robozv

plnenie pneumatík plynom ???

37 posts in this topic

Chcel by som sa dozvedieť niečo o plnení pneumatík plynom aký je v tom rozdiel oproti obyč. vzduchu mate niekto s tým skúsenosti ? oplatí sa to? (viem o tom že plyn sa nerozpína oproti vzduchu a že to je lepšie na leto kôli rozpínaniu pneumatík) Thanks :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: robozv

Chcel by som sa dozvedieť niečo o plnení pneumatík plynom aký je v tom rozdiel oproti obyč. vzduchu mate niekto s tým skúsenosti ? oplatí sa to? (viem o tom že plyn sa nerozpína oproti vzduchu a že to je lepšie na leto kôli rozpínaniu pneumatík) Thanks :myslim

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu. A cena cca 100kč za všechny 4 pneu není nijak vysoká. Na jaře když obouvám letní tak se jen minimálně dofouknou, většinou je to dofouknutí gratis, to samé na podzim se zimníma. Ten plyn je na bázi dusíku a jmenuje se PNEUMIX:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

netvrdím, že to nejaký minimálny vplyv nemá, ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny:P. Aj vzduch je na báze dusíka cca. 78%, potom je tam ešte 21% kyslíka a zvyšok tvoria ďalšie plyny.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím, že se to blbě srovnává, ale dusíkem plněný pneu mi na autě přišly podstatně tišší. A je pravda, pokud si dobře pamatuju, že myslím tolik neucházely.

Jinak to asi posoudit nedokážu, stejně jako to, o kolik jednotek procent mi naroste výkon, když naliju do nádrže aditivum. ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marshall

Tato záležitost nemá žádný přínos.Jsou to vyhozené peníze.

Souhlas. Nikdo z nás nejezdí nějaký soutěže na okruzích. Jinak ať si tam dá každý co chce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu.

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Nezlob se na mě, ale po přečtení tvého příspěvku musím reagovat.

Rozpínání plynu na bázi dusíku je možná o nějakou desetinku menší, ale na 4at to nikdy nevyleze. Už jsi to někdy zkoušel změřit jaký je tlak ve studené pneu a po jízdě po "horké silnici"? Větší molekuly? Menší únik? Menší oxidace? Kde skladuješ v zimě letní a naopak? Taky v dusíku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohumil

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Samozřejmě že se to vyplatí, už kvuli tomu minimálnímu rozpínaní, v pneumatice je stálý tlak. Ne jako při plnění vzduchem kdy v letě tal jsou díky horké silnici i 4at. místo 2,5at. To samozřejmě přispívá k prodloužení životnosti pneu, dále je minimální unik plynu díky větším molekulám než u vzduchu, nemusíš dofoukávat kvuli tomu že uniká tlak přes hustotu materiálu pneu, snižuje oxidaci materiálu pneumatiky, dále ti co to používají že při tom má auto jakoby měkčí pohodlnější jízdu.

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Nezlob se na mě, ale po přečtení tvého příspěvku musím reagovat.

Rozpínání plynu na bázi dusíku je možná o nějakou desetinku menší, ale na 4at to nikdy nevyleze. Už jsi to někdy zkoušel změřit jaký je tlak ve studené pneu a po jízdě po "horké silnici"? Větší molekuly? Menší únik? Menší oxidace? Kde skladuješ v zimě letní a naopak? Taky v dusíku?

No vlivem oxidace zevnitř potom ta guma více propouští, větší molekuly dusík má a proto tolik neuchází. A k tomu tlaku, nafoukni si na jaře když je ca 10st pneumatiku na 2at, potom s ní v létě pojedeš po silnici která má cca 60st tak si to potom změř, minimálně tam budeš mít tak 3at, když ne 4-to byl příklad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych jen dodal že jen něco je z mých zkušeností, zbytek jsem se dozvěděl v pneuservise a něco taky ve škole. Zbytek není z mé hlavy tak bych prosil vylevy typu "ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny" psát do diskuzí k článkům jako je např tento a mnoho jiných. http://www.bencar.cz/navody57.htm

