Kolicek

Výkon motoru P406 1,8 16V

15 posts in this topic

Může mi, prosím, někdo odpovědět na dotaz proč různé prameny uvádějí u 406 1,8 16V dvě hodnoty výkonu a to 81 kW a 85 kW? Jde o dvě různé verze motoru (a čím ještě se liší?) nebo je to jen nepřesnost a jde o tentýž motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jednoduché - starý a nový model mají trochu jiné motory (starší je slabší). :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, zní to logicky, ale co v tomhle případě je "nový" model? Nový model se dělá od přelomu 1999/2000, ale verze 81 kW je i u modelů po tomto datu. Máte představu od kdy se ten výkon vlastně zvětšil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

81kW motor je XU7JP4 (LFY), 85kW je EW7J4 (6FZ). Jedná sa o dva rozdielne motory...

Začali sa dávať tuším niekedy v roku 2002...ale nespomeniem si teraz presne :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpověď. Vypadá to, že ho začali dělat v roce 2000, protože já sháním tohle auto, právě z roku 2000 (cena kolem 150000) a většina má motor 81 kW, ale některá auta 85 kW. Patrně ještě nějakou dobu je dělali v souběhu. Takže jestli soudruzi z Francie neudělali chybu je asi lepší nový motor(?). No, aspoň mi to zužuje hledání. Díky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kolicek

Díky za odpověď. Vypadá to, že ho začali dělat v roce 2000, protože já sháním tohle auto, právě z roku 2000 (cena kolem 150000) a většina má motor 81 kW, ale některá auta 85 kW. Patrně ještě nějakou dobu je dělali v souběhu. Takže jestli soudruzi z Francie neudělali chybu je asi lepší nový motor(?). No, aspoň mi to zužuje hledání. Díky za radu.

Pokiaľ sa o motor staráš nebudeš mať problém ani s jedným :super

Akurát samozrejme, na každom motori sem tam niečo odíde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hledat se ti bude snadno podle VIN cisla auta, jak psal Hnusoba nahore, auto s 81kw motorem bude mit VIN zacinajici VF38BLFY a s 85Kw motorem bude mit VF386FZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

kde sa človek pozre najde hnusobu kua :myslim:myslim:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A v cem se tedá ty motory vlastně liší? Byly tam nějaké velké konstrukční změny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hnusoba

81kW motor je XU7JP4 (LFY), 85kW je EW7J4 (6FZ). Jedná sa o dva rozdielne motory...

Začali sa dávať tuším niekedy v roku 2002...ale nespomeniem si teraz presne :myslim

už jsem se na to jednou ptal a ten 81 kW se dával i u nových modelů vyrobené do 10/2000 a až po tomhle datu dávali 85 kW :papa, já mám r.v. 3/2000 a mám 81 kW a žádný problém, spokojenost :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

LF byl taky prověřen lety a časem odladěn. Mít jeden z posledních LF motorů jistě nebylo na závadu. Naopak koupit neodladěný (relativně začínající) z počátku výroby by mohlo být rozoko. Nicméně není :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ZILA

kde sa človek pozre najde hnusobu kua :myslim:myslim:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Od toho tu som, aby som bol všade :D:P

Původně zaslal: Ferry

hledat se ti bude snadno podle VIN cisla auta, jak psal Hnusoba nahore, auto s 81kw motorem bude mit VIN zacinajici VF38BLFY a s 85Kw motorem bude mit VF386FZ

Môže to byť aj VF38ELFY (to je kombík 406) a 85kW motor bude VF38B6FZ alebo VF38E6FZ....

To som ale detailista :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kolicek

Díky za odpověď. Vypadá to, že ho začali dělat v roce 2000, protože já sháním tohle auto, právě z roku 2000 (cena kolem 150000) a většina má motor 81 kW, ale některá auta 85 kW. Patrně ještě nějakou dobu je dělali v souběhu. Takže jestli soudruzi z Francie neudělali chybu je asi lepší nový motor(?). No, aspoň mi to zužuje hledání. Díky za radu.

Anebo - chceš-li výkonnější, tak si pořiď dvoulitra. Peníze za pojistku navíc jsou nepatrné a spotřeba taky. Dálky se s tím dají jezdit za 7,5 na pohodu, žádné hlemýždí tempo (vlastní zkušenost) a má to 97,4kw starší a 99kw novější model. Vůbec bych se toho nebál - taky jsem měl strach z horentní spotřeby při přestupu z ropáka 1.9D holá atmosféra 51kw... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavní nevýhoda dvoulitru je především po městě - když nepočítám volné hlavní tahy ... popojíždění po pražských uličkách mi zvedne spotřebu podle PP klidně i na 10,5 klidnou jízdou. Jo, rozjezdy jsou holt svinstvo ... :nevim;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.