Sign in to follow this  
Followers 0
Krejca

Rozvody P205D

8 posts in this topic

Ahoj. Mel bych prosbu. Odesla mi vodni pumpa, tak sem vsechno rozebral, zajistil kola rozvodu, vse si oznacil fixou jak na kolech tak na remenu (podle toho bych pak chtel nasadit novej remen) ale kdyz sem remen svlikal tak byl hodne naplej. Je tam kladka s napinakem, je to nakej valecek co cuci jakoby z bloku a opira se o vystupek z ty kladky. No ale i kdyz je volnej tak s nim nejde nijak pohnout, mel sem za to ze ta pruzina pujde alespon trochu stlacit nebo bude pruzit. Nevite jak ten system vlastne funguje? Jak mam postupovat pri nasazovani noveho remenu aby byl spravne napnuty? Diky moc za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pripadne nemel byste nekdo odkaz na nejakou instruktazni fotku? Nemuzu nikde nic najit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za pomoc, ale to co potrebuji tam neni. Jde mi o funkci napinaci kladky primo u 205D, jak to tam funguje a jak se nastavuje. Ale jeste jednou diky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic se nikam nečmárá fixou, a nic se nikde nenastavuje. Zaaretuje se setrvák (za startérem tyčkou), čerpadlo (šroubem M8), vačka (dtto), povolí se obě matice (hlava 13) na napínací kladce - teprve potom ji pružina odtlačí! Následně se do napínací kladky nasune odtlačovací tyčka s čtyřhranem (nebo ráčna 3/8 s krátkým nástavcem - otvor je přesně na ní), kladka se odtlačí až na doraz, a v té poloze zajistí maticí. Následně se nasadí řemen, tak aby byl volnější jen v oblasti té napínací kladky, povolí se to zajištění kladky (tím ji pružina napne), vyndají se všechny aretace a motorem se otočí za kliku. Pružina v napínací kladce zajistí správné napnutí, pootočení zase to, že si všechno sedne jak má (že to nikde nedrží aretace a nedělá tam volné místo). Následně se napínací kladka zajistí utažením obou matic, a zkontroluje se, jestli skutečně sedí aretační díry (i když to musí být člověk nemehlo, aby to zaaretované přesadil mimo). Nic se nikam nečmárá, žádné značky ani nic jiného, je to naprosto zbytečné, když jsou tam k tomu ty aretační díry.

Mmch. díky těm dírám lze vyndat vstřikovací čerpadlo, aniž by se povolovaly, nebo dokonce rozebíraly rozvody, to jen tak na okraj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

super, diky moc. No ja si to pocmaral protoze to delam uplne poprvy a pro jistotu sem si to oznacil abych mel jistotu. Jen k ty napinaci kladce je desne mizernej pristup a ja vubec nevim kde jaky srouby sou a cim ji odehnout. Nemam predstavu. Proto sem myslel ze by nekdo mohl mit naky foto. No pujdu to jeste prozkoumat a treba na to prijdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl na jednom motoru zatuhlý pístek s pružinou která dělá napínací sílu kladky. Vymontovat, sprovoznit a lehounce jsem prostříknul silikalovým olejem. Nezatuhne a do budoucna krásně funguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš to tam popsaný, přečti si to ještě jednou. Kladka je na jednom šroubu uprostřede, okolo kterého se může otáčet. Druhý čeroub je u zadního konce, tím se naopak zajiš%tuje, aby se dále nepootáčela. Takže povolíš oba, a odtlačíš jí tou 3/8" ráčnou - v držáku klady je čtyřhranná díra právě tohoto rozměru. Strč si tam zrcátko, takhle za motor, a uvidíš to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.