Sign in to follow this  
Followers 0
jeffik1

Několik dotazů ohledně technické kontroly

19 posts in this topic

Před nedávnem jsem začal dávat do kupy svojí 205 a taky se připravovat na technickou, která už mi před týdnem propadla. Vím o několika závadách, které bych rozhodně měl řešit, ale nemám šanci opravit vše najednou.

1) výměna ložisek předních kol (v autě už je k nevydržení)

2) výměna levého ramena (špatný čep)

3) zadní náprava při projíždění přes nerovnosti "vrže", podle mě si říká o GO (ložiska, pouzdra, tlumiče)

4) zadní bubnové brzdy na to asi nejsou nejlíp

Dokázal by mi někdo poradit, co rozhodně opravit, abych udělal technickou? Já si myslím, že to rameno je třeba určitě vyměnit. To že ložiska "hučí" si asi na technickej nevšimnou. Největší strach mam ze zadní nápravy, auto se chová pořád stejně, ale když mě kvůli ní vyhodí, tak jsem docela v háji, protože nejsem schopnej dát dohromady během jednoho měsíce "tolik" peněz. Co si o tom myslíte, kotrolují zadní nápravu jen vizuálně nebo si všímají každýho detailu?

Poslední dotaz se týka emisí: auto jsem koupil před rokem a půl s tím že je to 1.1, jak papírově, tak ve skutečnosti. Ale až po nějaké době jsem podle karburátoru a hlavy poznal, že je v tom 1.4. Poznají to na emisích?

Na technickou jdu s autem poprvé, proto se tolik ptám. Leckdo mi radí, ať si radši udělám "technickou bez auta", ale do toho se mi zrovna moc nechce :myslim

img0078ox2.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ložiska nemají jak zkontrolovat, pokud v nich není vůle. S volným čepem v rameni tě naopak vyhodí (resp. dostaneš to do B, čili TK na měsíc a pak opakovaná). Zadní náprava se na třesadlech nekontroluje, takže vrzání či vůle je tam šumák, naopak za špatný účinek brzd (ať již celkový účinek, souměrnost či ručku) dostaneš C - nezpůsobilé provozu. Rozdíl 1,1 - 1,4, pokud sedí štítky, nemusí poznat, pokud vyloženě ty motory neznají a nebudou mít chuť se v tom šťourat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ložiska nemají jak zkontrolovat, pokud v nich není vůle. S volným čepem v rameni tě naopak vyhodí (resp. dostaneš to do B, čili TK na měsíc a pak opakovaná). Zadní náprava se na třesadlech nekontroluje, takže vrzání či vůle je tam šumák, naopak za špatný účinek brzd (ať již celkový účinek, souměrnost či ručku) dostaneš C - nezpůsobilé provozu. Rozdíl 1,1 - 1,4, pokud sedí štítky, nemusí poznat, pokud vyloženě ty motory neznají a nebudou mít chuť se v tom šťourat.

Dík moc, to jsem chtěl vědět. Ty motory jsou prakticky k nerozeznání, štítky sedí. Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc-sundal jsem závěsný zařízení (kouli), protože potřebuje obrousit a přestříkat. Musim jí tam při technický mít? V techničáku jí samozřejmě zapsanou mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl bys jí tam mít, některej technik nad tím mávne rukou, ale jinej tě klidně vyrazí (resp., opět B a za měsíc opakovaná).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Využiju tohle vlákno k dalšímu z mých super lama dotazů - příští měsíc musím na technickou s quatrem a někde jsem zaslechl, že je třeba si se 4x4 dát pozor na nějaké roztáčení kol na válcích či co. Tzn. že se nemůže kontrola dělat po nápravách, ale musí se roztáčet všechna 4 kola. Rovnou řikám, že jsem nikdy na technické nebyl a vůbec nevím co se tam dělá atd. takže vše výše napsané může být taky pěkný blábol......:roll:roll:roll

PS - v nejhorším se alespoň někdo třeba zasměje :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Měl bys jí tam mít, některej technik nad tím mávne rukou, ale jinej tě klidně vyrazí (resp., opět B a za měsíc opakovaná).

No, mně se to stává pravidelně, nejen že kontrolujou, jestli máš kouli, ale taky běhají s měřáky a kontrolují správné zapojení, už se mi to stalo v poslední době dvakrát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu kouli by jsi tam mel mit,kdyz je v tp.

to Bohouš: oni zkousej brzdy a to se dela kazda naprava zvlast :) hlavne na 4x4 vypnout uzaverku mezinapravovyho diferaku,to ty ale asi nemas, jinak to vyrazi vpred z valcu :D to pak maj radost :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

p406b - uzávěrku Mi16x4 nemá, ale je to stálá čtyřkolka, takže když se točí přední kola, tak se musí točit i zadní, ne ???? :myslim

No každopádně si myslím, že na technické snad vědí co dělají :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi to vyřeší tak, že jednu nápravu budeš mít na těch válcích a druhou ti podloží špalkama.:P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jeffik1

Před nedávnem jsem začal dávat do kupy svojí 205 a taky se připravovat na technickou, která už mi před týdnem propadla. Vím o několika závadách, které bych rozhodně měl řešit, ale nemám šanci opravit vše najednou.

1) výměna ložisek předních kol (v autě už je k nevydržení)

2) výměna levého ramena (špatný čep)

3) zadní náprava při projíždění přes nerovnosti "vrže", podle mě si říká o GO (ložiska, pouzdra, tlumiče)

4) zadní bubnové brzdy na to asi nejsou nejlíp

Dokázal by mi někdo poradit, co rozhodně opravit, abych udělal technickou? Já si myslím, že to rameno je třeba určitě vyměnit. To že ložiska "hučí" si asi na technickej nevšimnou. Největší strach mam ze zadní nápravy, auto se chová pořád stejně, ale když mě kvůli ní vyhodí, tak jsem docela v háji, protože nejsem schopnej dát dohromady během jednoho měsíce "tolik" peněz. Co si o tom myslíte, kotrolují zadní nápravu jen vizuálně nebo si všímají každýho detailu?

