Sign in to follow this  
Followers 0
Dave405

Jaký motor pro P406?

28 posts in this topic

Jelikož přemýšlím o změně auta, projel jsem se v několika P406 a k mému údivu jsem nenašel vhodnou motorizaci. HDI 66kw nejelo vůbec, nebo jelo, ale ne tak, jak bych si představoval, HDI 80kw už jelo lépe, ale taky žádný zázrak a byl jsem upozorněn mechanikem na větší závadnost tohoto motoru + FAP filtr. Poté jsem vyzkoušel 1.8 16V 81kw a byl jsem překvapen, že ani tento motor si nebyl schopen poradit s autem. Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. nevím přesně o kolik je P406 těžší, ale asi to bude znát. Nicméně už jsem byl skoro rozhodnutý pro tu 1.8 16V a trochu me to zklamato, když funkční otáčky začínaly od 3000ot/min...v te SRI už to krásně tahá od 1500ot/min. Ještě bych chtěl vyzkoušet 2.0 99kw jak to pojede, jestli to nebude lepší a pak to ještě kdyžtak porovnat ze srandy s 3.0 V6, ale zaprvé bych to asi po městě neuživil a zadruhé bude zřejmě problém něco pěkného sehnat. Je trochu paradox, že to tady takhle řeším a přitom jezdím v P405 1.9D :D Ale když se s tím člověk naučí, tak to celkem i jde...hlavně ta spotřeba :super

Ještě by mě zajímal rozdíl ve spotřebě 1.8 a 2.0. Můj servisák povídal, že by raději sáhl po 2.0, že spotřeba je cca stejná a auto jede o poznání líp??

Díky za jakékoli názory, připomínky, doporučení..

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak si myslím, že je to těžká volba, protože každý má svoje výhody. Např. známý mechanik si koupil TD, protže je pro něj snadno opravitelný a úsporný.

Máme 406 sedan 1,8 a kombi 2,0, a ten "slabší" sedan jede mnohem líp. Asi je to od kusu.

Já bych doporučoval ten 80 kW HDi. I já s ním jezdím a je docela živý. Nejde mi o to, jednou ho na plný plyn prohnat, ale celkový jízdní dojem, s kopci si docela poradí. Spotřeba bez jakéhokoli šetření 6,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těžší je o 300kg, tak se nediv. 2,0 16V jede slušně, ale já myslel, že chceš naftu? 3,0V6 jede velice pěkně, tak si vezmi to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 benzín by som už bral novší typ RFN EW10J4 100kW...

Ide o trošku lepšie ako starší dvojliter :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abych to upřesnil. Pokud se nakonec opravdu rozhodnu pro P406 (přijde mi to celkem rozumná volba v porovnání s koncernem VW), tak jedině nový model, zdá se mi ten interiér o dost pěknější. HDI bych chtěl docela dost, ale zaprvé najezdím ročně do 20tkm, zadruhé už bych do toho nemohl lít to, co teď liju do 405D a zatřetí mě od toho trochu i odrazoval můj servisák. Povídal, že ty benzíny 1.8 v autě po faceliftu jsou už celkem vychytané, kdežto HDI jsou po faceliftu rozjezdové motory a prý ze začátku nebyly ještě moc vychytané. Taky má 406 HDI (nevím jaké) a údajně už měnil čerpadlo, prý je v ČR celkově nekvalitní nafta a potkalo ho to ikdyž bere jenom na Shellce, tak mě to troch uzaskočilo. Auto si sám dovezl z něměcka a jelikož se Peugeotům věnuje značnou řádku let, nepředpokládám, že koupil mrdku. Docela často prý taky na tom odchází trysky a jedna vyjde u 66kw na 9tkč a u 80kw 16tkč? :o Jak poznám 80kw s FAP a bez? Servisák povídal něco o tom, že stačí lehnou pod auto a pokud je před tlumičem bazmek vařený, je to s FAP a pokud je šroubovganý, je to obyč kat? Moc jsem ho nevnímal, tak mě kdyžtak opravte. Dočetl jsem se tady někde že od roku 2001 se dával i nový motor 1.8 16V 85kw, půjde to poznat oproti 81kw? A co ten nový 2.0 100kw? Uff, velké dilema. Škoda, že ty 16V je třeba točit :( Nadruhou stranu HDI už taky není klasický diesel a funkční otáčky se posouvají výše. Mám mít ztrach z toho HDI? Bojím se, že se něco posere a tím to zrácí jakýkoli smysl, ale člověk nikdy neví. Navíc jak tak koukám na německé a francouzské servery, tak ty HDI nejdou koupit pod 200tkm a pokud jo, tak za nezajímavou cenu a ejhle, koukno např. do annonce a tam 406 HDI 2000 90tkm, první majitel, dovezeno serviska za 140tkč :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave405

J... Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. ...

