větr Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Ahoj, potkalo mně to, čeho jsem se obával. Mám problémy s hlavou na 405 1.9 td. Přesto, že jsem to nikdy nedělal rozhodl jsem se, že sám sundám hlavu, abych zjistil, jestli je prasklá, nebo jestli je v háji těsnění. Po těžkém boji jsem ji sundal a teď nevím, co si počít. Těsnění vypadá být v pořádku. Ale na hlavě je několik věcí, o kterých nevím, jestli jsou normální. Za prvé na okrajích chlad. kanálků jsou vykotlané podivné díry, některé dost velké. Za druhé- v okolí těch otvorů, kudy se vstřikuje nafta jsou drobné trhlinky. No a na finále na jednom z váců přímo ve spalovacím prostoru mezi ventily- trošku nahoře je asi 1 cm dlouhá trhlinka.Vím, že bych to spíš měl odvézt k odborníkům, ale zajímalo by mně, na co se mám připravit. Dík za každou radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 16. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. červen 2007 samozřejmě pořád mluvím o hlavě při pohledu zespod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 16. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. červen 2007 fotku bych rád poslal, ale nějaká kur..... mi ukradla mobil, zajdu si půjčit foták a zitra fotky budou. Ještě bych rád dodal, že těsnění bylo měněno před půl rokem a hlava prý (haha) byla broušená. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Taky bych se do toho nepouštěl. To už chce zkušenosti, každodenní praxi, a taky měření těsnosti hlavy se dělá na speciálním zařízení. I zkušený mechanik, servis, když sundá hlavu, tak ji posílá ke specialistovi na test a případnou opravu. Takže rada zní: zjisti, kdo je v okolí na hlavy a jeď k němu. [upravil dne 16.6.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 16. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Já vím, že je to pro odborníky, jen jsem si (asi naivně) myslel, že aspoň určím diagnózu.No až pujdu k odborníkům, tak mi alespoň řekněte na co se mám finančně připravit v případě, že ta hlava se skutečně bude muset vařit (pokud to pujde) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Quiddo1 Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Nevím sice z jakého důvodu jsi tu hlavu sundával,ale když to vezmu podle sebe co jsem měl BMW 524TD tak mi mizela voda a to ze začátku pomalu a pak se to stupňovalo,na volnoběb se většinou nic v expanzce nedělo po dolití voda navitíkala ,ale při větší zátěži na plný plyn to začalo vybublávat až to vyházelo většinu vody a začalo se to přehřívat to beru na vzdálenost tak 10-50km na popojíždění po praze v zácpě to bylo celkem vpoho a stačilo dolít tak jednou za 14dnů. Při demontáži to vypadalo jako když jsou v hlvě praskliny(okolo ventilů) Bylo to na dvou válcích. Přišel jsem k tomu celkem jednoduše byl jssem na servisu s klimou a sundávali chladič a asi blbě dotáhli sponky a mladá druhý den jela z Prahy do Brna a na 100km ji bylo divný že smrdí olej tak zastavila u aralky nechala to vychladnout nasadila hadici dotáhla sponky nalila vodu,ale od tý doby to začalo zlobit. Tak jsem sehnal přes inzerát nějakého pána z ostravy který vyvařuje popraskané hlavy a stálo to zhruba 14000,- naštěstí i tu hlavu měl tak to bylo výměnou a přivezl mi ji až do prahy trochu jsem tomu nevěřil ale najezdil jsem na ni 150000km a byla vpohodě ani těsnění jsem neměnil dal jsem tam staré. Není v tom nic extra jen se toho nebát a pustit se to toho:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 16. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. červen 2007 jak to myslíš? Jestli se ptáš proč jsem to dělal sám, tak proto, že jsem správný český kutil. (znáš večerníček PAT a MAT) A jestli se ptáš proč hlava dolů - tak proto, že se to začalo bez důvodu přehřívat, pak už to nešlo nastartovat a když, tak to z chladiče kouřilo víc, než z výfuku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Hm, správný český kutil. Tak asi nejrozumnější věc, co teď můžeš udělat, je rozprodat to na díly, pokud si z toho někdo něco vůbec vezme. Jinak zavaření hlavy plus přebroušení plus výměna vírových komůrek může stát od 4tis výš (horní výše neomezena, resp. omezena cenou nové, což je cca 20 ), a když si to budeš skládat sám jako správný kutil, je docela slušná pravděpodobnost, že to záhy budeš dělat znovu. Nicméně hodně štěstí, co můžeš udělat teď je leda z ní vyndat vačku, ventily, a odnést jí na tlakovou zkoušku (vstřiky a žhavky jsi doufám vyndal před demontáží hlavy?! ), doma na ní nic nepoznáš. Tam ti řeknou co s tím dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Problém je, že 120 je trivka, co se snadno poskládá na ulici před barákem prakticky bez nářadí, a odpustí i neskutečné chyby, kdežto diesel, a hlavně TD