Sign in to follow this  
Followers 0
kmil

206 1,4i špatně startuje - vyřešení-odměna 500Kč

120 posts in this topic

Mám problém se startováním.

Když auto vypnu a nastartuji hned,tak pohoda-na poprvé,ale jak to nechám odstát tak 2 hodinky,tak už startuju min.na 5x - 8x.

Dřív to dělalo až tak po 6 hodinách a teď už i po 2hod. to špatně startuje.

Přesněji - po nastartování ihned zdechne.Vždy to vyběhne do otáček jako při normáním nastartování,ale ihned jak to padne dolů a zdechne).Zdechne to ikdyž přidám plyn a držím otáčky kolem 2500 sám plynovým pedálem.Když se zadaří a a chytne to a udržuji motor v otáčkách kolem 2500ot. se stále stejným přidáním plynu,tak motor pulsuje- tj přidá na tolik otáček podle toho jak držím plyn,pak ubere,pak zase přidá,ubere a to se děje cca 20vteřin,pak se běh ustálí a je klid zase do té doby než auto delé stojí.

Nědělá to ale uplně vždy,ale většinou ano.Zkoumal jsem dál a zjitil,že když se mě to podaří nastartovat hned a prudce přidám plyn(tak se to zadusí a pak teprve přidá či naopak zdechne)-opět platí po delším odstátí auta.Měl jsem podezření na palivový filtr,že by to mohlo mít málo paliva(při tom prudčím přidání že to zebere beneli a pak chvilku trvá než to čerpadlo protlačí přez ucpanej filtr),ale tento model ho nemá.

Benzín beru Shell V-Power 95 a zkoušel jsem i OMV - naprosto stejné.

Ještě podotýkám,že problém se začal vyskytovat již před 2-ma roky.To startovalo dobře,ale při prudčím přidání to zdechlo a jen zřídka to dělalo.Pak to bylo stále častěji a to špatné startovaní se k tomu přidalo až teď v posledních 2 mesících.

Jinak jsem to sem nechtel plect, ale vozidlo je i na LPG, ale v rámci zjišťování závady je řj plynu odpojena a v konektoru propojeny dráty tak, aby byly zapojeny benzínové vstřikovače, které jinak LPG jednotka odpojuje, tak aby se vyloučilo i to.Podotýkám, že to škubání začalo před těmi 2-ma lety a to tam ten LPG ještě nebyl.Jinak další poznatek je ten, že jsem zapojil zpět LPG a když nechám vozidlo zahřát na 90 stupňu a nechám ty 2 hodiny odstát,tak to zase špatně startuje,ale .... jak se mi to povede nastartovat a ihned vyjedu(na benzín),tak to šileně škube chvilu, ale jelikož je teplota pořád na 50 stupnich,jde to uz prepnout na lpg (teplota přepínání je nastavena na 45stupnu) a jakmile to prepnu,tak je po škubání ihned a jede krásně.Po stále jízdě na LPG na vypnutí vozu platí to stejné jako jsem psal předtím,že startuje krásně hned,ale po odstátí už ne.Podotýkám,že přímo na LPG NELZE nastartovat.Vždy jde startovat pouze na benzín.Takže to vypadá něco s přívodem benzínu,jenže proč kdyby to byly ty vstřiky,tak to dělá vždy jen po odstátí a vždy jen chvilku?Jo a při jízdě na LPG jsou benzínové vstřiky odpojeny a benzínové čerpadlo jede pořád.

Jo a na diagnostice nebyla v paměti ECU žádná načtená závada.

Tak co mi poradíte?

Kdo mi poradí tak,že tím problém vyřeším,čeká ho odměna 500Kč.

Co jsem vyloučil:

Krokový motor (zkoušel jsem jinej)

Zapalovací lišta (koupil jsem novou)

Zapalovací svíčky (zkoušeny nové)

Snímač polohy skrtící klapky (měřeno volmetrem na tom poťáku a krásně reguluje-jo a už je to halluv snímač či co,tak vydřené dráhy nehrozí)

Palivový filtr (protože tento model ho nemá)

MAP senzor (čidlo podtlaku sání+teploty vzduchu sání)(namontován nový)

Palivové čerpadlo (zkoušeno úplně nové)

Teplotní čidlo (mám koupeno nové)

Ventil pro odvětrávání nádobky s aktivním uhlím (zkoušen mimo vůz)

Benzínové vedení-hadice(S jinou hadicí se to chovalo úplně stejně)

PS:V servise mi říkali,že mají podezření na benzínové vstřikovací trysky,ale to se mi moc nezdá,proč by to dělalo,jen když se to nechá odstát.?

Kdyby blbl snímač (čidlo) otáček,to bych poznal i jindy,než po odstátí,že?

[upravil dne 19.6.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám jeden nápad co vyzkoušet.

1. najdi si která je pojistka od palivové pumpy v nádrži.

2. tuto pojistku vytáhni a nastartuj jak normálně, za studena

3. jak motor naskočí, vrať pojistku od pumpy do patice (chvilku motor poběží, má zásobu benzínu v rampě a vedení).

Pokud to bude ono, tak ještě dodám v čem byla chyba ...

