Sign in to follow this  
Followers 0
NBT

Tuning 306 1,9D

17 posts in this topic

Vim, ze 1,9D neni zrovna delo (50kW), ale zajimalo by me, jestli ma cenu poustet se do uprav motoru a podvozku. Jestli ta investice za to stoji a jestli se vrati alespon v podobe znatelneho zvyseni vykonu...

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokial to ma riadiacu jednotku tak sa da cipnut 10-20% vykonu hore , pokial nema na upravu zabudni

Share this post


Link to post
Share on other sites

samozrejme ze podvozok je o niecom inom , to sa da upravovat velmi dobre .

Tvrdsie tlmice, kratsie pruziny , vacsie kola .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIKI: Když mluvíš o těch větších kolech, objednal sem si 175 Klébry na toho svýho lva. Co ty? Pořád terénní kočárek ? :D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sireal presne tak :D ak nejake kupim tak urcite nie 13\" ale aspon 14 a mozno 15\" ale tie vacsie na 3 diery je problem nejake schopnejsie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alu kola orig. peugeot uz mam, takze asi pujdu do podvozku. jizdni vlastnosti prece jen ovlivnit muzu. skoda toho vykonu. mozna par koni nazenu vyfukem , filtrem atd... podovozek ale neni levna zalezitost, protoze aute jezdi v zime v horach, takze asi stavitelny tlumice, coz je docela palka :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

to NBT: 1.9D je klasický mechaňák diesel, tam se toho asi moc udělat nedá. Jinak jakou máš u něj spotřebu? Mě to veme po městě max. 6.5, mimo město to klesá lehce pod 6 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Driver> spotreba taky tak, kdyz nedusim plyn, tak mimo mesto pod 6... v kopcich ale mirne vzdycha a obcas nestiha. rozhodoval jsem se mezi D a TD. Nakonec dostal prednost D hlavne kvuli stavu a vybave, ale ted si kladu otazku, jestli to byla dobra volba :o tezko rict

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokial tam nebol nejaky velky cenovy rozdiel je TD jednoznacna volba. Tieto motory su teraz buducnost , ma to aj velku vyhodu v cipovani a to az 25-30% vykonu hore.

ja keby som mohol hned beriem nejake tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to já bych asi vzal ten TD, kdybych si mohl vybírat jako ty. Pokud by ovšem ten TD byl v dobrým stavu. To já měl na výběr mezi PG 1.9D nebo 1.3 Felicií :D. Ještě jsem koukal po PG 1.6, ale tenhle diesel byl ze všech v nejlepším stavu. Jo a za kolik jsi ho koupil? Já ho mám od ledna a koupil jsem ho za 121000,-. Je to r.v.96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim to jistě, ale diesly se chipujou dost blbě...... to samý je s výfukem. Pokud to neni tdi tak na tom moc věcí neuděláš......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhle starší 306-ky 1,9D a TD, o kterých je tu asi řeč, jsou staré poctivé mechanické motory (předpokládám 1,9D - D9B a 1,9TD DHY, ne? ), na nich není co čipovat. A ani nemá smysl uvažovat u nich o nějakém jiném zvyšování výkonu. Co se týče volby mezi D/TD, tak volba podle stavu byla ta nejlepší možná. On totiž, ten TD zdaleka není takový držák, jako atmosférák, je o dost choulostivější na zacházení a údržbu, má víc věcí co se můžou pos... (turbo + složitější čerpadlo) a taky dražší opravy. Takže pokud byl v horším stavu, udělal jsi dobře... Na druhou stranu, pokud je ten TD v pořádku, a hledíš si jej, to svezení je úplně o něčem jiném. Je to holt něco za něco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k tomu čipování: to samozřejmě připadá v úvahu jen u motorů řízených elektricky - tedy u VW TDI, u pažoutů HDI... Jo, je to teď velká móda, to čipování. Já to ale rád nemám, a na svém autě bych si to dát nedělal. Jde tím do háje životnost - což samozřejmě naprosto netrápí ty, kteří si to koupí jako nové, a po pár letech prodají, ale zapomeňte na to, že z těhle motorů budou stejné držáky jako jejich mechaničtí předchůdci. Nebudou...

Mimochodem, nedávno jsem nafotil nááádherně upálený píst TDI z oktávky. Příčina jasná - uchcávající tryska. Proč začala uchcávat, netuším. Netuším ani, jestli to auto bylo čipované, či ne. Ale riziko, že se to stane, že ta tryska přestane stíhat, prostě roste. Když vám to za to stojí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky bych auto nijak netunil, skoda peněz, furt to bude slabé auto a dávat na něj stavitelný podvozek, to je nepoměr vůči všemu ostatnímu. To už je lepší si našetřit na nějaké GTI pár měsíců se povozit a pak se zase vrátit k naftě. Já to taky tak plánuji. teď jsem se právě povozil :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDI byl v dost hroznym stavu. Blby tlumice, brzdy, koroze atd., takze jsem nevahal. Je fakt ze tuning je asi v tomto pripade nesmysl a to co se tyka i podvozku. Spis to investuju do vybavy.

Driver> 1996, cca 100 000 (clo, prevoz atd).- dovoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.