Sektor

Zadní náprava ;-( P 405

24 posts in this topic

Když na to nemáš, nebo to za to nechceš dát, tak si prostě sežeň nápravu z vraku. Dělat jednu stranu nebo dělat obě už není tak velký rozdíl, takže za polovičku ceny celé ti to udělá jen blázen.

Jinak máš dost značně pokřivené vnímání o "serióznosti" - naopak seriózní servis udělá rozpočet na horší a skutečně reálnou variantu (která to stejně je, když už je kolo takto křivé), a nebude naopak balamutit hláškami typu "no tak my se nějak na to podíváme" s evidentně nesmyslně nízkou cenou, aby se zákazních chytil, a když je už to rozebrané, tak suše sdělí "no tak máte smůlu, ale ono je to rozesr... moc, tak to bude bohužel stát víc" (a leckdy v tu chvíli podstatně víc než by stálo v onom skutečně seriózním servisu, na který tak hloupě nadáváš).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak piše oddie je lepši dělat obě strany na jednou .

problem je v těch ložiskach (jehličkove),stači to vyměnit pokud už neni chyceny ten trn.dalši problem je v napruženi te torzky to asi sam neudělaš .mi to dělal znamy kompletni repas zo 8000kč před 4mi lety a je to pořad ok, s tim že mi tam dal i maznice(dekalamitka).pokud vyměniš ty ložiska jenom ,tak ta cena bude určitě nižši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to měl taky u 405 x4 sehnal sem si komplet celé obě ramena za 2000kč a v Peugeoťáckym servisu mi to vyměnili.dali new ložiska+práce a nechal sem tam cca 9 tis.když sundali ty ramena tak byly pěkně na kaši.a ty co sem si přivezl z vrakáče byly v super stavu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neplakej a uvažuj, když se 10 000 rozpočítá do zhruba 200 000 km, tak je to pakatel. Na ty kilometry to dělá rozdíl spotřeby snad 0,2 L/100km. Jinými slovy, kdyby auto žralo o 0,2 l/100km víc, tak bys to ani nepoznal, a peníze by byly v čudu taky. Jezdi trochu lehčí nohou.

Prostě přišel čas, a tak jako pravidelně měníš motorový olej, teď je potřeba investovat i do nápravy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těžká rada, jak se má student dostat k 10 t. Kč, brigáda?

Ale toto je fakt taková jednorázovka, prostě udělat nápravu a nedrbat to potroše. Na ten vrakáč bych nesázel, viz moje zkušenosti zde:http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/20047-xmb/

Někde vyprosit - vypůjčit v rodině.

405 je perfektní auto, jestli máš poslední ročník, tak zatni zuby, neprodávej ho (prodejní cena je moc malá, proděláš) a jezdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K té zadní nápravě a opravě jedné strany: problém je, že u 405 je čep nalisován v nápravnici. A když je kolo do A, už pravděpodobně bude čep zničený. Tudíž je třeba jej vylisovat, a nalisovat místo něj nový. Takže dělat jen jednu stranu znamená ušetřit jeden čep (možná), ale práce se neušetří vůbec žádná - stejně se musí sundat ramena z obou stran, a tím pádem koupit i nová ložiska na obě strany (šance, že by na té dobré straně přežily sice je, ale malá). A když už se to rozebere i na té zdánlivě dobré straně, a ukáže se jako také v pr..., tak uděláš co?

Pro ilustraci, jedna nápravnice vyhozená do sběru, jedna strana byla dobrá, na jedné bylo Áčko a vůle. Takhle vypadala ta dobrá strana:

post-0-14109595854142_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou dost staré, už tu kdysi i byly, ale pak se nějak omezoval počet fotek v profilu, tak jsem všechno vyházel - přímo do příspěvku to tehdy házet nešlo. Mám takhle nafocené i jiné klenoty - upálený píst 1,9TDI, vnitřek zadřené vývěvy, hlavu z D, kde se odlomil kus talířku ventilu a zasekával se do hlavy, a řadu dalších :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, tak já na to někde udělám témátko, asi v Pokecu? Akorát ty fotky musím upravit, mám jen zdrojové z foťáku, ty jsou moc velké.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To asi nenafotíš, to na fotce už je náprava rozebraná.

Starší náprava bude stát tak 3tis, možná že i míň, záleží na prodejci. Je třeba zkusit pajcrem, jestli nemá rameno vůli do strany - jestli jo, tak je na ho... Pokud nemá, tak zkusit po ramenu poskákat, jestli péruje a nezadírá se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mal som predtým 405 bolo veľmi dobré autíčko tiež som robil zadnú nápravu,(najprv jednu a potom po čase druhú stranu) odporúčam ak chceš chodiť aj ďalej tak z vrakáča kúpiť nápravu, a vymeniť na nej obidve ihličkové ložiská a budeš mať istotu že je to nové, a trošku aj napruž tie torzné tyče a budeš mať pokoj

:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už to bylo psáno - na to, abys vyrazil ten špatný čep z jedné strany, stejně musíš sundat strany obě. Takže minimálně ložiska dán nová na obě strany, to už jsou dva litry. Plus ten jeden čep, ten ti možná nějaký soustružník vytočí za tři stovky, ale taky klidně může stát litr. Nicméně to nejhorší pořád ještě čeká - ten čep nalisovaný do nápravnice dostat ven, a místo něj dát ten nový. Ono se to dá udělat i na autě - když se ten konec nápravnice pořádně ohřeje autogenem, tak ten čep jde vyrazit. Ale je to neskutečná rasovina, trvá to dlouho, musí se to dělat na zvedáku, vyplácá se hodně plynu - takže to za hubičku nebude. K tomu pořád hrozí riziko, že bude načatý i ten druhý čep, ačkoliv to zvenku vypadá dobře, a ještě více hrozí, že bude zničený vnitřek ramene (vymletá ta díra pro ložisko do oválu - to se musí opravit) - to znamená buď dát rameno jiné, a nebo opravit to poškozené (vyvařit a přestružit, nebo převrtat na větší průměr, vysoustružit vložku a zalisovat jí tam). Suma sumárum je to sice jen jedna strana, ale náročnost není poloviční, spíš tříčtvrtinová. Takže pokud se sežene slušná náprava za 3,5... K té poslední větě - pokud bys sehnal nápravu z auta, co má najeto jen 200, nekoukal bych na to, jak je stará... takže v tomto ohledu si nerozumíme ani trochu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.