slanskym

průsak oleje u mé P205

10 posts in this topic

Nízdarek lidi, potřebuji poradit se svou P205 (1,8XRD - naftáček). Dával jsem dohromady motor (těsnění, hadice, řemeny, výměna oleje a filtrů, těsnění pod kryt hlavy válců, atd.) a tak nyní vypadá můj motůrek takto;): Je čistěj jako psí k.... Viz. fotka č.1

Nejvíc jsem měl zasr... spodek motorů, protože jsem při poslední výměně oleje, nedal novou podložku pod vypouštěcí šroub a tak se to pořád rosilo a prokapávalo. Nyní jsem sehnal v AutoKelly za 6Kč/kus a těsní to jak má, ani nebylo potřeba moc dotahovat vypouštěcí šroub.

Hlavní problém je teď v průsaku oleje na převodovce, nebo na motoru v zadní části, ale fakt nedokážu určit, kde se ten olej bere, nebo snad od hřídele? Koukněte na fotky č.2,3,4. Jinak je převodovka suchá, jen v tomto místě mě to straší, přece jenom se občas pod autem ukáže kapka oleje na podlaze v garáži. Na fotce č.4 jsem naznačil šipkou šroubek, u kterého se vždy ukáže kapka oleje, nemůže to být problém?

Mám strach abych nepřišel postupně o olej v převodovce, přece jenom jsem ho v zimě měnil za nový dle specifikace výrobce.

Díky za odpověď, Michal :super

Fotka č.1

foto_1.jpg

Fotka č.2

foto_2.jpg

Fotka č.3

foto_3.jpg

Fotka č.4

foto_4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Špína ma motoru mi přijde jako stará mastnota, tvoje zakroužkovaná kapka bude z převodovky, kapka je dost čirá (motorový olej by byl černý). Samozřejmně za předpokladu že jsi motor nebo převodovku při nalívání nezamastil a nový olej jenom nestekl po dílech na nejnižší místo.

Otři to hadrou i tu starou špínu na motoru a po projetí sleduj, kde se začíná tvořit.

Já mám mastný motor přesně v místě mezi převodovkou, jak máš ty, to mi teče gufero na klice. Budu ho v brzské době měnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kdybys fotil muj motor ;) presne na tom sroubku se mi taky delaj kapky, ale prevodovkovej olej to v mem pripade neni, ten ma charakteristickej zapach, kterej se pozna, v kazdym servisu mi rikaj, no joo to neni tak hrozny, jsou tu horsi auta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 větve:

1) gufero na klice (na straně převodovky)

2) simering na poloose (ale an ten to nevypadá)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolik tak stoji to gufero na klice a jak je to pracný?

ještě takovej blběj dotázek, dá se s tím jezdit, nebo se může něco posr...?:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalně stím jezdi kdyby si vyděl můj motor tak tomu tvému bude gratulovat:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdít se s tím dá, pokud ti nevyteče celá náplň převodovky. Cena gufera je přímo u Peugeotu kolem 400 kč. Liší se pravá strana s levou. Pravá má ještě grafitový břit, tuším. Výměna není složitá. Vypustíš olej, povolíš matku na poloose, vyhákneš spodní rameno, povolíš zajišťovací šrouby u ložiska v domku na motoru a poloosu vyklepneš z převodovky. Dáš nové gufero, akorád pozor při dotahování hliníkového deklíku, může docela rychle prasknout. Ty tři šrouby se dají lehce přetáhnout. Jo, ještě je tam náhom tachometru, tak nezapomenout na silonové ozubení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem očistil převodovku od starých "letitých" nečistot, äbych mohl pozorovat odkud se ukáže ta kapka oleje. Olej je čirý, na 100% převodovej olej, při bližším prohlédnutí opravdu ten olej teče od poloosy. Olej přece jenom dost teče, každý den ráno v garáži mám na podlaze pár kapek oleje a nechci přijít o všechen olej v převodovce.

Z druhé strany není známka průsaku oleje u poloosy a tak se chci zeptat:

1. Co je potřeba vyměnit?

2. Kolik to stojí?

3. Jak jse to pracný?

4. Stačí pouze provést opravu na staně, kde teče olej?

Tady je to nafocený jak to vypadá.

foto_7.jpg

foto_7.jpg

foto_8.jpg

foto_8.jpg

Ještě jeden dotázek, který ten šroub na boku převodovky slouží pro dolévaní a kontrolu hladiny v převodovce?

foto_9.jpg

foto_9.jpg

Díky za všechny odpovědi, Michal;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. gufero v převodovce, na tom výstupu.

2. pár stovek, plus práce

3. moc ne, vyháknout těhlici z ramene, otrava je, že je to ta delší poloosa uchycená ještě v držáku pod motorem, takže vyšroubovat ty dvě "fajfky" a poloosu povyrazit ven, vydrápat to staré gufero, nasadit nové a poloosu nacpat zpět.

4. ano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna včerá jsem měl převodovku dole, taky jsem shazoval poloosy. Kolem víkendu jezdím přes Olomouc, můžeme se na to podívat a pobavit jak na to v detailech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.