Jinak pokud chcete tak čtení je na netu o tom dost, ale chtělo by to hledat, ne jen plácat:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten dusík je jen tahák na peníze, vzduch obsahuje ze sedmdesáti nebo osmdesáti procent dusík, takže platite za něco co co je kolem nás zadarmo. Někdo může namítnout, že když tam dam dusík tak je tam dusík a to taky neni pravda, protože v pneumatice stejně vzduch je, to by jste před plněním dusíkem museli vytvořit v pneumatice vakuum. Skutečný význam to má jen u letedel a závodních aut. Ani tam to neni podmínkou pouze doporučeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sem nějak nepochopil. :myslim Na jedné straně tvrdíš, že je to podvod a žádnej rozdíl není, na druhé straně zase, že u letadel a závodních aut to má význam. Tak buď je to pravda a má to pak význam všude, nebo je to profesionální šméško na lidi a nemá to význam nikde. :myslim

PS: Jinak třeba ta hlučnost, ta může být nějakýmu závodníkovi šumafuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak třeba u letadel: Na zemi +40 stupňů, ve vzduchu -50 stupňů. rozdíl devadesát stupnů a to vsechno behem pár minut, to je pro běžného motoristu nesmysl. Hlavní důvod je exploze kola v podvozkové šachtě třeba při požáru. Pokud by obsahovála kyslík nebylo by to dobré. Jinak i u letadel se tlak v pneumatikách dost mění i když je tam dusík (+kyslík co tam byl z amosféry), stačí aby na jedno kolo posvítilo slunce a na druhé ne, hned si piloti začnou stěžovat mechanikum, kteří s tim nemužou nic dělat... U závodních aut je to stejné, spíš pro klid v duši a nepatrně menším změnám tlaku. jenže u závoďáků je to teplotní namáhání taky dost vysoký.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to každýho věc, doporučuji atmosféru, je v ní dusiku habaděj. pokud by se do pneumatiky někomu povedlo natlačit 100%ní dusík asi by to možná bylo i znát. takhle je to nanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

. .....Zbytek není z mé hlavy tak bych prosil vylevy typu "ale kecy o väčších molekulách, vďaka ktorým neuniká plyn z pneumatiky, o minimálnej rozpínavosti a mäkšej pohodlnejšej jazde sú somariny" psát do diskuzí k článkům jako je např tento a mnoho jiných. http://www.bencar.cz/navody57.htm

Jinak pokud chcete tak čtení je na netu o tom dost, ale chtělo by to hledat, ne jen plácat:papa

[upravil dne 11/6/07 Radek Hurvajz]

neviem či si čítal všetko, čo som napísal. napísal som, že nehovorím, že to nejaký minimálny vplyv nemá....čiže pripúšťam nejaký minimálny pozitívny vplyv, ale za tým, že tvrdenie o väčších molekulách a mäkšej pokojnejšej jazde sú somariny, za tým si stojím. ten istý dusík s takými istými molekulami je aj vo vzduchu, kde ho je 78%. Potom tam je 21% kyslíka a cca 1% iných plynov. čiže podľa Tvojej teórie /resp. prebratej od predajcu PNEUMIX-u/ veľké molekuly dusíka neuniknú, ale uniknú len malé molekuly kyslíka + ostatných plynov - čiže v pneumatike by podľa tejto teórie mali ostať veľké molekuly dusíka, tak potom po 3-4 dofuknutiach vzduchu by tam mal byť už takmer len čistý dusík /a zadarmo/:D:D:D

K tej mäkšej pokojnejšej jazde sa už ani nebudem vyjadrovať, to už rovno môže niekto napísať, že po nafúknutí pneumatik PNEUMIXOM ide auto o 20% rýchlejšie.

P.S.1: keď chcem o niečom získať seriózne informácie, určite ich nebudem hľadať v reklamných letákoch

P.S.2: niekedy treba použiť aj vlastný /tzv. gazdovský/ rozum, a nie hneď všetkému uveriť

P.S.3: aj napriek vyššie uvedenému, uznávam, že nejaký minimálny prínos ten PNEUMIX môže mať, aj keď pre bežného motoristu asi bez praktického významu.:myslim

[upravil dne 11/6/2007 bladerunner]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

...Na jaře když obouvám letní tak se jen minimálně dofouknou, většinou je to dofouknutí gratis, to samé na podzim se zimníma...

Kde? Já si to dal do pneumatik jednou a naposled. Nepoznal jsem ty výhody a když jsem platil za dofouknutí každé pneu, tak jsem pak už použil vzduch u benzinky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi mne tato záležitost zaujala, ale nedošlo k realizaci.Než se do něčeho převratného pustím, získávám co nejvíce informací.Po vyhodnocení pro a proti jsem usoudil, že převládají proti a přínos je zanedbatelný.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mares

Po vyhodnocení pro a proti jsem usoudil, že převládají proti a přínos je zanedbatelný.

Neni zadne proti, jen posouzeni cena x efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.