ajsik

EGR ventil - 1.4HDi- ZMENA technická otázka

10 posts in this topic

Resim to uz asi rok, zacalo to jeste v zaruce...

nekdy ve 40tkm zacal "kvakat" (rozumej pri dovirani rezonovat) EGR ventil, kdyz jsem z nizkeho volnobehu (tj. 800ot.min ne 1000ot.min. ktery je pri pohybu auta) pridal plyn,

1 (oprava). nejdrive to nejak poladili aby to po 200km zacalo kvakat pri prechodu na brzdeni motorem v otackach kolem 1900-2100.

2. (1. vymena - 40tkm) po 200km jsem rekl ze takhle teda ne a ze at to pekne vymeni, vymenili ho a ja najel nejakych 10tkm a ventil zase zacal "kvakat"

3. (2.vymena - 50tkm) tak jsem mesic pred koncem zaruky tento problem resil znovu, EGR ventil vymenili.

4. (3.vymena - 58tkm) po zime zacal znova kvakat, kvakal cim dal vice. Jdu na C prohlidku a hlasim ze jejich vymeneny EGR zase kvaka, technik neveri lec si to overi:-). Takze cekam promptni vymenu dilu (na ktery je snad bezna zaruka 24mesicu, a kdyz ne tak alespon zakonna zaruka na provedeni opravy), ale jsem vyveden z omylu ze to byla zarucni oprava a ze mam smulu ze je po zaruce. Volam gen. zastoupeni co to je za ... a tam sem se dohodl ze na dil je bezna zaruka a ze poslou interni dopis koncesionari aby dil vymenil zadarmo. Divali se na me kysele ze to tak nemysleli apod...ale proste to je zkouseli klasika u nas.

5. 64tkm - opet se zacina ozyvat ted uz hlasiteji pri pridani z nizkeho volnobehu :D, vymenu si poresim zadarmo, ale nechapu proc neresi pricinu, ale jen dusledek ...

proto se ptam jak je mozne ze mam v aute 3ti EGR ventil ktery je uz zase na nic, ma s tim nekdo nejaky zkusenosti ...

ps. opravdu je doma nerozbijim :-) a jezdim na doporucenou naftu od koncesionare, by me zajimalo jestli jim OMV za to plati :D

[upravil dne 18/6/07 ajsik]

[upravil dne 18/6/07 ajsik]

[upravil dne 29/6/07 ajsik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak to jsi měl kliku.. jelikož dle § 619, odstavec dvě se záruka nevztahuje na běžné opotřebení.. :) při prvním problému bych ho zaslepil a měl by si dávno pokoj.. :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

no tak to jsi měl kliku.. jelikož dle § 619, odstavec dvě se záruka nevztahuje na běžné opotřebení.. :) při prvním problému bych ho zaslepil a měl by si dávno pokoj.. :roll

jj ale bezne opotrebeni neni po 5000km nedovirajici EGR:-) kdyz uz tak ten dil ma vydrzet 2roky:super, je to bolest snad vsech 1.4HDi , 2.0HDi to nedela a peugeot o tom dobre vi.

spise nechapu proc odchazi jak na bezicim pasu ...

ps. jj ale u auta za skoro pul mega nebudu zaslepovat neco co tam patri :D

[upravil dne 19/6/07 ajsik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optám se, jaký je tam typ turba? EGR se snmímačem polohy (má vývod na elektryku)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

typ turba netusim :-) ale je hodne male :D, kecam ...

EGR ventil ma na prepazce mezi motorem a interierem takovy maly ventilek s molitanem a vedou do nej dva draty ...

jinak uz je asi opet KO, v pondeli jedu do peugeotu :D

PS. 6.4.2007 byl vymenen za novy kus a ujel jsem jen 4500km ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen volná myšlenka, po kud by jsi měl silnější verzi motoru s variabilním natáčením lopatek turba, tak při zablokování lopatek (stav kdy se motor neprožene čas od času a variabilní část se zanese a zatuhne, pak se už nepohybuje) bude docházet k méně optimálnímu plnění, tím míň i míň spalin na výstupu i na EGR ventylu. Pokud máš verzi EGR ventylu se snímáním polohy, pak by to neodpovídalo vypočteným hodnotám průtoku vzduchu. Mrknout jestli natáčení na turbu funguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prave ze mam klasiku 8V, 16V se davalo jen do nejakeho japonce a do C3jky, ma problem s Euro4 takze se musel prestat vyrabet a asi se jim nechtelo davat FAP na tak maly motor aby to neprodrazili...

no uvidime co zjisti v zitra a uvidime :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ventil vymenen v ramci zaruky, ale prisel jsem na jeden detail, ventil ma odvetravaci filtrik (takovy maly molitan) , aby z nech mohl pripadna zkondenzovana voda odteci ci se odparit. No a alespon podle me by takovy odvetravaci filtrik mel byt logicky co nejnize cele soustavy aby voda mohla odtect, jenze EGR ventil je z vyroby namontovan tak ze je filtrik nahore ... :roll , koukal jsem na tatovu 406 2.0HDi a ma dva EGR a oba jsou filtrikem dolu ...

takze pak samozrejme kdyz auto chladne a kondenzuje voda tak nema kde odtect a maximalne se odpari az se motor a motorovy prostor znova zahreje ... coz ale muze byt treba za 2 dny nez nekam s autem clovek jede ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

chtěl bych se zeptat jak ventil utohodle motoru zaslepit kod motoru mam 8HX a agr ventil je tento Objednací kód: PG 7.24809.06.0

chci se ho zbavit a zaslepit to ... katík už je pryč , zbývá tohle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.