Sign in to follow this  
Followers 0
OK406

406 čištění mezi chladiči.

20 posts in this topic

Dnes se mi na komorním-pracovním minisrazu v Týně nad Vltavou po od cvaknutí zátek po obou stranách chladiče naskytl pohled, který nebyl příjemní. Mezi dvěma chladiči (jeden od klimatizace) bylo větší množství "bordelu"(listí, motýly a různá špína). Tak za pomoci vysavače s úzkým nástavcem se vše vysálo a ještě se profouklo. A na klacíku, na kterém byla látka se opatrně otřel mezi žebrovaným zaseknuté nečistoty. Po vyčistění se chladič opět zacvakl. Výše uvedené zanesený chladiče může mít za následek přehřívání motoru a celkový vliv jak na teplotu, tak i na klimatizaci. Proto, pokud se vám zdá, že se motor přehřívá a pod. tak je dobré se podívat mezi chladiče, zda-li tam nejsou nečistoty.:myslim

[upravil dne 13/6/07 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutní souhlas, jen to čištění...Když už tak, vodní ven, ic ven a potom každej jeden z opačný strany opatrně tlakovou vodou /Wap/. Jednou za těch pět ,šest rokú si to ta mašinka zaslouží.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel wapku nemám, tak jsem to profoukl obrácenou stranou vysavače a šlo z toho "bordelu" dost. Uvidíme, jak se to projevý v praxi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se to projevilo okamžitě, před vyčištěním po dálnici při 150ti teplota skoro 100. Po vyčištění 83 stupňu i s vyšší rychlostí. O kopci na Makov ani nemluvim, tam sem ho skoro uvařil, proto sem to taky rozebral a vyčisti. Teď mám pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To máš pravdu. Nemusí to být jen čidla a relé, co ovlivňuje teplotu motoru.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebo jarovej roztok do postrikovace na stromky,pekne to cely nechas tim odmocit a pak oplachnes hadici, na wap a tlakovej vzduch pozor-je to pekna pakarna ty zebirka rovnat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Absolutní souhlas, jen to čištění...Když už tak, vodní ven, ic ven a potom každej jeden z opačný strany opatrně tlakovou vodou /Wap/. Jednou za těch pět ,šest rokú si to ta mašinka zaslouží.:super

za pet sest roku ? ja chladic wapkou proufouknu pokazdy kdyz meju auto, tzn, nejmin jednou za mesic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stačí vysavač. Ať se každý podívá, kolik tam má nečistot a pak ať to sem napíše. A taky, jak se mu změnila teplota motoru.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

tak se mrkni mezi chladiče musel bys wapkou stříkat od motoru ven aby jsi to dostal ven

moji vyhodou je to, ze nemam klimu, takze mam jen jeden chladic, kdyz meju auto a odhmyzuju predek tim prostredkem na mouchy, striknu ho i na chladic skrz mrizku, kde je much nejvic, necham chvili pusobit a pak smerem z motoru radne proplachnu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trocha off topic, ale kazda rada potesi: Moj velmi dobry kamarat mi radil ako mam odstranovat muchy a iny hmyz. Treba navliect na spongiu (myci houba) staru zensku puncuchu a s tym to ide ztevraj velmi pekne. Vyskusam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty kokso, vcera som sa len pri doplnani ostrekovacej kvapaliny odklopil na kusok mriezky chladica a tolko hmyzu som pokope este nevidel. Uz viem, co ma caka v sobotu doobeda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Yantschi

Ty kokso, vcera som sa len pri doplnani ostrekovacej kvapaliny odklopil na kusok mriezky chladica a tolko hmyzu som pokope este nevidel. Uz viem, co ma caka v sobotu doobeda...

Dej vědět, jestli to mělo vliv na teplotu motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by komisar

co chceš jaro bylo tak letní úklid??to vezmeš mezi chladiči a pak jak je pylový filtr pokud i to odděláš tam je taky mrdník

[upravil dne 15.6.2007 komisar]

Toto som uz absolvoval v ramci jarneho upratovania, bol to teda poriadny masaker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Yantschi

Ty kokso, vcera som sa len pri doplnani ostrekovacej kvapaliny odklopil na kusok mriezky chladica a tolko hmyzu som pokope este nevidel. Uz viem, co ma caka v sobotu doobeda...

A můžeš založit sbírku hmyzu a lákat na to ženský:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som to otvoril a vycistil a samozrejme postup nafotil. Zial neslo to celkom rozobrat, pretoze na spodku prvej mriezky vedu hadice smerom k motoru a su dost pevne a nechcel som to cele rozobreta, ale pri troche trpezlivosti to slo celkom dobre vycistit. A co na to tpelota motora? Ono popravde sa mi predtym motor nejak extremne nezahrieval, v zapchach a vedru sa zapinali sahary pravidelne, cca pri 105°C, teraz som s tym od upratovania este vela nenabehal, ale zatial nad 90°C neslo. Testujem dalej a dam vediet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zde je o kolik se dá rozevřít chladič. Stačí to na na hadici z vysavačem s úzkým nástavcem :

post-0-14109595860746_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.