Sign in to follow this  
Followers 0
Guest 00flas00

Problém zo saharami zase

10 posts in this topic

Zdravím, vychadzam z nemeho uzasu co mi robý auto. Sahary sa mi spustaju tak pri 81-83stupnoch a vipinaju sa pri 78. Stale sa mi stava ze ked vypnem motor a vrtule mi este isli za jazdy tak ostanu ist aj 5 minut a vybyju mi celu baterku a neda sa mi nastartovat. Dnes sa mi napríklad stalo ze som zaparkoval, vrtule nesli, vypol som motor, odysiel som domov a ked som vysiel na balkon tak sahary boli veselo pustene a zase mi vybylo baterku. Uz ma to stve normalne sa bojím aj niekde zaparkovat ked mi to nevypne potom ma nema kto roztlacit. Vcom moze byt chyba? nechapem . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to ze by robilo taketo blbosti? Preco mi spustilo tie sahary 5 minut potom ako som zaparkoval? tomu nechapem

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pokud sahary spina jen to cidlo na chladici tak asi jina moznost neni, nez ze je uvnitr spatne a spina kdy se mu zachce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměň čidlo na chladiči, asi jsou utřepaný bimetalový spínací vodiče. Kabel na kterém je +12 V by měl být pod napětím pouze když běří motor, klíček v poloze I, si myslím, respektive tak tomu je na mém autě. Tak se nemělo stát, že se ti zapnou sahary když se poškodí čidlo.

Já si udělal sekundární okruh, na spínání i signalizaci zapnutí jednotlivých režimů sahar. Jednoduchý a rychlý.

Jo, spínací a vypínací teplota je různá, když čidlo chladne, většinou vypíná pod zapínací teplotou, je to dáno jeho mechanyckou konstrukcí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolegovi tohle udělala 306TD. Přijel do práce, vypnul motor a po chvíli se pustily sahary a běžely do tý doby, než vymlátily baterku (cca půl hodiny). Mohlo za to jedno z relátek na chladičový stěně;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

relatka som tam nenasiel, dnes som mal von komplet vrtule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som cez weekend mal tiež problem so saharami!

Zapli na 2. - maximalny stupeň a už nevypli, aj keď motor aj chladič uplne vychladli. Musel som ich vypinať len tak, že som vytiahol konektor z teplotného čidla.

V pondelok som kupil novy teplotny, dvojrýchlostný spínač (602,- Sk) :grr a ... a hned sahary zastali.

:super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapnú sa ti preto lebo chladič je po jazde chladnejší ako motor, teplo z motora sa postupne prenesie do chladiča a zapnú sa ti vrtule, doporučil by som vymeniť čidlo na chladiči čo spína vrtule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.