojíš pokusně střídavě v obou polaritách. Je slyšet rozdíl, zda jsou kanály ve fázi nebo v protifázi. Sfázovaný repra hrají na první poslech víc basů a není u nich patrný \"za uši tahající\" stereoefekt. Totéž na zadních repro a samozřejmě předek/zadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ISO standard. Treba ti pomuze, jestli to ovsem Peugeot dodrzuje. Normalne bys tam mel cerveny 13-polovy konektor. Znam sice jeho zapojeni co je na ktere nozicce, ale ne barvy dratu. Ale podivej se na konektory u repro, draty maji po celou cestu stejnou barvu.

[Editován dne 22/9/03 Dydzej]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: Ja jsem psal, ze je trochu praseci metoda, ale je jednoducha a neni potreba externich baterek. Mas pravdu, ze ta civka neni stavena na ss proud, ale skrtnuti dratama o sebe by nemelo ublizit. Mel jsem na mysli asi tohle: skrt. A konec (zkouseni, ne reproduktoru:D:D) Nejlepsi by bylo vzit nejakej odpor a zkouset to pres nej. Ale obycejny clovek, ktery nedela do elektroniky asi nema plny suplata odporu, aby si mohl vybrat. To \"sfazovani\" jsem zapomnel pripomenout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardy Pegy dodrzuje, jen nevim, co ma NBT za auto. V moji 106ce je uz normalne ISO a barvicky souhlasi :):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.