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

:xvul Tak zůstaň u P405 a jen změn motorizaci.. :roker Vždyť to jsou skvělé auta.. Já bych do 406 nešel, i když se mi vždy líbily..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jo jo, nezávidím ti to dilema. Já to mám jednoduché, HDI mi domů nesmí :)

:super rozumné, ale zajímalo by mě, copak máš teď za autí po tom co jsi prodal 405??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Dave405

J... Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. ...

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

:xvul Tak zůstaň u P405 a jen změn motorizaci.. :roker Vždyť to jsou skvělé auta.. Já bych do 406 nešel, i když se mi vždy líbily..

jj, o tom jsem také přemýšlel, že bych si nechal dovézt 405 SRI, nebo TD nějaký poslední ročník, ale pochybuju, že by se našlo něco s malým nájezdem co by se mi líbilo. Teďkom jsme s kolegou najeli po inzerátech a bazarech pěkné stovky kilometrů a jediné co jsme viděli byly samé mrdky a totálky, no děs. Beru to tak, že 406 je novější auto, tak si myslím, že bude vždycky v lepším stavu než 405, ale štve mě, že v té 406 je o dost méně místa než v 405 :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vůbec nic zajímavého. Já nejsem vhodný příklad, a už vůbec ne hodný následování.

Jinak jak už jsem psal, nejlépe uděláš, když si necháš co máš teď. Měnit to za benzínovou 405 je slušně řečeno nerozum, a pěkný TD neseženeš, a nebo zaplatíš velmi draze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Vůbec nic zajímavého. Já nejsem vhodný příklad, a už vůbec ne hodný následování.

Jinak jak už jsem psal, nejlépe uděláš, když si necháš co máš teď. Měnit to za benzínovou 405 je slušně řečeno nerozum, a pěkný TD neseženeš, a nebo zaplatíš velmi draze.

Za dobrou cenu bych se nabránil jakémukoliv autu ;)

Já nevím, ale z toho SRI bych strach neměl, jede to fakt krásně a otec s tím jezdí průmer za 7l/100km, takže pohoda, ale díky za Tvůj názor :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Jinak si myslím, že je to těžká volba, protože každý má svoje výhody. Např. známý mechanik si koupil TD, protže je pro něj snadno opravitelný a úsporný.

Máme 406 sedan 1,8 a kombi 2,0, a ten "slabší" sedan jede mnohem líp. Asi je to od kusu.

Já bych doporučoval ten 80 kW HDi. I já s ním jezdím a je docela živý. Nejde mi o to, jednou ho na plný plyn prohnat, ale celkový jízdní dojem, s kopci si docela poradí. Spotřeba bez jakéhokoli šetření 6,5.

Mám 80kW HDI a plná spokojenost,teď po Chipu asi tak 108kW a mnohem větší spokojenost.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dave405: a co "dvadvojky"? jak benzin, tak ropak uz podle me musi jet slusne..1.8 je fakt slaba na 406ku, je to motor vhodny max do 306ky..a co se inzeratu tyce, tak rozdil mezi nasima a zahranicnima je v tom, ze v zahranicnich jsou km skutecne;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

preswne tak 2.2HDI nebo i benzin, tech benzinu moc neni, ale urcite sezenes... a s HDI by jsi byl urcite taky spokojen. Navic to HDI bude mit urco nizsi spotrebu... Zkus se v tom prijet a uvidis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale asi jedine dovoz..je fakt, ze jich u nas moc neni..taky jsem puvodne chtel..a jak jsem dopad:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objevila se nečekaně nabídka na P605 přelom 97/98 2.0 16V, najeté skutečných cca 70tkm, cena zatím není známa. Zřejmě se to auto brzy objeví tady v sekci bazar. Kdyby ten interieér v tom autě nebyl tak ošklivý :nevim Co jsem tady projížděl diskuze, tak jsou problémy s elektrikou v tomhle autě? A co ten motor, stačí?

Oddie: co říkáš na 605? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave405

Objevila se nečekaně nabídka na P605 přelom 97/98 2.0 16V, najeté skutečných cca 70tkm, cena zatím není známa. Zřejmě se to auto brzy objeví tady v sekci bazar. Kdyby ten interieér v tom autě nebyl tak ošklivý :nevim Co jsem tady projížděl diskuze, tak jsou problémy s elektrikou v tomhle autě? A co ten motor, stačí?

Oddie: co říkáš na 605? ;)

Oddie rika 605 nebrat :D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.