Martini

Zadní náprava na 306-ce(skřípaní)

10 posts in this topic

Zdravím mám problém a nevím jak se ho zbavit.

Od zadní nápravy se ozívá nějaké skřípaní.Tak bych se chtěl zeptat jestly stím nemáte někdo nějaké zkušenosti,popřípadě jestly nevíte čím by to mohlo být.

Předem děkuji za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkusenosti je tu spousta, je to problem vsech 405, 106, 205, 306, 309, resilo se to tu nespocetnekrat. Problem je v lozisku, ktere je narazene na napravnici a na nem se otaci rameno. Tohle lozisko casem vyrezne, kola se rozjedou do A a vrze to. Jedina pomoc vcasna vymena nez se znici i napravnice ( bud loziska na tvoji zadni ose ) nebo nektere firmy na pockani vymeni tvoji osu za osu jiz repasovanou a tu tvoji si pak nechaji na dalsi repasi ( nevyhoda ze neznas historii osy, kterou jsi ziskal ) a daj ji nekomu jinemu

Pocitej s castkou tak 10 - 12 tis Kc podle stavu v jakem ta osa je. Jinak na konzultaci se zkus obratit treba na partnersky servis Peugeot-clubu - Auto Vašenda v Praze Vysocanech

[upravil dne 12/6/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To už zdražili? V Příbrami se to vešlo, tuším, do 7k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

To už zdražili? V Příbrami se to vešlo, tuším, do 7k.

Jistě, tak Příbram už tu taky byla několikrát komentovaná...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Hafity

To už zdražili? V Příbrami se to vešlo, tuším, do 7k.

Jistě, tak Příbram už tu taky byla několikrát komentovaná...

Aha. No osobní zkušenost s celou nápravou od nich nemám. Akorát mi posílaly oba čepy na 309, když jsem kámošovi repasoval jeho nápravu. Chtěli 1000,- za kus plus poštovné. Čepy vypadaly velmi dobře udělané a celá akce proběhla celkem v poho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Kdysi, když se začínalo se servisem, se od nich vzalo pár náprav na zkoušku. Ty čepy byly natolik šílené, že se raději našel jiný zdroj (mmch., má je v nabídce i Benex...). Dále, na autě jsem měl nápravu, kterou předchozí majitel nechal repasovat v Příbrami (byl na ni i doklad). Je hezké, že na ni je 2 roky záruka - ale kolik lidí za ty dva roky najede víc než 30-50tis km? Minimum... Takže zatímco jinde dělané nápravy byly po 150tis km OK, ta z Příbrami šla po 80tis km ven jako totálně kleklá, a navíc se nápravnice musela vyhodit, neboť do ní čep nebyl jen nalisován, ale byla i navrtaná a provařená. A v servisu taková nebyla jediná. Když k tomu přidám, jak vypadá ona "dílna" (když jsem tam byl před těmi několika lety, fungovali už pěkně dlouho, ale "dílna" měla udusanou podlahu, a neměli ani zvedák (!!!) - auta zvedali na jakési šílené kozičky.

Jinak co se týče té ceny, samotná výměna ložisek a čepů samozřejmě nestojí 12tis. Ale solidní a soudný servis jaksi počítá s tím, že když je v háji náprava, že to ostatní okolo taky nebude nové, a leccost z toho bude potřeba též vyměnit. Takže soudný servis rovnou dělá u nové brzdové trubky, lanovody apod. Takže jsou případy, kdy to může stát třeba jen 8tis, ale jsou případy, kdy je např. potřeba i oprava či výměna samotné nápravnice, plus jsou v háji celé brzdy, a to může být i za 15 jen to fikne (a nebo třeba ještě za víc, když je u 306 třeba vyměnit i všechny silentbloky té nápravy, že... kolipak stojí jeden? ). Těch 10-12 je tak zlatý průmer za kvalitní opravu i s tím okolo, a vůbec je lepší dopředu počítat raději s vyšší částkou a pak ušetřit, než si namlouvat, že to bude za pár tis a pak být nas.aný, že je to 2x tolik ;) to platí zcela obecně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

zkusenosti je tu spousta, je to problem vsech 405, 106, 205, 306, 309, resilo se to tu nespocetnekrat. Problem je v lozisku, ktere je narazene na napravnici a na nem se otaci rameno. Tohle lozisko casem vyrezne, kola se rozjedou do A a vrze to. Jedina pomoc vcasna vymena nez se znici i napravnice ( bud loziska na tvoji zadni ose ) nebo nektere firmy na pockani vymeni tvoji osu za osu jiz repasovanou a tu tvoji si pak nechaji na dalsi repasi ( nevyhoda ze neznas historii osy, kterou jsi ziskal ) a daj ji nekomu jinemu