je na provedení oprav značně háklivý, a když se mu něco byť jen trochu nelíbí, tak se to může dělat znovu. Výše zmíněná něčí zkušenost, že to splácal doma se starým těsněním a jezdilo to ještě 150tis km je výjímka a nedoporučuji si z toho brát ani trochu příklad - protože na tento jeden úspěšný případ jich znám desítky naprosto opačných, kdy si pak kutilové chodili pro jiné celé motory, ačkoliv to před jejich zásahem bylo ještě opravitelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Panyka není na místě, klid a hlavu ve stínu z toho vedra kolem. Vem ji na dílnu, chlapi co mají zkušenosti ti řeknou a poměří - o kolik by se musela srovnat, jestli je prasklina tragická, dá se vařit, ale pokud směřuje do vody tak se nikdy nevaří, nemá to v čase výdrž a rovnou sháněj novou hlavu (počítej kolem 8 tis). Těsnění a zase to poskládat zpátky. Stačí si pár věcí nastudovat a dodržet. Za stavu kdy v servisech dělají borci co jsou vyučeni kuchařem a dělají auta a docela solidně ... tak proč by jsi to neměl taky zvládnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radio Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Zdarec-samozřejmě že ta hlava potřebuje GO - a tu montáž taky nech na člověku který už něco takového dělal, není to jenom tak jako při demontáži. Zdenek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 16. červen 2007 Sdílet Odesláno 16. červen 2007 Ad "správný český kutil" a) Kamarádův otec si v 70. letech půjčil v půjčovně vysavač (ano, i to někteří neměli doma) a když manželka luxovala, nelíbilo se mu, že vzadu cosi divně jiskří. I našel šroubovák a vysavač rozložil na prvočinitele . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . a po třech dnech ho nasypal do krabice a odnesl do půjčovny vrátit (samozřejmě při vrácení musel přihodit i pár bankovek a sklidil i několik velice jedovatých slov - ani se nestihl pochlubit, že je JUDr.) b) kamarád po vyučení nastoupil jako opravář autorádií u Kovoslužby a opravdu zbožňoval, když tam přijel strejc, že si před časem zapojil tohle autorádio a teď mu nefachá pravej reprák - a když kámoš rádio vysunul z kaslíku, uviděl mohutnej chuchvalec hnědýho drátu, kterým to všechno bylo nějak záhadně pospojovaný. Tehdy se dělalo na normohodiny, tzn. že zákazník zaplatil svých jistých 150 Kč, ale kámoš na tu práci měl normu cca 45 minut - a když to dělal půl dne, byl to jeho problém a protože nestihl ostatní zakázky, ještě měl problémy s vedením Myslím si, že doba kutilství je už dávno za náma a že na opravy auta by měly fungovat servisy. To, že v nich auta opravují kuchaři je malér a takovej servis by měl brzo o své zákazníky přijít (přinejhorším ale přece funguje nějaká záruka a možnost reklamace). Když Ti díky Tvé neprofesionální opravě na autě odejde součástka v řádu tisíců korun, budeš z toho nešťastnej a budeš si rvát vlasy vzteky - ale jak už psáno výše, doba Žigulů a škodovek, které se daly opravovat na koleně už je pryč a čím novější auto, tím složitější zázemí požaduje - a bohužel tím víc i roste cena za jeho provoz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Quiddo1 Odesláno 17. červen 2007 Sdílet Odesláno 17. červen 2007 JJ dají se vyvádět různý psí kusy ,ale musí to zase být s rozumem a ty rádoby kutily někdy nesnáším zbastlej co se dá a pak to chtěj dát do původního stavu a když si za to řeknu tomu přiměřenou cenu tak se jim zdá o čertech a že sem prí drahej jenže si neuvědomujou že kdyby se na to hned vypr. a přijely tak by to byla oprava na chvilku a skoro zadarmo jenže si nedaj říct a příště opět přijdou s prosíkem a zase je to zbastlený až hrůza. Trochu zkušeností už mám tak vím co říkám ale ostatním bych to nedoporučoval. BMW servis 3 roky motory Mercedes serv. 1,5 r Citroen serv. 1,5 měsíce neplatily nebo spíš platily jako bych vylezl z učňáku. Nakonec jsem toho nechal a dělám jen pro známý,ale sví si radši nechám servisovat kovářova kobyla chodí bosa:roll Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 17. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2007 Dík za příspěvky, zatím jsem nic nezničil, hlavu nechám zkontrolovat a případně opravit, ale nevím jestli si ji sám (podle návodu) nezkusím zase namontovat, přece jen mo to nepřipadá nijak složité.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. červen 2007 Sdílet Odesláno 17. červen 2007 Není to složité, jen je třeba vědět, co děláš, plus mít odpovídající vybavení (momenťák). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
větr Odesláno 17. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2007 Jasně, momentový klíč si půjčím. Je to jedna z věcí, kterou (kromě mnoha jiných) nemám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.