Kleiman

Zapojení otáčkoměru u P205 r.v 94

19 posts in this topic

Zdar chlapi,

potřeboval bych od vás helpnout. Vím že se to tu řešilo už mockrát, ale zatim mi žádný z příspěvků nepomohl. Mám Peugeota 1,1i HDZ vyrobenej 11/1994 dovoz z Německa, sehnal jsem si budíky z gti (kůli otáčkoměru), ale nejde mi rozchodit. Rozdělal sem budíky a zjistil že do otáčkoměru z konektoru vedou 3 kabely, v pořadí od prázdného pinu žlutej, modrej, červenej předpokládám tedy že první je signál, kostra, tvrdej plus z baterky.

Našel jsem čidlo nad setrvačníkem(mám ho zapojený a vede do ŘJ) a proměřil jsou tam 3 vodiče, mezi 1 a 2 a mezi 1 a 3 je střídavý napětí při volnoběhu cca 8-10V nebo ještě mezi 1 a kostrou.

Při zapojení 1 jako signálu(ke žlutýmu) a červenej jako plus a modrej jako mínus to nefungovalo. pak sem ještě zkoušel červenej na 1 a modrej na mínus to to najednou trochu fungovalo, ale nešlo to dostat přes 2000 otáček a přitom motor byl aspon na 5000. takže nevím. :myslim

Pokud bude někdo schopen poradit,tak budu rád díky:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak chlapi, to mi neříkejte že nikdo nemá radu, nebo vás toto téma už tolik omrzelo..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u benzínu stačí natáhnout drát od cívky a žádný čidlo nepotřebuješ. je to tušim 112 a je modrej. jo a to plus bych tam teda rači dal klíčkový a ne tvrdý z baterky

To já když sem to předělával na tuhle přístrojovku tak sem ještě nevěděl o tědlech stránkách a s multimetrem a kreslení schémat zapojení sem strávil asi 3 dny a samotný zapojení asi 4 hodiny:D

[upravil dne 19.6.2007 vinorak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

omlouvam se že se budu ptát tak hloupě,ale kde mam tu cívku hledat,já myslel že když mam řj tak cívka není:myslim tak ted si připadám trochu hloupě....

jo a zkoušel si rozchodit teploměr? na starý palubce mam jen indikaci přehřátí

s tim zapojenim přes klíček to je jasná věc,to bylo jen zkušebně

[upravil dne 19.6.2007 Kleiman]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak teploměr zapojíš na čidlo co je zašroubovaný u termostatu. je to snad jediný který je kolmo nahoru. jo a myslym že oba dráty jak teplota tak otáčky jsou vyvedený do interiéru a končej pod plastem dole jak se otvírá kapota. cívku to má, a je hned vedle výka ventilů po pravý straně. jde z ní tlustej kabel do rozdělovače Nebo už máš ten novej modul co z něj dou rovnou 4 kabely k svíčkám. ale k oboum variantám vede konektor a tam je ten 112

[upravil dne 20.6.2007 vinorak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten novej do kterýho je jen slabyej asi 4 žilovej kabel od řj a kabely do svíček. u toho měření teploty mam obavu abych tam neměl jen bimetalový čidlo který jen spína když je přetopeneja a ne že plynule mění napětí

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teplotní čidlo tam určitě bude. stačí změřit jestli klesá jeho odpor zahřátím:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na ten otáčkoměr mam teda hledat kabel pod čalouněním u té páčky na otevření kapoty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo je dost pravděpodobný že tam vede ale protikus ve svorkovnici nebude. přece by nedělaly víc kabeláží když stačí kompletní a pak na ní zapojej jenom půlku. já to ale předtim neviděl takže ten drát mám taženej znova. až pak sem to náhodou objevil.:papa

jo a neni to pod čalouněnim ale stačí sundal ten plast nalevo na boku jak je na něm přidělaná to táhlo

[upravil dne 23.6.2007 vinorak]

[upravil dne 23.6.2007 vinorak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dneska na to mrknu a uvidim co najdu. jo a náhodou ten kablik se nedá vytáhnout přímo ze svorvovnice ŘJ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak,kablik jsem nenalezl.:( budu tto muset prozkoumat asi celé znova a navíc co sem si sehnal budíky z P205 1,4 ŘJ, klasickej otáčivej rozdělovač.(s otáčkoměrem) tak konektor otáčkoměru má 4 kontakty tak teda ¨nevím,co s tim provedu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo otáčkoměr má sice 4 kontakty ale sou tam zapojený jenom tři dráty. taky sem se poprvé zděsil ale jeden krajní není zapojenej do toho otáčkoměru:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli to ozchodim bude to zázrak......ale kontrolky mi už po přeházení kabelů fungují

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam mám nové postřehy, rozdělal jsem to auto(P205 1.4) a zjistil že sou tedy do otáčkoměru na tom konektoru skutečně zapojený 3 kabely, prostřední kostra, ten jeden byl utrhlej takže zatím nevím, ale modrý kabílek číslo 112 chová zvláštně ,při vypnutém klíčku je tam nula,ale při otočeném na druhou polohu z něj leze napětí bäterky,což asi signál nebudde.....chtěl jsem to ještě přeměřit po nastartování ale bohužel zatím nemohu,startér netočí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už jsem to vyřešil:D a všechno funguje. vedle pojistkovky vlevo,po sundání toho plastu s kastlíkem jsou upevněný 3 konektory,na hnědym je svorka č.1 a na ní je přivedenej modrej kabel ale nikam dál nevede a ani neni značenej,tak jsem ho proměřil a choval se stejně jako v tý rozebraný 205.byl to ten signálovej. Jo a s teploměrem to bylo poddobný akorát bílí konektor a svorka č.5.

takže díky moc za tipy kde hledat:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sem teda rád že si to nakonec vyřešil.

v tom autě je připravenejch spoustu věcí jen je dohledat.:papa dost mi v tom pomáhaj elektrický schémata

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty mi bohužel chybí.to jsou ty co se daj stáhnout tady na klubovejch stránkách?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.