Poslední dotaz se týka emisí: auto jsem koupil před rokem a půl s tím že je to 1.1, jak papírově, tak ve skutečnosti. Ale až po nějaké době jsem podle karburátoru a hlavy poznal, že je v tom 1.4. Poznají to na emisích?

Na technickou jdu s autem poprvé, proto se tolik ptám. Leckdo mi radí, ať si radši udělám "technickou bez auta", ale do toho se mi zrovna moc nechce :myslim

img0078ox2.th.jpg

Nekdy se musis rozmyslet co te vyjde lepe z hlediska casu, penez a nervů. Jestli treba to, ze pojedes na STK a nedaji ti to, pak budes slozite litat shanet a opravovat... a nebo si rovnou priplatis, a udelas to "na jistotu". Ja vidim výhodnejsi ten druhy zpusob, obzvlast kdyz uz ted vis, ze by ti mohli s necim delat problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mitja_

Nekdy se musis rozmyslet co te vyjde lepe z hlediska casu, penez a nervů. Jestli treba to, ze pojedes na STK a nedaji ti to, pak budes slozite litat shanet a opravovat... a nebo si rovnou priplatis, a udelas to "na jistotu". Ja vidim výhodnejsi ten druhy zpusob, obzvlast kdyz uz ted vis, ze by ti mohli s necim delat problemy.

Já to tak zezačátku zvažoval, ale na druhou stranu za toho litra navíc za uplacenou technickou můžu zase kus auta opravit, stejně by na to časem došlo. A hlavně nemám nikoho známýho, kdo by mi to zařídil. Dneska jsem koupil rameno a silentbloky do druhýho ramena. Příště ještě koupím ložiska do předních kol a přední nápravu mám v naprostym pořádku. Závěs. zař. dám rychle do kupy, provedu něco se zadníma brzdama a myslím že s trochou štěstí bude technická celkem bez problémů. A hlavně budu jezdit s pocitem, že nebudu muset na auto zase nějakej čas ani šáhnout :mrk (pokud neuvažuju tu zadní nápravu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli ta náprava jenom vrže, tak do ná navrtej maznice a promaž ji. Dělat na tom repasi už nemá cenu, vzhledem k hodnotě toho auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to řeším jednoduše vezmu auto ať je na tom jak chce zajedu tam a pak se uvidí:super.

Co najdou to opravím a nemá cenu laborovat nad tím co nenajdou a za 75,-kč za opakovanou STK mi to připadá jako zbytečné stresování dopředu tak hodně štěstí:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jestli ta náprava jenom vrže, tak do ná navrtej maznice a promaž ji. Dělat na tom repasi už nemá cenu, vzhledem k hodnotě toho auta...

No právě-"nemá cenu vzhledem k hodnotě auta", ale na druhou stranu koupím za cenu opravy jiný a budu s ním mít jiný problémy, takže to není ideální řešení (pro rejpaly-nic lepšího si dovolit nemůžu a ani nemám potřebu). Nad těma maznicema jsem uvažoval, ale všimnul jsem si, že na jedný straně je to uchycení kola z nápravy trošku povylezlý, takže to nebude zas až tak v pořádku. Nicméně, zkusím to před technickou nějak zamaskovat a jakmile budu mít prostředky, nápravu opravím nebo seženu jinou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš v dupce geometrii, to je zas tak nezajímá (znám lidi, co prošly s kolama lehce do písmene A - a to nejen měřením, ale i opticky, a na různých místech). Za čep mě osobně třeba ale nepustil ... byla nutná výměna a rovnou mi to nakázal i s předníma kotoučema (kde jsem měl přísajám asi o 0,15 mm méně než norma a nepociťoval jsem nikdy, že by to brzdilo špatně ... ba naopak). => Pokud máš dojem, že je něco se zadníma bubnama ... je docela dost možné, že mu to bude vadit ještě více ... ale záleží na člověku, kdyžtak tam přijdeš a máš dalších 30(60) dní na to si to dodělat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Quiddo1

já to řeším jednoduše vezmu auto ať je na tom jak chce zajedu tam a pak se uvidí:super.

Co najdou to opravím a nemá cenu laborovat nad tím co nenajdou a za 75,-kč za opakovanou STK mi to připadá jako

zbytečné stresování dopředu tak hodně štěstí:super

Zhruba tak nějak bych to řešil i já...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc-má být v techničáku zapsané střešní okno? Chci přehodit papíry na stejný auto, které se liší pouze velkým střešním oknem. A pokud v techničáku být musí, je možnost jej nějak dozapsat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemusí, kdysi se jeden čas zapisovalo, teď už dávno ne, takže v tom žádná jednotnost není.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohouš

p406b - uzávěrku Mi16x4 nemá, ale je to stálá čtyřkolka, takže když se točí přední kola, tak se musí točit i zadní, ne ???? :myslim

No každopádně si myslím, že na technické snad vědí co dělají :roll

Na válcích se zkouší akorát účinnost brz a to tak, že se roztočí válce vlastním pohonem a kola je brzdí. To vše při zařazeném neutrálu. Žádné zkoušky, kdy se na válcích používá motorická síla vozu se nekonná.

Edit: jo tobě jde o to, abys i na neutrál nevyjel z válců při stálém pohonu všech čtyř kol. Tak to netuším. Sorry za zmatečnou odpověď.

[upravil dne 20.7.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.