Sign in to follow this  
Followers 0
Mef

Sahary fungující na bázi náhodného výbuchu (závada nalezena)

24 posts in this topic

Zdar už delší dobu se potýkám s problémem sahar na Mi16. Z prvu nechodily vůbec (relátka KO) teď když už jsem vyčistil všechny kontakty vzměnil relátky, tak se mi po zapnutí klíčku do jízdní polohy rozcvakaj všechny relátka (3) vpředu pod maskou + jedno u ŘJ a sahary se začnou roztáčet jak chtěji. chvilku na 1 stupeň chvilku na 2 a nebo se ty vrtuje v točení střídaj. Nevíte někdo co by mohlo bejt v čudu? Nemá tahle mrcha náhodou taky nějako samostatnou krabičku na řízení sahar? Jinak auto má klimu a motor XU10J4Z.

[upravil dne 25.6.07 Mefisto86]

Share this post


Link to post
Share on other sites

neco podobneho delalo kamosovi mondeo, byl tam spatnej snimac teploty chladice a rezave ukostreni, cidlo vymeneno, ukostreno na zdravou cast a vse beha jak ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to čidlo je pro mě taková malá záhada. Já ho totiž nemůžu najít:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam už ho hledám buhví jak dlouho a furt nic. No zkusim to ještě jednou.:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

nevím jak relátka ale 2 by měla spínat a 1 přepínat:myslim

To máš tušim pravdu, ale spíš by mě zajímal PROČ se to furt zapíná.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

a dal jsi tam ty relátka jak byla třeba je jedno blbě?? chtělo by to schéma a podle kabelů by se dalo zjistit,ale já knížku už dal pryč sice schéma se dá najíti na netu,Pak už jedině cesta jak Neonek s počítačem,ale dalo by se to nějak vyřešit.2 relátka která spínají jeden a druhý ventilátor a přepínecí,které přepíná rychlost větráku.Nevím jak se vyznáš v elektrice.

Obráceně jsem je určitě nedal. Kontroloval jsem to snad 3x a lítal okolo toho s měřákem o 106. Knížku na pergla sice mám, ale je to jen na starý model. V elektrice se vyznám celkem dobře, 4 roky jsem ji studoval a nějakej čásek jsem brigádničil v autoservisu. Ale tohle je pro mě fakt záhada. Asi vyškubu celej ten slavnej svazek a udělám novej.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do patice sedly správně. Ale asi se na to ještě podívám.

Teď mě ještě napadlo, kdybych je tam ale dal špatně, tak to buď nesepne vůbec a nebo to bude stále cvakat, jenže ono čas od času cvakání ustane a sahary se točí normálně, nebo netočí záleží na tom jak zůstanou seplý/rozeplý.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

Tak budu muset asi někde splašit originály.:(

To asi jo, jen to bude docela pálka :( Určitě tam máš klimu, že? U klimy je ještě "Bitron", nevim sice, jak by měl přesně vypadat, ale vim, že řídí chod sahar při zapnutý klimě:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dundee: Klimu to má, ale beru ji zatim jen jako přítěž protože stejně nefunguje. Nevíš náhodou kde bych onen "Bitron" měl hledat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

Dundee: Klimu to má, ale beru ji zatim jen jako přítěž protože stejně nefunguje. Nevíš náhodou kde bych onen "Bitron" měl hledat?

Ten Bitron by měl být snad někde u těch relátek (zkus hledání, někde o něm psal Voštík ;)) nebo v motorovym prostoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dneska jsem se zas po dlohý době dostal k auto a vyndal ten bitron. Vypadá to, že je to opravdu zdroz všech problémů, protože konektor byl zančně zoxidovaný a po "vpáchání se" do černé krabičky se mi naskyt tento pohled:(

post-0-14109595879026_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus ho vyčistit a vrazit zpátky, protože novej originál stojí 4666,- bez daně a pochybuju, že ho někdo bude dělat v druhovýrobě...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Zkus ho vyčistit a vrazit zpátky, protože novej originál stojí 4666,- bez daně a pochybuju, že ho někdo bude dělat v druhovýrobě...

Zejtra ho beru do práce vyčistit a propácet horkovzduchem:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

Původně zaslal: Dundee

Zkus ho vyčistit a vrazit zpátky, protože novej originál stojí 4666,- bez daně a pochybuju, že ho někdo bude dělat v druhovýrobě...

Zejtra ho beru do práce vyčistit a propácet horkovzduchem:super

Kdyby ti to nejelo, tak dej vedět ... jeden bych měl ....

Jenom zjisti jaké to má číslování ! Já to mám z 605ky.

Cenu vymyslíme :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TiborTeam

Kdyby ti to nejelo, tak dej vedět ... jeden bych měl ....

Jenom zjisti jaké to má číslování ! Já to mám z 605ky.

Cenu vymyslíme :super

Asi mi ta černá ludra taky odešla... kdyby se neprodal, zjistím číslo toho mojeho a asi bych ho vzal...

U mně se to zatím projevuje sporadicky... A to tak, že i když je motor studeny, jsou puštěné sahary (klima je off), no a po zahřátí se sahary spustí na max a hučí to jako kráva :( zkoušel jsem prostřiknout kontakty, ale nic... uvidím... zatím se to projevilo 2x Pokud to ještě zazlobí, musím to vyměnit, ale 5k bez daně za to dávat je nesmysl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@re: Zkontroluj si ještě jestli nemáš napálený kontakty na relátkách. Ony potom rády zůstávaj sepnutý nebo mívaj velkej přechodovej odpor.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

@re: Zkontroluj si ještě jestli nemáš napálený kontakty na relátkách. Ony potom rády zůstávaj sepnutý nebo mívaj velkej přechodovej odpor.:super

relátka jsou OK... spínají všechny jak mají...

zkusím je proměřit, ale většinou vše funguje jak ma (po zapnuti klimy se spusti sahary), po vypnuti se vypnou a zapnou jen pri urc.teplote...) zkusím je změřit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.