Sign in to follow this  
Followers 0
KoZLiK

Jedno dobry zjisteni....

19 posts in this topic

Tak jsem konecne komplet vymenil predni tlumice u mojeho milacka pezotka se vsim vsudy za 3800. :D Jenze pri vymene pravyho tlumice me jaksi vypadla poloosa z prevodovky a trochu vytekl prevodovej olej.Tak sem ho uplne vymenil za tenhle typ: SAE 75W90 a zjistil sem to ze jiz jde i pri studenym motoru(ranni start) dat 2rychlost zcela v pohode coz predtim neslo.Proste dokud to nebylo teply tak to slo blbe.Jiz se tu nekde psalo o tomhle problemu,tak proto zkuste nejdriv vymenit olej,nez rozeberete prevodovku nebo neco jinyho. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK je to skvely napad a priznam sa ze som o tom uz uvazoval. Ale kde vypustit olej aby som nemusel poloos vyberat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepatří do toho náhodou 75W-80W???

Výpuš?ák oleje z převodovky je dole na spodku diferáku, na klíč č.21. Vyndáním poloosy bys stejně olej nevypustil, to vyteče zhruba jen půlka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a co ty tlumiče jaká značka a jak chodí ?

Jsem asi jediný máslo co si strčil na GRD GTi tlumení a myslel že vyhrál mě to hopsá jak nakoplej kočárek :D:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, Oddie mas recht! v Peugeot servisoch plnia do prevodoviek TOTAL BV 75W - 80 alebo niekde aj ESSO BV 75W - 80 asi tam taky olej ma ist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čus pežo?áci, podle mě je jedno jakej převodovéj olej tam nalejš. Já osobně jsem tam teď nalil Castrol 75W a převodovka je Ok. Můj kámoš chodí na ČVUT 4.rokem a v laborkách dělali testy převodovéj olejů pro ročníkové práce. Vysledkem testů je že všechny oleje mají jen min. rozdíly - ve viskozitě za studena a za tepla, v rychlosti ohřevu, atd.. Podle mě je dodržet předepsané množství oleje. Oleje v převodovce a v motorech se daj vylepšit různejma přísadama kterých je na dnešním trhu dost. P.S. možná to jsou blbosti co jsem tu napsal ale je to můj názor. Čus maxim :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to jsou pořádné blbosti... ale jinak dobrej názor :).

Zrovna převodovky jsou na olej dost háklivé, a s oleji do nich bych teda moc neexperimentoval. Ale lejte si tam co kdo chcete, já do své dávám jen předepsanou specifikaci - 75W-80W (z pohodlnosti kupovanej vedle v Peugeotu, takže Total BV Trans., ale jinak na značce zas tak nezáleží...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná jsem se blbě vyjádřil. S tím olejem je to jasné že se tam má lejt ten olej co tam ma být tedy se specifikací 75W, 80W, atd., podle toho co udává výrobce. Jen jsem chtěl řít že oleje od ruznej výrobců maj jen velmi nepatrné rozdíly. Jíná věc je pak oleje pro speciáli př. WRC, Super turismo, F1,..., v těchto případech hrajou oleje dost důležité. Nedávno dávali v televizi pořad kde testovali a speciálně upravovali oleje MOBIL pro F1 stáje MClaren. Tyto oleje se na trhu nedaj sehnat.

Ty přísady jsem slyšel že se tam dávaj např. pro snížení hlučnosti a právě i viskozity.

P.S. říkám, možná to jsou blbosti. ČUS MAXIM:):cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak takhle potom jo, že se musí dodržet specifikace. Ta předchozí formulace \"podle mě je jedno jakej převodovéj olej tam nalejš\" ale byla, řekněme, až moc volná... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPRAVA!!! -Ty přísady jsem slyšel že se tam dávaj např. pro snížení hlučnosti a právě i viskozity. \" SAMOZŘEJMĚ NÉ PRO SNÍŽENÍ VISKOZITY ALE PRO ZVÝŠENÍ\". PARDOD

:)ČUS MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a já mám na Mi Shell SF 5282 a to je olej přímo do Mi převodovek viz. servisní knížka Peugeot. Když na mě tohle číslo vybalily tak jsem byl trochu mimo, protože jsem znal klasiku 70W-80W apod. ale po vysvětlení jsem měl jasno. Peugeoti mají hrozné speciality ve volejích do převodovek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen se optám .... když ráno jedu a je celý auto - teda i převodovka - studený, jde mi řadit relativně, dobře, bez zvuků. Po jízdě až se auto ohřeje se při řazení ozývaj prapodivný zvuky. Moje domněnka je taková, že je olej v převodovce je jetej a tudíž když je studenej a hustej, maže líp, než když je ohřátej a víc tekutej. Co vy nato ?

PS mám najeto 95tis km

[Editován dne 17/9/03 Jezkovi.voci]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jej vymen a pak zkoumej dal... Osobne vim, ze jen malokdo meni olej v prevodovce /u zadokolky v diferaku nemluve/ a pak se divi... A v servisu? Kolikrat nemenej ani v motoru, jen to nauctujou... Proto se vyplati takovy banalitky delat sam... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Jezkovi.voci: Podle mě máš špatný ložiska v převodovce. Pokud jak říkaš že při studeném motoru a tudíš i studen převodovce ti to dělá hluk a potom po zahřátí to přestane, ma dojem že to jsou ložiska. Olej se samozřejmě v převodovce rostříká při jízdě ale to že ti při prvnim řazení je převodovka hlučná není olejem (pokud tam nemáš nějakou sračku). Jak ti jde řadit a podřazovat? Když při natočeném motoru budeš tlačit na řadící páku jako když chceš zařadi - třeba 3ku bez sešlapnuté spojky, nemá to snahu to tam skočit jako \"přes zuby\". Musíš cí?it při zatlačení na řadičku odpor. Pokud to tam skočí \"přes zuby\" tak jsou špatné i sinchrony. P.S. omlovám se za neodborné vyjadřování :D

ČUS MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Camel: díky za radu, ale je to přesně naopak: studený auto-není hluk. Teplý auto-je hluk :cool: (viz. můj přispěvek) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt je to 75W90.Daval mi kamos co dela technika u Jeepu a Medouru.Ten kanystr stoji pres 18000kc (asi tak 50l). No tlumice sem tam dal Monroue.Je to uplne neco jinyho nez stema staryma(mozna ze puvodnima).Uz mi to neboucha pri malych dirach na silnici,no proste suppa.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim, ze budes mit pravdu - 75W/90 je moc dobry olej urcite nic nezkazis a pokud to odstranilo spatny ranni starty - jen dobre.

Vyjadrim jen svuj subjektivni nazor: ale cim vissi tim lepsi, ale neptejte se proc :) jen jsem si to tak zapamatoval jeste ze stredni :) A co se tyka prisad do oleju na zvyseni vyskozity a snizeni hluku, tak to je prave to co vetsinu oleju od sebe odlisuje, nebot prave tyto \"prisady\" jsou \"vyrobnim tajemnstvim\" vsech firem na trhu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlas. Na 205 jsem uz rano skoro nemohl vubec radit, zejmena v zime. Po vymene oleje (uz tam byla spis kejda nez olej) byla prevodovka sice trosku hlucnejsi, ale zato se radilo o sto sest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.