Sign in to follow this  
Followers 0
Louda

čím vyčistit chlad. system?????

20 posts in this topic

Tak kdo s tím máte nějaké zkušenosti? Dostal se mi tam olej, to už jsem tu popisoval a je to zdárně vyřešeno, ale teď řeším, jak se zbavit toho sajrajtu vevnitř. Už jsem vyzkoušel různé značky a zdá se, že je to na jedno brdo. Už jsem provedl proplach min. 7krát a ještě by to chtělo. Nemáte měkdo něco zaručeného?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Louda

Tak kdo s tím máte nějaké zkušenosti? Dostal se mi tam olej, to už jsem tu popisoval a je to zdárně vyřešeno, ale teď řeším, jak se zbavit toho sajrajtu vevnitř. Už jsem vyzkoušel různé značky a zdá se, že je to na jedno brdo. Už jsem provedl proplach min. 7krát a ještě by to chtělo. Nemáte měkdo něco zaručeného?

dost lidí tu mluvilo o citronce ale vlastni zkušenost nemam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citronka je dobrá,ale je jen na vodní kámen,jestliže se tam dostal olej tak to citronka nepomůže

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to si taky myslím, potřebuju dostat ven zbytky oleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soda, ale ne prášková, ale šupinková, nebo vločková.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tetrachlór nebo jak se to vlastně jmenuje. Používal do hasicích přístrojů. Ten odmastí všechno:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na priemyselné odmasťovanie kovov sa používa perchlór, najlepšie účinkuje asi pri 80st.C (skús ho predtým ohriať v starom hrnci asi na 50-60 st.C kým ho tam naleješ) je to ale strašne súché odmasťovadlo, skús to tam naliať naštartovať minútu max tri min. povrčať a vypnúť, dlhšie to moc neskúšaj aby neodišla vodná pumpa alebo niečo iné a potom vypustiť pozor na oči !!!. :roker

ako píše dole ODDIE, motor asi fuč

[upravil dne 14.6.2007 mirec.dk.406]

[upravil dne 14.6.2007 mirec.dk.406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nalejete do chladícího okruho drsné odmašťovadlo stylu perchlor apod., tak se rovnou objednejte k motoráři.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jsem na vycisteni chladiciho okruhu pouzil cosi, co jsem koupil na benzince. Dle navodu cisti vodni okruh o rzi vodniho kamene a mastnoty. Po pouziti je nutne cely okruh vypustit a nalit novou smes. Sem se panecku divil co z toho teklo, ale nazev vam bohuzel nereknu :( ne ze bych nechtel ale napamatuji si ho

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja si myslým že to horkou vodou fakt stačí a když tam naliješ trochu arvi proplachneš tou vařicí vodou tak to bude OK:super...Jak piše komisar proplachnou a zalít nemrzkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsou na to přípravky, tak nevím, co furt vymýšlíte. Arva poškozuje gumu, sice nadělá míň problémů než ty úžasné nápady se silnými rozpouštědly, ale pořád nic moc. Bylo by třeba si uvědomit, že to co tam nalejete musí splňovat všechny tyto ohledy - nejen čistit, ale taky nežrat gumu a těsnění, dále se to musí nechat snadno vypláchnout (a Arva se vyhání hodně špatně), a dále se to nikdy nevypláchne 100%ně, takže to ani nesmí vadit v nové náplni nemrzky. Tohle všechno musí vzít v potaz výrobce toho přípravku, takže byť je to dražší než jednotlivé ingedience zastávající část těch funkcí, přeci jen bych si za to připlati a věřil výrobci, že kompromis mezi těmi popsanými vlastnostmi zvolil správně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píše Oddie, když jsou ne to přípravky a ještě k tumu tak laciný, tak je použít.

Pokud by díly byly vymontované, tak by se dalo čistit "čím je po ruce" s tím že Arva funguje docela dobře, nemám zkušenost že by poškodila gumu, ba naopak, čistidla na motor mi rozežraly plasty na oktávce, Arva v pohodě.

I ten perchlor by šel, je to silné odmašťovadloa stejně jako benzín, guma nesnese být v přímém kontaktu dlouhodobě. Je ovšem hodně těkavý a neekologický (na tyto látky jsou speciální gufera, objednával jsem je u výrobce ze států, nikdo jiný je prozatím nedělá).

Já se držím zásady, když čistit a odmašťovat, tak jedině lihem, ten je inertní vůči gumě, plasty by něly taky vydržet.

Čištění před lakem karoserie, tak tam jedině se používá perchlor nebo jeho dnešní náhražky (jo, perfektně taky pozpouští nezatvrdnutou stavební pěnu a dá efektně použít na čištění aplikátorů na pěnu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden můj známý dával teplou vodu s trochou jaru a pak asi dvakrát čistou teplou vodu. Teplou proto, že to dával do teplého motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedoporučuju vypoučtět starou náplň z teplého motoru. Pokud tam totiž někdo nalil nějaké utěsňovací svinstvo, zaděláte si vypuštěním zahřátého na dost velké problémy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Nedoporučuju vypoučtět starou náplň z teplého motoru. Pokud tam totiž někdo nalil nějaké utěsňovací svinstvo, zaděláte si vypuštěním zahřátého na dost velké problémy.

ne ze bych to delal, ale co je tam za problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

Původně zaslal: oddie

Nedoporučuju vypoučtět starou náplň z teplého motoru. Pokud tam totiž někdo nalil nějaké utěsňovací svinstvo, zaděláte si vypuštěním zahřátého na dost velké problémy.

ne ze bych to delal, ale co je tam za problem?

No pokud chápu dobře princip na jakým tyhle preparáty fungují (při kontaktu se vzduchem tuhnou) tak by se taky mohlo při vypuštění zatěsnit něco co nemá. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No zajimava diskuze, jen co je pravda, koupil sem si tu sragoru http://www.valvoline.cz/shop.asp?ui=XTHVXGfOXT1000&run=1&item=1755&ktg=488 uz pred celkem dlouhou dobou a pak se to nejak zadrelo :D no a kdyz uz je to ted po generalce tak 15 000km myslel sem ze bych to uz konecne vycistil, ale moc se mi do toho nechce.....Zajima me jestli to mam vubec delat za 1/po ty generalce by to melo bejt cisty ne??? 2/ kdyz se to cisti tak se dela zvlast chladic a zvlast blok motoru nebo najednou??? Kdyby najednou tak se musi vyndat termostat,ze aby to bylo otevreny......:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.