Sign in to follow this  
Followers 0
marf

Ventilátory

14 posts in this topic

Ahoj, z ničeho nic mi v Peugeotu 205 (GRD) přestaly fungovat ventilatory. Nesetkal jste se už s tim někdo? V cem by mohl být problém, v nějakym kontaktu či co?

:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jelikož píšeš v množném čísle a máš diesel tak mluvíš osaharách(vrtule na dochlazování chladící kapaliny) nebo ne?

buď je to čidlo a nebo pojistka. čidlo poznáš lehce. vytáhneš z něj konektor a šlusneš dráty a měly by se roztočit vrtule. a jestli se neroztočí tak je to pojistka. Nevim jak u dieslu ale u benzínu je v motoru krabička s pojistkama a je tam 30 A na vrtuli. Fakt ale nevim jestli diesel nemá relátko nebo tak něco. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam namysli klasicky ventilatory co foukaj do interieru chladnej nebo teplej vzduch :D. Proste to nefouka, tak usuzujum, ze je problem v elektrice....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, jak je to u Diesela, ale u Benzínu je ten ventilátor v interiéru jen jeden. Ovládání je u staršího modelu dělaný formou Darlingtonova tranzistoru na velikym chladiči a je to uložený standarně pod topením. Ale už jsem se na vlastním autě setkal, že to taky může být v motorovým prostoru u baterie. Buď je odpravenej ten tranzistor nebo ti odešly uhlíky ve ventilátoru..

[upravil dne 13/6/07 MartyAA]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to pardon ja že si psal ventilátory tak mě nenapadlo že myslíš ten vevnitř protože je jenom jeden:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartyAA

Nevim, jak je to u Diesela, ale u Benzínu je ten ventilátor v interiéru jen jeden. Ovládání je u staršího modelu dělaný formou Darlingtonova tranzistoru na velikym chladiči a je to uložený standarně pod topením. Ale už jsem se na vlastním autě setkal, že to taky může být v motorovým prostoru u baterie. Buď je odpravenej ten tranzistor nebo ti odešly uhlíky ve ventilátoru..

[upravil dne 13/6/07 MartyAA]

Jo jo, bude to ten tranzistor nebo uhlíky na motorku jestli jsi často foukal:D. Mrkni taky na pojistky pod volantem a na konektor co jde přímo do toho ventilátoru (je u spolujezdce zespod, proste kdyz strcis hlavu tam kde ma spolujezdec nohy a kouknes smerem nahoru):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 95% je to tranzistor - a když zapátráš, najdeš tady na foru i návod, jak ho vyměnit ;)

Na vrakáči se ta deska, co je pod topením, a v který se ten tranzistor tak rád rozbíjí, prodává za cca 500,- (holt nedostatkový zboží), trandík v elektru stojí dvacku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

na 95% je to tranzistor - a když zapátráš, najdeš tady na foru i návod, jak ho vyměnit ;)

Na vrakáči se ta deska, co je pod topením, a v který se ten tranzistor tak rád rozbíjí, prodává za cca 500,- (holt nedostatkový zboží), trandík v elektru stojí dvacku ...

V elektru sice trandík stojí dvacku, ale né tenhle... Už jsem ho jednou měnil ;) tuším, že stojí kolem 150 - 200,-Kč (ale neznamená to, že tam musíš dát přesně tenhle. Já jsem se kouknul do tátových domácích zásob, vybral jsem obyč. NPN ve stejným pouzdře, ale takovej, kterej má slušný zesílení a k němu jsem připájel jestě jeden obyč NPN, ale v malým pouzdře a stačí to.. není to sice úplně ideální řešení, ale je úplně zadarmo. :)). Jak už jsem jednou psal, je to Darlington (dva tranzistory zapojený přes bázi do sebe) NPN tuším na 10 A, je v kovovém pouzdře TO-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už jsi konečně dohledal, kde je? Když mně se to nepodařilo... :) Ten tranistor by měl být dimenzován na větší proud než 10A, ten větrák při běhu naplno je těsně na téhle hranici, a měla by tam být rezerva, nebo se taky záhy odporoučí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ, už jsem ho našel :) když koukám ze předu auta do motorového prostoru, tak je umístěnej za pravým předním světlem pod takovou hliníkovou krabičkou přidělanou na kastli. Dalo mi to práci ho najít, mrchu... Uznávám, že by měl být dimenzovaný na větší proud, ale ten chladič na kterým ho mám, je předimenzovanej sám o sobě a tranzistor se zase tak moc nehřeje, zatím je to v pohodě...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartyAA

JJ, už jsem ho našel :) když koukám ze předu auta do motorového prostoru, tak je umístěnej za pravým předním světlem pod takovou hliníkovou krabičkou přidělanou na kastli. Dalo mi to práci ho najít, mrchu... Uznávám, že by měl být dimenzovaný na větší proud, ale ten chladič na kterým ho mám, je předimenzovanej sám o sobě a tranzistor se zase tak moc nehřeje, zatím je to v pohodě...

Jenom dotaz.....já tam žádnou krabku nemám (nebo jsem si nevšiml), je tam kupa drátů a nádržka na ostřikování skla........nebo jsem teď úplně mimo mísu???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: MartyAA

JJ, už jsem ho našel :) když koukám ze předu auta do motorového prostoru, tak je umístěnej za pravým předním světlem pod takovou hliníkovou krabičkou přidělanou na kastli. Dalo mi to práci ho najít, mrchu... Uznávám, že by měl být dimenzovaný na větší proud, ale ten chladič na kterým ho mám, je předimenzovanej sám o sobě a tranzistor se zase tak moc nehřeje, zatím je to v pohodě...

Jenom dotaz.....já tam žádnou krabku nemám (nebo jsem si nevšiml), je tam kupa drátů a nádržka na ostřikování skla........nebo jsem teď úplně mimo mísu???

To bylo pro Oddieho, v zimě jsem se u něj stavil v garáži a pomáhal mi najít ten tranzistor, protože já jsem nebyl schopnej ho najít.. standartně je u 205ky umístěný pod topením na chladiči a plastový destičce.. jenže já to tam mám zaslepený.. No a ten tranzistor je umístěný kousek od světla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartyAA

Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: MartyAA

JJ, už jsem ho našel :) když koukám ze předu auta do motorového prostoru, tak je umístěnej za pravým předním světlem pod takovou hliníkovou krabičkou přidělanou na kastli. Dalo mi to práci ho najít, mrchu... Uznávám, že by měl být dimenzovaný na větší proud, ale ten chladič na kterým ho mám, je předimenzovanej sám o sobě a tranzistor se zase tak moc nehřeje, zatím je to v pohodě...

Jenom dotaz.....já tam žádnou krabku nemám (nebo jsem si nevšiml), je tam kupa drátů a nádržka na ostřikování skla........nebo jsem teď úplně mimo mísu???

To bylo pro Oddieho, v zimě jsem se u něj stavil v garáži a pomáhal mi najít ten tranzistor, protože já jsem nebyl schopnej ho najít.. standartně je u 205ky umístěný pod topením na chladiči a plastový destičce.. jenže já to tam mám zaslepený.. No a ten tranzistor je umístěný kousek od světla.

Aha, tak to jooo:D:D:D. Já ten trandík mám na tom kusu hliníku s plastem pod topením a teď jsem nevěděl, jestli jsem mimo nebo nee, popřípadě, zda mi v autě něco nechybí:D:D:D:D:D.

Jinak hlavně že jste to tenkrát našli:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.