Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

plnenie pneumatík plynom ???


robozv

Recommended Posts

Původně zaslal: robozv

Chcel by som sa dozvedieť niečo o plnení pneumatík plynom aký je v tom rozdiel oproti obyč. vzduchu mate niekto s tým skúsenosti ? oplatí sa to? (viem o tom že plyn sa nerozpína oproti vzduchu a že to je lepšie na leto kôli rozpínaniu pneumatík) Thanks :myslim

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu. A cena cca 100kč za všechny 4 pneu není nijak vysoká. Na jaře když obouvám letní tak se jen minimálně dofouknou, většinou je to dofouknutí gratis, to samé na podzim se zimníma. Ten plyn je na bázi dusíku a jmenuje se PNEUMIX:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netvrdím, že to nejaký minimálny vplyv nemá, ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny:P. Aj vzduch je na báze dusíka cca. 78%, potom je tam ešte 21% kyslíka a zvyšok tvoria ďalšie plyny.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, že se to blbě srovnává, ale dusíkem plněný pneu mi na autě přišly podstatně tišší. A je pravda, pokud si dobře pamatuju, že myslím tolik neucházely.

Jinak to asi posoudit nedokážu, stejně jako to, o kolik jednotek procent mi naroste výkon, když naliju do nádrže aditivum. ;):P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu.

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Nezlob se na mě, ale po přečtení tvého příspěvku musím reagovat.

Rozpínání plynu na bázi dusíku je možná o nějakou desetinku menší, ale na 4at to nikdy nevyleze. Už jsi to někdy zkoušel změřit jaký je tlak ve studené pneu a po jízdě po "horké silnici"? Větší molekuly? Menší únik? Menší oxidace? Kde skladuješ v zimě letní a naopak? Taky v dusíku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Bohumil

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu.

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Nezlob se na mě, ale po přečtení tvého příspěvku musím reagovat.

Rozpínání plynu na bázi dusíku je možná o nějakou desetinku menší, ale na 4at to nikdy nevyleze. Už jsi to někdy zkoušel změřit jaký je tlak ve studené pneu a po jízdě po "horké silnici"? Větší molekuly? Menší únik? Menší oxidace? Kde skladuješ v zimě letní a naopak? Taky v dusíku?

No vlivem oxidace zevnitř potom ta guma více propouští, větší molekuly dusík má a proto tolik neuchází. A k tomu tlaku, nafoukni si na jaře když je ca 10st pneumatiku na 2at, potom s ní v létě pojedeš po silnici která má cca 60st tak si to potom změř, minimálně tam budeš mít tak 3at, když ne 4-to byl příklad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych jen dodal že jen něco je z mých zkušeností, zbytek jsem se dozvěděl v pneuservise a něco taky ve škole. Zbytek není z mé hlavy tak bych prosil vylevy typu "ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny" psát do diskuzí k článkům jako je např tento a mnoho jiných. http://www.bencar.cz/navody57.htm

Jinak pokud chcete tak čtení je na netu o tom dost, ale chtělo by to hledat, ne jen plácat:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten dusík je jen tahák na peníze, vzduch obsahuje ze sedmdesáti nebo osmdesáti procent dusík, takže platite za něco co co je kolem nás zadarmo. Někdo může namítnout, že když tam dam dusík tak je tam dusík a to taky neni pravda, protože v pneumatice stejně vzduch je, to by jste před plněním dusíkem museli vytvořit v pneumatice vakuum. Skutečný význam to má jen u letedel a závodních aut. Ani tam to neni podmínkou pouze doporučeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sem nějak nepochopil. :myslim Na jedné straně tvrdíš, že je to podvod a žádnej rozdíl není, na druhé straně zase, že u letadel a závodních aut to má význam. Tak buď je to pravda a má to pak význam všude, nebo je to profesionální šméško na lidi a nemá to význam nikde. :myslim

PS: Jinak třeba ta hlučnost, ta může být nějakýmu závodníkovi šumafuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba u letadel: Na zemi +40 stupňů, ve vzduchu -50 stupňů. rozdíl devadesát stupnů a to vsechno behem pár minut, to je pro běžného motoristu nesmysl. Hlavní důvod je exploze kola v podvozkové šachtě třeba při požáru. Pokud by obsahovála kyslík nebylo by to dobré. Jinak i u letadel se tlak v pneumatikách dost mění i když je tam dusík (+kyslík co tam byl z amosféry), stačí aby na jedno kolo posvítilo slunce a na druhé ne, hned si piloti začnou stěžovat mechanikum, kteří s tim nemužou nic dělat... U závodních aut je to stejné, spíš pro klid v duši a nepatrně menším změnám tlaku. jenže u závoďáků je to teplotní namáhání taky dost vysoký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

. .....Zbytek není z mé hlavy tak bych prosil vylevy typu "ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny" psát do diskuzí k článkům jako je např tento a mnoho jiných. http://www.bencar.cz/navody57.htm

Jinak pokud chcete tak čtení je na netu o tom dost, ale chtělo by to hledat, ne jen plácat:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

neviem či si čítal všetko, čo som napísal. napísal som, že nehovorím, že to nejaký minimálny vplyv nemá....čiže pripúšťam nejaký minimálny pozitívny vplyv, ale za tým, že tvrdenie o väčších molekulách a mäkšej pokojnejšej jazde sú somariny, za tým si stojím. ten istý dusík s takými istými molekulami je aj vo vzduchu, kde ho je 78%. Potom tam je 21% kyslíka a cca 1% iných plynov. čiže podľa Tvojej teórie /resp. prebratej od predajcu PNEUMIX-u/ veľké molekuly dusíka neuniknú, ale uniknú len malé molekuly kyslíka + ostatných plynov - čiže v pneumatike by podľa tejto teórie mali ostať veľké molekuly dusíka, tak potom po 3-4 dofuknutiach vzduchu by tam mal byť už takmer len čistý dusík /a zadarmo/:D:D:D

K tej mäkšej pokojnejšej jazde sa už ani nebudem vyjadrovať, to už rovno môže niekto napísať, že po nafúknutí pneumatik PNEUMIXOM ide auto o 20% rýchlejšie.

P.S.1: keď chcem o niečom získať seriózne informácie, určite ich nebudem hľadať v reklamných letákoch

P.S.2: niekedy treba použiť aj vlastný /tzv. gazdovský/ rozum, a nie hneď všetkému uveriť

P.S.3: aj napriek vyššie uvedenému, uznávam, že nejaký minimálny prínos ten PNEUMIX môže mať, aj keď pre bežného motoristu asi bez praktického významu.:myslim

[upravil dne 11/6/2007 bladerunner]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

...Na jaře když obouvám letní tak se jen minimálně dofouknou, většinou je to dofouknutí gratis, to samé na podzim se zimníma...

Kde? Já si to dal do pneumatik jednou a naposled. Nepoznal jsem ty výhody a když jsem platil za dofouknutí každé pneu, tak jsem pak už použil vzduch u benzinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...