Pocitej s castkou tak 10 - 12 tis Kc podle stavu v jakem ta osa je. Jinak na konzultaci se zkus obratit treba na partnersky servis Peugeot-clubu - Auto Vašenda v Praze Vysocanech

[upravil dne 12/6/07 Ferry]

A kdyz vymeni to lozisko tak by to bylo ok? Ne? Tak nemusi delat repas celou napravu , jak si psal vis :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

Původně zaslal: Ferry

zkusenosti je tu spousta, je to problem vsech 405, 106, 205, 306, 309, resilo se to tu nespocetnekrat. Problem je v lozisku, ktere je narazene na napravnici a na nem se otaci rameno. Tohle lozisko casem vyrezne, kola se rozjedou do A a vrze to. Jedina pomoc vcasna vymena nez se znici i napravnice ( bud loziska na tvoji zadni ose ) nebo nektere firmy na pockani vymeni tvoji osu za osu --- repasovanou a tu tvoji si pak nechaji na dalsi repasi ( nevyhoda ze neznas historii osy, kterou jsi ziskal ) a daj ji nekomu jinemu

Pocitej s castkou tak 10 - 12 tis Kc podle stavu v jakem ta osa je. Jinak na konzultaci se zkus obratit treba na partnersky servis Peugeot-clubu - Auto Vašenda v Praze Vysocanech

[upravil dne 12/6/07 Ferry]

A kdyz vymeni to lozisko tak by to bylo ok? Ne? Tak nemusi delat repas celou napravu , jak si psal vis :myslim

Když už to skřípe, tak je dost nepravděpodobné, že bude stačit pouhá výměna ložiska. Ale to se dá určit až po rozebrání, a vždy je třeba počítat s horší variantou. Nacpat nová ložiska na poničený čep nebo do poničené nápravnice je hovadina, to ložisko záhy zařve. A po rozebrání to zase složit s těmi starými díly, když si to zákazník "rozmyslí", už není možné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repasovali jsem už dvě 405-ky. Kompletní repase, jen ramena byly OK. První byla u Pjajčíka v Přerově (stála asi 12 tis. Kč komplet), druhou jsem už chtěl ušetřit a jel jsme do Příbramy (cena asi 6-7 tis. Kč)... No, moc dobrej pocit jsem z toho neměl... Náprava nic moc, práci dělali jen se zvihlým zadkem podloženým kozou, mlátili to na autě a hlavní nápravnice tam asi zůstala... Nevím, nic jsem neviděl a museli jsme opustit prostor dílny... Znám člověka se 405, který jel po roce reklamovat - podražený kolo... Není mi jasné, jak můžou provést solidní repasi za pouhé 3 hodiny!

Zato u Pjajčíka v Přerově super! Byla sice drahá, to je fakt, ale byla bezvadně zrepasovaná. Náprava byla kompletně sundaná z auta, kde ji na stolici kompletně rozložili, zrepasovali a následně složili. Přidali i 1 zub na torzce. A teprve pak celou nandali na auto. A hlavně byla to určitě náprava z našeho auta! Repase provedena v roce 2001, od té doby najeto asi 40 tis. km a náprava je jak nová!

Jak jednou do tý nápravy šáhnete a musíte ji rozložit, tak se to rozpadne celý (teda aspoň ložiska určitě). Čepy budou stát skoro jistě taky za houpy... Byla by škoda to neudělat bez repase, když už do toho budete šahat. To už pak to auto přežije:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem měl s těma čepama asi jenom pouhé štěstí.... Když to tak pročítám... Takže prostě už Příbram radši asi doporučovat nebudu... :myslim:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.