[upravil dne 15.6.2007 Ladis]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trysky by měly nepravidelný chod, to by jsi cítil, že to jede 3 válce. Podívej se znovu na škrtící klapku, rozebrat , dobře vyčistit a potom se musí diagnostikou načíst autoadapt. hodnoty. V poslední době je to čím dál častější problem, z našeho nekvalitního benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemáš někde děravý benzínový potrubí?To je,jak kdyby tam nešel benzín :myslim

[upravil dne 15.6.2007 olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tedy nevím, ale proč by zrovna 206ka neměla mít palivový filtr? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Já tedy nevím, ale proč by zrovna 206ka neměla mít palivový filtr? :myslim

Já si myslím,že by ho mělo mít každé auto,hlavně v čechách,kde na pumpách pravidelně čistěj nádrže.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulátor je v akom stave? Odmeraj aké má napätie bez záťaže aj pri naštartovanom motori. Môže mať dobrú kapacitu ale ak je nízke napätie dokáže robiť aj tieto problémy.

Ďalej by som pozrel počítač motora. Neskúšal si ho odpojiť? Už som mal prípady, že bola v konektori zatečená voda poprípade problém bol vnútorná závada počítača, studený spoj, vadná súčiastka na plošáku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ladis: vyzkouším,jinak po odpojení hadičky z rozdělovací lišty co jde ke vstřikovačům,to normálně benzín dodává když zapnu zapalování.

To Milhouse65:Skrtící klapka byla čistěna- a na ni bych to neviděl,protože jak jsem psal zdechne to i když přidám plyn.

To Olda: Děraví asi ne,to bych viděl to někde stříkat

To Hafity: Opravdu to benzínový filtr nemá

To hnusoba: Akumulátor je rok starý a je ve velice dobrým stavu._Startér točí krásně,auto i chytne na brnknutí,ale taky ihned zdechne.

[upravil dne 16.6.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Olda: Děraví asi ne,to bych viděl to někde stříkat

To nemusí stříkat,stačí volný spoj,kde to bude jen málo rosit a za pár hodin zmizí jen pár kapek,ale už tam vznikne vzduchová bublina,i když na tohle jsou náchylnější spíš ropáci.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

za tu petistovku radsi zajed nmekam na diagnostiku me to taky blbe drzelo volnobeh a chcipalo a pak jsem zjistil ze je to vadnym (jenom zalepenym od ooleje) snimacem podtlaku v sani

EDIT: palivovy filtr je vpravo na predni strane nadrze pod autem, takovej stribrnej valecek.

Jo tys uz byl na diagnostice, sem to blbe precetl

[upravil dne 16-6-2007 Escaper]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Escaper: Tal potřetí - palivový filtr to nemá (i dle servisu).

Také jsem psal,že jsem na diagnostice byl a nic tam nenašli v uložených či aktualních chybách.

To all:V tom Peugeotu si snad ze mě dělají srandu,chtěl jsem zkusit radu Ladise a dle příručky k peugeotu se podívám jaká, že to má být pojistka k palivovému čerpadlu.Píšou tam,že v tom kastlíku v motorovém prostoru pojistka č. 25 s hodnotou 10A.Tak ji vytáhnu a ono jede pořád.No tak kouknu pořádně a zjistím,že je tam vložená jen jako náhradní,protože u ní nejsou kontakty, narozdíl od okolních pojistek.No tak teď teda nevím jak ju budu hledat,která to je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste me napada mozna blbost, zkus vytahnout vzduchovej filtr a ten privod vzduchu nech otocenej nekam nahoru aby to nesalo vzduch z puvodni cesty, muze tam byt neco nahromadene a mit malo vzduchu.

Vim je to blbost ale asi bych tak postupoval kdyz uz jsi zkousel tolik veci

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja taky ne ale co kdyz nahodou. V tvem pripade bych zkousel uz vsechno

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nebo kdyz to nema palivovy filtr muzou byt spinave vstrikovace. co beres za benzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a nemáte někdo zkušenosti s http://www.jetservis.cz ? Sice by mě to stálo něco přez 1000Kč,ale kdyby to vyčistění pomohlo....pořád levnější jak kupovat nové vstřikovače.V servise mě ale od toho odrazovali, že to nemá cenu,když už mají za sebou 80 000 km, že je lepší koupit nové, ale těch peněz.

[upravil dne 16.6.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

v servise je jasne ze ti radsi daji nove protoze je to pro ne kseft

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kmil

To hnusoba: Akumulátor je rok starý a je ve velice dobrým stavu._Startér točí krásně,auto i chytne na brnknutí,ale taky ihned zdechne.

[upravil dne 16.6.07 kmil]

Ako som písal, akumulátor môže byť vo výbornom stave a štartér môže točiť aj tri krát rýchlejšie ale dôležité je napätie, batéria nesmie mať pod 12 voltov bez záťaže inak robí problém.

A skús sa len zo zaujímavosti pozrieť na konektory počítača motora, odpoj akumulátor a potom konektory aby si videl v akom sú stave aj s počítačom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To hnusoba: to už jsem taky dělal-konektory a kontakty jsou jako nové.Jo a stím napětím-to by ani nechytlo kdyby to napětí bylo nízké.Ale to chytne hned a po cca 1-2 vteřinách zdechne.

To komisar: Cerpadlo objednali taky nový z Německa a jak zjistili, že to tím není,tak si ho vzali zpět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.